Gå til innhold

Perioral dermatitt og hudpleie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lenge slitt med perioral dermatitt, jeg har nå fått tabletter som har fjernet utslettet og når jeg avslutter kuren ønsker jeg å bruke hudpleie som ikke vil irritere huden til et nytt utbrudd.

Jeg er snart 40 år og har fortsatt kviser og sensitiv hud med tendens til rødme. Jeg er jo i en alder der rynkene kommer, så jeg hadde ikke hatt noe imot å redusere/forhindre dette, men først og fremst ønsker jeg å holde kvisene under kontroll. Men det er ikke mange (omtrent null) produkter som er veldig milde og hjelper mot kviser. Jeg føler hudpleiere jeg har spurt ønsker å fremme produktet de selger og apotekene jeg har spurt har hatt lite kunnskap. 

Anonymkode: d13dc...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elixir Cosmeceuticals er supert for dette!
Jeg har slitt med perioral dermatitt i mange år, gikk på antibiotika og brukte reseptbelagt krem (Skinoren). Men føler det er først med Elixir sine produkter at jeg har fått det under kontroll og nå har jeg sjelden utbrudd. Bruker SOS paste som er kjempebra, ofte morgen og kveld. Eneste ulempen med denne er at de, merkelig nok, har gått over fra tube til krukke…
Deretter bruker jeg Elixir Niactil ansiktskrem morgen og kveld. På dagen bruker jeg solkrem fra La Roche Posay (Anthelios). Bruker rens fra Cerave og Elixir Sulfactil-rensen. Sistnevnte rens kan man la være på utbruddet i fem minutter før man vasker av. Så lenge jeg holder meg til disse produktene (spesielt SOS’en) får jeg nesten aldri utslett. Bruker ellers sjeldent sminke på ansiktshuden i hverdagen, kun ved spesielle anledninger. 

Anonymkode: 13a21...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke Niactil virket det kvekk og spor på noe, heller ikke PD.

Eneste jeg tåler særlig med PD av aktive ingredienser er azelaic acid, fra The Ordinary. 

Ellers bruker jeg fast vegan kombucha essence, og fuktighetskrem+squalene fra The Ordinary. 

Prøvde jeg meg på andre aktive ting forverret pd’ en seg. 

Azaleic acid retter seg mot alt du nevner :) Jeg reagerte på The Inkey List sin, tåler the ordinary godt. 

Endret av AprilLudgate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...