Gå til innhold

Fra å skulle fortsette til brudd på en kveld

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gratis skrev (10 timer siden):

Jeg sier jo at han er i overkant sjalu, men må det postes seksualiserte bilder når du er i et forhold. Hvorfor klarer ikke kvinner å leve uten bekreftelser fra andre menn? 

Er et bilde tatt bakfra, i skiutstyr, seksualisert?  Da tror jeg nesten burka må bli det neste. 

Anonymkode: 3c787...908

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

punkyB skrev (På 29.3.2025 den 9.01):

Jeg tror vel ikke det forholdet bør fortsette når han sliter så med å stole på deg og viser så mye (ubegrunnet) sjalusi 

Det trumfer andre evnt. gode egenskaper han har 

Nå vet ikke du om sjalusien er ubegrunnet …

Anonymkode: 6b780...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er vell nettopp det som er problemet her, at en uskyldig rygg blir seksualisert av han og ikke henne. Kontrollerende forhold starter gjerne med småpirk til du knapt får lov til å gå ut døren uten om å spørre om lov først. 

Anonymkode: 9e99e...ce0

Det kunne vært veldig interessant å høre fra ts om hun seksualiserer den også. Det er lett å se for seg en ski- og treningskonto som oser at den er rettet mot kåte menn altså. Så hva er målet til ts selv med kontoen. Er det å treffe kvinner eller menn? 

Og jo, den delen betyr mye. Siden han opplever at hun søker oppmerksomhet (antakelig seksuell) fra andre menn. At hun aktivt gjør det, inkludert med denne kontoen. 

Anonymkode: 31e1e...1f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kunne vært veldig interessant å høre fra ts om hun seksualiserer den også. Det er lett å se for seg en ski- og treningskonto som oser at den er rettet mot kåte menn altså. Så hva er målet til ts selv med kontoen. Er det å treffe kvinner eller menn? 

Og jo, den delen betyr mye. Siden han opplever at hun søker oppmerksomhet (antakelig seksuell) fra andre menn. At hun aktivt gjør det, inkludert med denne kontoen. 

Er Instagram en app for å treffe mennesker? Da har jeg misforstått. Har kun bekjente som følgere og vi følger med på hverandres liv og sender memes. 

Anonymkode: 82533...112

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er Instagram en app for å treffe mennesker? Da har jeg misforstått. Har kun bekjente som følgere og vi følger med på hverandres liv og sender memes. 

Altså, treffe som målgruppe. Ikke treffe fysisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forhold så er jeg den med utrygg tilknytning, og samboeren min er den som har vært utro i fortiden, han har også vært i et åpent forhold. Jeg er veldig innforstått med at min sjalusi er mitt problem å jobbe med, ikke hans. Han var vel så vidt bikket 20 da han var utro, og med unntak av det ene forholdet, så har han utelukkende vært i monogame forhold. Nå er han over 40 år, og aldri gitt meg en grunn til å ha mistillit til ham.

TS: om din kjæreste ikke forstår at han må jobbe med seg selv, sin usikkerhet og sin sjalusi, så er ikke dette liv laga. Du kommer til å føle deg kvelt, og dette vil ende i et brudd uansett, det er bare et spørsmål om når og hvordan. 

Anonymkode: e1244...89c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Altså, treffe som målgruppe. Ikke treffe fysisk. 

Igjen. Hva har dette med kvinner/menn å gjøre? Om målgruppen er følgere, som er kjente, så er det vel ingen spesifikk målgruppe. Ikke alle som bruker Instagram prøver å bli kjendis og bryr seg om hvor mange likes de får på et bilde. De legger ut fordi de vil, bildet var fint og de liker å dele oppdateringer med folk de kjenner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han driver og kødder med hodet ditt. Han høres enormt krevende ut med sjalusi og konstant drama. Jeg ville kuttet han ut. I hvertfall også med barn til stede, men uansett. Du vil aldri bli glad med denne fyren. Finn en som ikke er sjalu. Men vær obs på at når du sier greit det er slutt og vil gå videre, så vil han komme tilbake og grine og bedyre sin kjærlighet for deg. Bare for å gjøre det slutt igjen en mnd senere og sånn blir det gående. Bare la det være slutt og hold det sånn. Dette blir du aldri glad av. Og du skal ikke tilpasse deg en sjalu mann når du vet du ikke har gjort noe galt.

Anonymkode: 85008...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 9.41):

Nei. Jeg ringte han for å få avkasting nå og var bestemt og kald. Ba meg slutte å mase. 

Anonymkode: 9d0a1...04f

Han sier det fordi du maser. Han vil at du skal lide og at han skal føle seg ønsket med at du tigger og ber. Når du slutter å gi han oppmerksomhet, da kommer han tilbake. Ikke ta han tilbake da.

