Gå til innhold

Hvorfor sier hun dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Merkelig spørsmål.. men jeg spør likevel. Jeg er usikker på hvorfor min kone har sex med meg. Vi har sex ca 3-7 ganger pr uke. 95% at tiden tar hun initiativ. Samtidig vet jeg at hun er veldig redd for skilsmisse og brudd. Foreldra hennes ble skilt når hun var liten og det preget livet hennes mye. Derfor lurer jeg ofte på om hun vil ha sex mest fordi hun vil bevare forholdet. Det sårer meg for jeg vil at hun skal ha sex fordi hun har lyst. Jeg delte disse tankene med henne.. hun sier hun har lyst, men hun sier også at å ha lyst kan bety mye forskjellig, og at jeg ikke skal bry meg om grunnen når hun tar initiativ, men bare nyte det. Om hun noen ganger gjør det for å tilfredsstille meg siden hun elsker meg, er jo å ha lyst. Det svaret gjorde meg igrunn bare mer usikker. Noen kloke kvinner som kan hjelpe meg å forstå? Jeg er snart 41 og hun 38 om det har noe å si. 

Anonymkode: ef077...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan jo velge å tro på det hun forteller deg når du spør. 

Det vil være umulig for henne å unngå at du blir såret av dine egne tanker, og hele problemstillingen virker veldig oppkonstruert. Det som at du leter etter feil på henne for å få en vei ut. Bruk mer tid på hvorfor du tenker slik, framfor å gjøre dine problemer til hennes ansvar. 

Anonymkode: d8fbf...e0b

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 9.20):

Det vil være umulig for henne å unngå at du blir såret av dine egne tanker, og hele problemstillingen virker veldig oppkonstruert. Det som at du leter etter feil på henne for å få en vei ut. Bruk mer tid på hvorfor du tenker slik, framfor å gjøre dine problemer til hennes ansvar. 

Ekspander  

Hvorfor virker det oppkonstruert? Jeg prøver jo ikke å finne en vei ut.. jeg prøver bare å forstå dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ekspander  

Jeg er også uenig i konklusjonen din.. jeg gjør ikke mine problemer til hennes ansvar. Det må vær lov å spør om man lurer. Eller hva syns du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ekspander  

Enig i dette. Dette blir for tåpelig ts, vær heller glad for at hun tar initiativ. Dette er over tenking i høyeste grad

Anonymkode: 1b6f5...7c3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg du overtenker, TS. Jeg hadde vært overlykkelig hvis partner tok initiativ til seg, og at jeg fikk det 3-7 ganger i uka. 
Føler du at hun ikke nyter det når dere e ri gang med akten da? Ligger hun der passiv og venter på at du skal gjøre deg ferdig, eller er hun deltagende? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  Gaia skrev (På 29.3.2025 den 12.24):

Her tror jeg du overtenker, TS. Jeg hadde vært overlykkelig hvis partner tok initiativ til seg, og at jeg fikk det 3-7 ganger i uka. 
Føler du at hun ikke nyter det når dere e ri gang med akten da? Ligger hun der passiv og venter på at du skal gjøre deg ferdig, eller er hun deltagende? 

Ekspander  

Nei hun er veldig aktiv hele veien og får alltid orgasme. Jeg skulle skrive 1-7 pr uke, ikke 3-7. Men likevel.. ja mulig jeg overtenker.. men hennes frykt for å bli forlatt er ganske sterk. Hun kan enkelte ganger spørre meg helt ut av det blå om jeg kommer til å gå fra henne.. og da triller tårene lenge nedover kinna hennes samtidig. Da lurer jeg på om det er denne frykten som motiverer henne til å ta så mye initiativ til sex. Jeg har i det siste spurt henne rett før vi har sex om hun har lyst selv eller om dette er bare for meg.. men det blir dårlig stemning av det så jeg stoppa. Hun kjøper også nytt lingerie og leketøy og slikt som vi kan prøve. Sexlivet vårt er en høy prioritet for henne i forholdet. Jeg setter pris på det, samtidig så undres litt siden hun er så redd for å bli alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 9.13):

Merkelig spørsmål.. men jeg spør likevel. Jeg er usikker på hvorfor min kone har sex med meg. Vi har sex ca 3-7 ganger pr uke. 95% at tiden tar hun initiativ. Samtidig vet jeg at hun er veldig redd for skilsmisse og brudd. Foreldra hennes ble skilt når hun var liten og det preget livet hennes mye. Derfor lurer jeg ofte på om hun vil ha sex mest fordi hun vil bevare forholdet. Det sårer meg for jeg vil at hun skal ha sex fordi hun har lyst. Jeg delte disse tankene med henne.. hun sier hun har lyst, men hun sier også at å ha lyst kan bety mye forskjellig, og at jeg ikke skal bry meg om grunnen når hun tar initiativ, men bare nyte det. Om hun noen ganger gjør det for å tilfredsstille meg siden hun elsker meg, er jo å ha lyst. Det svaret gjorde meg igrunn bare mer usikker. Noen kloke kvinner som kan hjelpe meg å forstå? Jeg er snart 41 og hun 38 om det har noe å si. 

