Gå til innhold

stjelte med uhell

charlotteizabele

Anbefalte innlegg

Hei, i går så var jeg og kjæresten min på apoteket fordi jeg skulle hente en resept og han skulle se etter et produkt. Han ba meg holde et produkt, og etter det så vet jeg ikke hva som skjedde med den endte hvertfall opp i vesken min. Merket ikke dette før jeg kom hjem på kvelden når jeg spurte om han kjøpte produktet fordi jeg hadde det. Hva skal jeg gjøre? Må selvsagt levere det tilbake, men vet ikke om det er smartest å bare ta det med inn å kjøpe det uten å si noe, eller om jeg skal være ærlig for så å kjøpe det. De må vel mest sannsynlig kontakte politiet hvis jeg sier det?

er 17 år og vil veldig gjerne ikke ha en prikk på rullebladet…

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 9.53):

Du stjal med vitende og vilje.

Anonymkode: 1cacf...5d1

Ekspander  

Jøss, hvis slike kommentarer i fullt alvor får deg til å føle deg bedre, har du virkelig lite å gjøre på 

Anonymkode: 94766...923

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det samme, men bare mye mer synlig og dummere 😂

Var på din alder, og skulle kjøpe noen tomater. Hadde tomatene i en pose, sveiva rundt på posen i lufta, gikk forbi kassen og ut på gata. Lengere ned i veien kom jeg på at jeg glemte å betale for tomatene...

Måtte snu og gå inn i butikken å bekjenne mine synder. Kassadama bare lo, for hun hadde sett meg gå forbi kassen mens jeg snurra rundt på den tomatposen. Hun hadde tenkt at jeg sikkert hadde betalt den tidligere, og bare var inne i butikken igjen for noe annet.

Gå bare tilbake til apoteket og forklar hva som skjedde, så går det nok greit. Slikt kan skje, og tipper du blir møtt med forståelse. ☺️

Anonymkode: c513d...bb9

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det samme  da Ungen var liten. Jeg la sekk med kattemat under vogna og glemte den i kassa da jeg betalte for resten jeg skulle ha. Gikk tilbake bare, forklarte, betalte og fikk et takk for personalet 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå tilbake, si at du uforvarende tok med en vare uten å betale, og er kommet tilbake for å betale. Beklager så mye.

Da går det greit, ærlighet skal lønne seg.

Anonymkode: 6f2cd...bf6

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde dratt tilbake å sagt i fra og betalt.

Men har selv opplevd ved henting av resept at jeg har lagt andre varer Jeg skulle ha på disken på apoteket, sier da- ska ha dette også. Og så har de ansatte glemt å scanne det inn,men lagt det i apotek posen. Så jeg har begynt å spørre om de har husket å scanne alt

Anonymkode: e4cb3...50b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringer ikke politiet når du går tilbake med varen og tilbyr å gjøre opp for deg, det hadde vært fryktelig rart.

Anonymkode: 8e9b6...740

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare være ærlig. Har gjort den feilen jeg å. Jeg hadde til og med i hendene. Betalte for alt annet også gikk jeg. Men oppdaget det når jeg kom i bilen da. Også når jeg dro med vogn. La det under vogna og glemt det helt når jeg var i kassen. Do papir ble fort lagt der. 

Anonymkode: 9c2bd...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd meg flere ganger, jeg går tilbake og betaler hver gang. De ansatte setter stor pris på det. Hun ene på IKEA ble veldig forundret da jeg kom tilbake for å betale for et lokk. Jeg kjøpte en vare med lokk og trodde det var en pris på begge deler og det var det ikke. Jeg oppdaget det da jeg kom hjem og neste gang jeg var på IKEA betalte jeg for lokket. Men hun ble veldig positivt overrasket 😃

Anonymkode: 2b3dd...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nok ikke oppdaget det siden du ikke ble konfrontert, men gå tilbake, si sannheten og betal. Selv om du ikke stjal med vilje der og da, ble du tyv straks du oppdaget det (med mindre du altså leverer tilbake eller betaler). 

Anonymkode: 6d6ed...63a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

charlotteizabele skrev (På 29.3.2025 den 8.44):

Hei, i går så var jeg og kjæresten min på apoteket fordi jeg skulle hente en resept og han skulle se etter et produkt. Han ba meg holde et produkt, og etter det så vet jeg ikke hva som skjedde med den endte hvertfall opp i vesken min. Merket ikke dette før jeg kom hjem på kvelden når jeg spurte om han kjøpte produktet fordi jeg hadde det. Hva skal jeg gjøre? Må selvsagt levere det tilbake, men vet ikke om det er smartest å bare ta det med inn å kjøpe det uten å si noe, eller om jeg skal være ærlig for så å kjøpe det. De må vel mest sannsynlig kontakte politiet hvis jeg sier det?

Ekspander  

Så du tok en Moxnes?😀

Anonymkode: 15792...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en tendens til å ikke ta kurv og ender opp med å legge varer i albuekroken. Og da har det skjedd at jeg blant annet har glemt å betale for drikke eller andre ting. Har oppdaget det flere ganger og gått tilbake og forklart at jeg tok den ved et uhell, har aldri fått negative tilbakemeldinger på det. Så tenker det er bare fint at du går tilbake og forteller det jeg 😊 

Anonymkode: feb2b...446

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 10.11):

De ringer ikke politiet når du går tilbake med varen og tilbyr å gjøre opp for deg, det hadde vært fryktelig rart.

Anonymkode: 8e9b6...740

Ekspander  

Tenker det samme. Men så en annen plass at en jente som hadde stjelt noe med uhell til verdi av 10kr, og når hun ville gjøre opp for seg, så hadde butikken ringt politiet, mest sannsynlig pga regler/rutiner den har😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  charlotteizabele skrev (På 29.3.2025 den 8.44):

Ekspander  

De ringer ikke politiet….

Jeg oppdaget at barna (de var 4&5)hadde tatt med seg ett blad en gang fra butikken 😂 Altså, jeg så de stod med det, jeg ba de gå tilbake med det, og begynte legge opp varer på båndet… 

Jeg tenkte ikke mer på det, for de pleier å legge ting tilbake..

Uansett vet ikke hva som skjedde, men oppdaget bladet hjemme, vi dro ned igjen bare, og jeg sa det som det var bare… 

De ble mest litt overrasket 😅 Jeg sa vi kunne betale for det, for de sa bare at vi kunne sette det tilbake..

Tok en prat med barna og de sa de ikke hadde hørt meg🤷‍♀️ 😂 Og det kan nok stemme det, da butikken var stappfull den lørdagen… 

Så bare å gå tilbake altså, si det som det er, og si du vil gjerne betale🙂

Anonymkode: 667f2...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...