Forstår ikke at du vil ha en som gjør deg så vondt. Kanskje du er hektet. https://www.ark.no/produkt/boker/hobbyboker-og-fritid/hekta-pa-et-hap-om-kjaerlighet-9788203390197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du kaos og drama siden du prøver å få han tilbake? Hvordan var foreldrene dine. Måtte du trygle og be om kjærlighet og oppmerksomhet fra dem også? Vi trekkes mot det vi er vant til. Spesielt hvis vi lever på livsløgnen om at foreldrene våre er greie folk når vi egentlig ble utsatt for omsorgssvikt og vold.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Er et bilde tatt bakfra, i skiutstyr, seksualisert?  Da tror jeg nesten burka må bli det neste. 

Anonymkode: 3c787...908

Ingen har jo sett bildene? Et ski bilde kan vanskelig bli seksualisert, et trenings bilde i dagens moderne tettsittende klær kan vanskelig bli annet enn seksualiserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

I mitt forhold så er jeg den med utrygg tilknytning, og samboeren min er den som har vært utro i fortiden, han har også vært i et åpent forhold. Jeg er veldig innforstått med at min sjalusi er mitt problem å jobbe med, ikke hans. Han var vel så vidt bikket 20 da han var utro, og med unntak av det ene forholdet, så har han utelukkende vært i monogame forhold. Nå er han over 40 år, og aldri gitt meg en grunn til å ha mistillit til ham.

TS: om din kjæreste ikke forstår at han må jobbe med seg selv, sin usikkerhet og sin sjalusi, så er ikke dette liv laga. Du kommer til å føle deg kvelt, og dette vil ende i et brudd uansett, det er bare et spørsmål om når og hvordan. 

Anonymkode: e1244...89c

Selvsagt er sjalusi hos en part noe den personen bør jobbe med, men vi skal ikke undervurdere hvor vondt og vanskelig den følelsen er. Veldig mange vil ikke kunne leve i det over tid, derfor vil de trenge hjelp av den andre til å møtes på halv veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 8.58):

Jeg trenger noen råd her. Jeg og kjøresten min har strevd med mistillit og å stole på. Spesielt han på meg. Han mener min Instagram f.eks. er vanskelig å takle og at jeg søker oppmerksomhet fra menn. Mine bilder er trening og ski stort sett og ikke noe utenom vanlig. Vi har diskutert dette mange ganger. Han mener han ikke er nok og jeg trenger oppmerksomhet fra andre også. Noe som ikke stemmer. Han er alt for meg. Jeg sier dette hele tiden. Men han mener ord og handling ikke samsvarer. Etter en lang krangel i går hvor jeg ble ordentlig tynet så sier han han elsker meg og vil ha meg i livet sitt og vi kommer gjennom det. Så kommer han opp til meg. Jeg er da ganske mentalt sliten av den krangelen og er kanskje ikke helt i fyr og flamme. Det ender med at han sier det er slutt og at han ikke vil mer og går. Jeg prøver å stoppe han og si jeg gjør hva som helst for at han skal stole på meg og at dette går. Men ingenting går. Så sender han en mld midt på natten og sier sorry men dette er det rette valget. Fra å si han elsker meg og vil dette til brudd. Jeg sender mld tilbake og sier igjen at jeg vil gjøre det jeg kan. Nå har jeg ikke hørt mer. Jeg synes det er så rart å snu så voldsomt at man drar midt på natta og sier det er over etter man ble enig. Fordi jeg ikke var over meg når han dukket opp. Det betyr ikke jeg ikke vil ha han. Han sier han mistenker meg hele tiden og orker ikke ha det sånn. Jeg har aldri gjort noe som skulle tilsi at jeg ikke er til å stole på. 
Er dette ferdig nå liksom.. Burde jeg bare droppe dette? Vi har barn på ulike hold og familier involvert. Det er fryktelig vondt. 

Hvorfor MÅ du legge ut bilder av deg selv da? Alle som legger ut bilder av seg selv er ute etter en viss reaksjon fra andre ellers kunne de bare hatt bildene på tlf bare for seg selv.

Hilsen en som ikke har ett eneste bilde av seg selv på some. Trygg på meg selv, så trenger ikke oppmerksomhet fra andre uansett hva jeg gjør.

Anonymkode: 3d23e...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble slutt mellom meg og dama mi på lørdag. Alt var fint på fredag. Skal sies at vi hadde datet i 8-9 måneder. Ikke mange forhold bak meg, men hun føltes rett ut(klisjé i know) Hun var like god mot meg som jeg var mot henne..men følelsene dukket dessverre ikke opp for hu. 

For første gang følte jeg meg verdifull og bra for en annen person. Det lærte meg at jeg har og er en person som fortjener en person som er like god mot meg. Vært vandt med og bli neglisjert og manipulert. Så sånn sett godt å vite at det finnes flotte folk der ute. Hun hadde opplevd mye av det samme..

