Gå til innhold

Fokus hos journalistene- hva er viktig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leste i går denne artikkelen som omhandler sentralbanksjefen, rett etter siste rentemøte nå på torsdag. 

https://www.vg.no/nyheter/i/mPwLM0/eksklusivt-intervju-med-norges-bank-sjef-ida-wolden-bache

Arikkkelen er relativ saklig generelt sett, men et par punkt fikk min feministiske side til å bruse litt.

I et av bildene forstørres hennes bein, og det kommenteres at hun er SKOFIN. Dette hadde ALDRI vært et tema om det hadde vært en mann som hadde vært intervjuobjektet. Og om hun ikke hadde hadde vært SKOFIN så ville det sannsyligligvis vært et tema det også, frykter jeg.

I tillegg fokuseres det på et av de andre bildene på pennene hun har på pulten. og et siste bilde fokuserer på  at det er et  "minimalistisk og ryddig kontor".  Hva i alle dager er det for fokus i et intervju med en av Norges mest betydningsfulle ledere?  Hadde samme journalist kommentert dette om det hadde vært Jonas Støre eller Nicolai Tangen som ble intervjuet? 

Hva tenker dere andre rundt dette? 

Anonymkode: 6d5b0...5ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gidder ikke å lese artikkelen du linker til, men jeg er enig med deg i bunnen.

Jeg er møkk lei av personfiksering fra mediehus, som burde være profesjonelle!! 

Og så undrer man seg over at ungdommen sammenligner seg med andre til de blir psykisk syke!  Hvor dum går det an å bli 

Også i nrk Kommentert podden; der presterte denne her ene økonomikommentatoren å si at hun omtalte sentralbanksjefen med "Ida" og at hun brukte personfikseringen av henne til å framstillingen mer "tilgjengelig for folk".  Hæ??  Hva er det her for pisspreik? Ufattelig lavmål

Anonymkode: 1201d...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...