Ekspander  

LOL, du aner ikke hvor heldig du er. 😉

Anonymkode: 242a4...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste du kan gjøre er vel bare å være der for henne og gjøre det beste du kan slik at hun føler seg trygg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 12.43):

Nei hun er veldig aktiv hele veien og får alltid orgasme. Jeg skulle skrive 1-7 pr uke, ikke 3-7. Men likevel.. ja mulig jeg overtenker.. men hennes frykt for å bli forlatt er ganske sterk. Hun kan enkelte ganger spørre meg helt ut av det blå om jeg kommer til å gå fra henne.. og da triller tårene lenge nedover kinna hennes samtidig. Da lurer jeg på om det er denne frykten som motiverer henne til å ta så mye initiativ til sex. Jeg har i det siste spurt henne rett før vi har sex om hun har lyst selv eller om dette er bare for meg.. men det blir dårlig stemning av det så jeg stoppa. Hun kjøper også nytt lingerie og leketøy og slikt som vi kan prøve. Sexlivet vårt er en høy prioritet for henne i forholdet. Jeg setter pris på det, samtidig så undres litt siden hun er så redd for å bli alene. 

Ekspander  

Synes du får mest teite svar her. Ja, skjønner godt at du lurer og at det ikke føles helt ekte. Den største faren her er jo at du blir så ukomfortabel med dette at du faktisk forlater henne.. kanskje du heller bør si fra at hun må roe ned på frykten, ellers kan det gå troll i ord pga hennes stress rundt dette. Hun saboterer jo litt for seg selv egentlig.

Anonymkode: 9e1d7...15f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker at hun kanskje ikke blir så lett kåt, men som blir det når dere har kommet i gang med akten. Det kan være både medisiner og sinnsstemning. Om hun tar initiativ med undertøy etc, så tenker jeg at det ikke er pliktsex, men at hun trenger hjelp til å komme i gang. Det er ikke alle som blir kåt først, og bare MÅ ha sex. Men hun kan likevel ønske å ha sex som en del av nærheten i forholdet.

Anonymkode: 19fb6...d93

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hm, er dette snikskryting?

Anonymkode: 65963...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 14.44):

Hm, er dette snikskryting?

Anonymkode: 65963...2e7

Ekspander  

Haha.. satt å venta på denne 😅 Har ikke behov for å skryte for fremmede i et stort sett anonymt forum. 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har min kjæreste spurt meg om også. Om jeg strekker meg lenger enn jeg er komfortabel med. Ikke med sprø sex, men hyppighet. Jeg har også noen issues knyttet til forhold, og er nok redd for å bli forlatt. 

Jeg har prøvd å tenke ordentlig og grundig gjennom dette siden jeg så at det betydde mye for kjæresten. Noe jeg selvsagt forstår. Men svaret er fortsatt nei, jeg strekker meg ikke for langt. Jeg strekker meg ikke i det hele tatt. Jeg vil ha sex med han ofte og jeg elsker tiden etterpå når vi ligger ved siden hverandre og er nær. 

Jeg håper det gjelder din kone også. Og det er på en måte umulig å bevise for oss damene. Dere må nesten bare ta oss på ordet. Vi vil ta vare på dere, men det gir oss også (like) mye. Både nytelse, trygghet, man knyttes sterkere sammen. 

Anonymkode: 2aaa2...684

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 15.00):

Dette har min kjæreste spurt meg om også. Om jeg strekker meg lenger enn jeg er komfortabel med. Ikke med sprø sex, men hyppighet. Jeg har også noen issues knyttet til forhold, og er nok redd for å bli forlatt. 

Jeg har prøvd å tenke ordentlig og grundig gjennom dette siden jeg så at det betydde mye for kjæresten. Noe jeg selvsagt forstår. Men svaret er fortsatt nei, jeg strekker meg ikke for langt. Jeg strekker meg ikke i det hele tatt. Jeg vil ha sex med han ofte og jeg elsker tiden etterpå når vi ligger ved siden hverandre og er nær. 

Jeg håper det gjelder din kone også. Og det er på en måte umulig å bevise for oss damene. Dere må nesten bare ta oss på ordet. Vi vil ta vare på dere, men det gir oss også (like) mye. Både nytelse, trygghet, man knyttes sterkere sammen. 

Anonymkode: 2aaa2...684

Ekspander  

Dette var nøyaktig det jeg trengte du høre! Du aner ikke for en lettelse og stor vekt du tok fra mine «skuldre» nå. Tusen takk for at du delte dette! You made my day! ❤️For et ubeskrivelig godt menneske du må være som har så god intuisjon og forståelse for en så konkret og uvanlig utfordring. Setter pris på deg, hvem enn du er. 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...