Er så trist at hun ikke fikk disse følelsene for meg 😥

Men dette innlegget er for å gi meg trøst og deg muligheten til å se at en partner bør være en trygg og god partner. Så får du se i deg selv hva du er vant med, og hva du og andre mennesker fortjener basert på gode ord og handling med mening 

Anonymkode: ddc79...b09

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere her skriver. 
Dette forholdet er dømt til å mislykkes. Dere er ikke riktige for hverandre. 

Han er sjalu og har problemer med å stole på deg. I tillegg har du en historikk han bruker mot deg. Og han liker ikke at du er aktiv på SoMe på den måten du gjør. 

Samtidig så er du den du er. Og du ønsker å være aktiv på SoMe på den måten du er. 

Kommunikasjonen dere imellom høres heller ikke bra ut. Det høres litt ut som om han manipulerer deg til å gjøre som han vil, ved å være vekselvis varm og kald. 
Men det kan også være at han faktisk synes dette er like vanskelig som deg. Men at han også opplever at det er vanskelig for dere å få et forhold til å fungere. Selv om dere er glade i hverandre. 

Uansett bør du ikke bli i et forhold der det ikke er tillit fra start. Du trenger et forhold der du i det minste starter på samme nivå, med grunnleggende tillit, og beholder denne så lenge du ikke gjør noe som bryter den ned. 

Anonymkode: e8c83...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Igjen. Hva har dette med kvinner/menn å gjøre? Om målgruppen er følgere, som er kjente, så er det vel ingen spesifikk målgruppe. Ikke alle som bruker Instagram prøver å bli kjendis og bryr seg om hvor mange likes de får på et bilde. De legger ut fordi de vil, bildet var fint og de liker å dele oppdateringer med folk de kjenner. 

Om målgruppen er ordentlige venner og familie så er det vel en privat konto og hvis han reagerer på den så er det drøyt. Sannsynligheten for at det er en slik konto er antakelig 2%. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Om målgruppen er ordentlige venner og familie så er det vel en privat konto og hvis han reagerer på den så er det drøyt. Sannsynligheten for at det er en slik konto er antakelig 2%. 

Kan informere om at min konto var privat. Det spilte liten rolle. Du tar utgangspunkt i at det må være drøyt for en slik reaksjon, fakta er dessverre at mennesker drevet av sjalusi reagerer på de minste ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 9.41):

Nei. Jeg ringte han for å få avkasting nå og var bestemt og kald. Ba meg slutte å mase. 

Ta han på ordet, og gjennomfør det han har satt igang. Jeg får en følelse av at han holder på slik fordi han er usikker og sjalu, og at han helst vil isolere deg og kontrollere deg. Så som sagt, ta han på ordet. Ikke ta mer kontakt, bare gjør dine forberedelser som at det er slutt. Om det er å pakke hans ting, eller pakke dine ting og dra derfra.

Mulig dere blir sammen igjen, men da har du hvertfall vist at du ikke finner deg i at han behandler deg slik, at han spiller på følelsene dine og generelt leker og driver spill for å få kontroll på deg.

Anonymkode: facae...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 9.45):

Jeg har vært utro før og dette melker han. Jeg har vært en flørt og det sier han er min karakter. Men det er ikke det lenger. Jeg står med ryggen til med skidress på et bilde på insta hvor rumpe synes. Det mener han ikke går an når man ikke er i forhold. Mener hans oppmerksomhet ikke er nok. Ringte han nå. Han sier jeg maser. Ingenting er endret. 

Det kommer alltid slik tilleggsinfo etter hvert. Han har ikke klart å tilgi deg for et tillitsbrudd. Dette handler ikke om Instagram det handler om at du var utro. 

Dere burde slå opp det er sikkert. Når du hadde brutt tilliten hans burde du også være villig til å innrette deg noe etter hans mening ang Insta. Det er konsekvenser man må ta. Her må man selvsagt vurdere etter hvert. Men her er du skyldig selv det er ikke han som er gal eller dramatisk. 

Anonymkode: 4690a...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kommer alltid slik tilleggsinfo etter hvert. Han har ikke klart å tilgi deg for et tillitsbrudd. Dette handler ikke om Instagram det handler om at du var utro. 

Dere burde slå opp det er sikkert. Når du hadde brutt tilliten hans burde du også være villig til å innrette deg noe etter hans mening ang Insta. Det er konsekvenser man må ta. Her må man selvsagt vurdere etter hvert. Men her er du skyldig selv det er ikke han som er gal eller dramatisk. 

Anonymkode: 4690a...94f

Hun har ikke vært utro mot han, men i et tidligere forhold. Det er ikke han som er utsatt for tillitsbruddet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...