AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:55 #1 Del Skrevet lørdag kl 08:55 Jeg har ikke hatt fast jobb på snart ett år. Har søkt og søkt, men ikke hatt lykken med meg enda. Er student, men studerer via nettet, så det kommer ikke i veien for jobb. Saken er at jeg er gravid og kommer til å være hjemme i permisjon til november. Jeg har derfor egentlig lagt jobbsøking på hylla en stund, og tenkte å starte å søke jobber igjen etter sommeren. Nå har det dukket opp en offentlig dagstilling på et sykehus jeg veldig gjerne kunne tenke meg. Det er en fast stilling, 100%. Det står ikke en oppstartsdato, kun frist på søknad. Er det dumt av meg å søke når det er så lenge til jeg eventuelt kan starte? Noen som har vært i lignende situasjon? Anonymkode: 4df28...6c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:01 #2 Del Skrevet lørdag kl 09:01 Det er vel bare å søke, er du rette personen kan de være villig til å vente. Om du ikke søker er det i allefall 100% sikkert at du ikke får noe... Anonymkode: 212ab...bbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet lørdag kl 09:02 #3 Del Skrevet lørdag kl 09:02 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har ikke hatt fast jobb på snart ett år. Har søkt og søkt, men ikke hatt lykken med meg enda. Er student, men studerer via nettet, så det kommer ikke i veien for jobb. Saken er at jeg er gravid og kommer til å være hjemme i permisjon til november. Jeg har derfor egentlig lagt jobbsøking på hylla en stund, og tenkte å starte å søke jobber igjen etter sommeren. Nå har det dukket opp en offentlig dagstilling på et sykehus jeg veldig gjerne kunne tenke meg. Det er en fast stilling, 100%. Det står ikke en oppstartsdato, kun frist på søknad. Er det dumt av meg å søke når det er så lenge til jeg eventuelt kan starte? Noen som har vært i lignende situasjon? Anonymkode: 4df28...6c2 Så lenge det ikke står oppstartsdato er det jo bare å søke . Du har jo ingenting å tape . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:05 #4 Del Skrevet lørdag kl 09:05 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har ikke hatt fast jobb på snart ett år. Har søkt og søkt, men ikke hatt lykken med meg enda. Er student, men studerer via nettet, så det kommer ikke i veien for jobb. Saken er at jeg er gravid og kommer til å være hjemme i permisjon til november. Jeg har derfor egentlig lagt jobbsøking på hylla en stund, og tenkte å starte å søke jobber igjen etter sommeren. Nå har det dukket opp en offentlig dagstilling på et sykehus jeg veldig gjerne kunne tenke meg. Det er en fast stilling, 100%. Det står ikke en oppstartsdato, kun frist på søknad. Er det dumt av meg å søke når det er så lenge til jeg eventuelt kan starte? Noen som har vært i lignende situasjon? Anonymkode: 4df28...6c2 Jeg ble ferdig utdannet i fjor og har enda ikke landet jobb. Min erfaring så langt er at offentlige bruker veldig lang tid på søkeprosessen. Tar gjerne 1-2 mnd før intervju og enda en mnd før de kan si hvem som har fått jobben. Så jobber som lyses ut nå regner de nok med noen som kan starte til høsten. November kan nok være å dra en litt for langt, men skader jo ikke å prøve. Det er jo ikke sikkert at du er riktig kandidat heller. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg fortsatt å søke denne perioden. Anonymkode: f8523...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:10 #5 Del Skrevet lørdag kl 09:10 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ble ferdig utdannet i fjor og har enda ikke landet jobb. Min erfaring så langt er at offentlige bruker veldig lang tid på søkeprosessen. Tar gjerne 1-2 mnd før intervju og enda en mnd før de kan si hvem som har fått jobben. Så jobber som lyses ut nå regner de nok med noen som kan starte til høsten. November kan nok være å dra en litt for langt, men skader jo ikke å prøve. Det er jo ikke sikkert at du er riktig kandidat heller. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg fortsatt å søke denne perioden. Anonymkode: f8523...0e8 Det er sant, det blir nok ganske mange søkere til denne stillingen! Drømmejobb på mange måter, kun dagtid og fri hver helg. Takk for tankene dine og råd! Anonymkode: 4df28...6c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:10 #6 Del Skrevet lørdag kl 09:10 NiceOrNothing skrev (7 minutter siden): Så lenge det ikke står oppstartsdato er det jo bare å søke . Du har jo ingenting å tape . Nei, det har man jo absolutt ikke! Takk 😊 Anonymkode: 4df28...6c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:10 #7 Del Skrevet lørdag kl 09:10 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er vel bare å søke, er du rette personen kan de være villig til å vente. Om du ikke søker er det i allefall 100% sikkert at du ikke får noe... Anonymkode: 212ab...bbf Det er sant, man får ingenting om man ikke søker! Takk 😊 Anonymkode: 4df28...6c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:14 #8 Del Skrevet lørdag kl 09:14 Jeg hadde søkt. Min «svigersønn» har flere venner som fikk jobber i høst, selv om de ikke er ferdige på studiet før nå til våren og derfor ikke kan starte i jobben før det. Anonymkode: f908a...9f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå