AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:11 #1 Del Skrevet lørdag kl 07:11 7 åring som har feber svært sjeldent. Vi snakker om 1 gang i året, kanskje maks to ganger hvir han er syk med feber. Fikk feber i går og var slapp, vondt i halsen. Ingen feber idag, formen er på topp men litt vondt i halsen og jeg kjenner/ser at mandlene er hovne. Hadde dere holdt barnet inne? Formen er som sagt fin og ingen feber de siste 12 timene. Anonymkode: 6bdc3...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:13 #2 Del Skrevet lørdag kl 07:13 Og barnet har heller ikke fått febernedsettende siden før leggetid igår. Anonymkode: 6bdc3...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:15 #3 Del Skrevet lørdag kl 07:15 Feber pleier å stige utover dagen så jeg ville sett sn Anonymkode: 8101e...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:15 #4 Del Skrevet lørdag kl 07:15 Hæ? Holde inne? Hvorfor? Anonymkode: 02164...478 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet lørdag kl 07:16 #5 Del Skrevet lørdag kl 07:16 Ingen kan jo vite om han er frisk eller om feber vil stige utover dagen, men han trenger sikkert ikke holde seg inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:09 #6 Del Skrevet lørdag kl 11:09 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 7 åring som har feber svært sjeldent. Vi snakker om 1 gang i året, kanskje maks to ganger hvir han er syk med feber. Fikk feber i går og var slapp, vondt i halsen. Ingen feber idag, formen er på topp men litt vondt i halsen og jeg kjenner/ser at mandlene er hovne. Hadde dere holdt barnet inne? Formen er som sagt fin og ingen feber de siste 12 timene. Anonymkode: 6bdc3...831 Ville holdt han inne 1 dag til eller 2. Anonymkode: 819c0...6a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:09 #7 Del Skrevet lørdag kl 11:09 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hæ? Holde inne? Hvorfor? Anonymkode: 02164...478 Fordi det er noe som her 48timersregel! De skal være inne 48 timer ETTER feber Anonymkode: 819c0...6a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:31 #8 Del Skrevet lørdag kl 11:31 AnonymBruker skrev (4 timer siden): 7 åring som har feber svært sjeldent. Vi snakker om 1 gang i året, kanskje maks to ganger hvir han er syk med feber. Fikk feber i går og var slapp, vondt i halsen. Ingen feber idag, formen er på topp men litt vondt i halsen og jeg kjenner/ser at mandlene er hovne. Hadde dere holdt barnet inne? Formen er som sagt fin og ingen feber de siste 12 timene. Anonymkode: 6bdc3...831 Det hele er avhengig av hva barnet skal gjøre utendørs. Ut og leke nei. I bil til eller fra noe enkelt, nja. Så kommer neste smitte? Ja, her er smittepotensiale, og da går man ikke ut og ukritisk deler det han har. En kropp med infeksjon skal heller ikke belastes, eller kjøles ned. Det er lørdag og helg, han kan fint være inne og slappe av, i den grad barn kan slappe av, for å bli klar til skole over helgen. Anonymkode: 25972...d76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:42 #9 Del Skrevet lørdag kl 11:42 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Fordi det er noe som her 48timersregel! De skal være inne 48 timer ETTER feber Anonymkode: 819c0...6a7 Hæh? Dette er jo regler i barnehage tilknyttet oppkast og diare! Jeg lar mine barn leke ute MED feber om de ber om det og orker. De blir hverken mer eller mindre friske av det. Skader ikke hvis de orker Anonymkode: f5988...016 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:30 #10 Del Skrevet lørdag kl 12:30 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi det er noe som her 48timersregel! De skal være inne 48 timer ETTER feber Anonymkode: 819c0...6a7 Nei? Den regelen har jeg aldri hørt noe om. Har mine barn følt seg i fin form så har jeg ikke holdt de inne. Anonymkode: a31f0...106 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:36 #11 Del Skrevet lørdag kl 12:36 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi det er noe som her 48timersregel! De skal være inne 48 timer ETTER feber Anonymkode: 819c0...6a7 Det har jeg aldri hørt? Kan ikke barnet få lov til å være ute i hagen og slappe av i sola fordi om det har feber? En tar ikke skade av litt luft? Men de hadde ikke fått leke med venner eller delta på fritidsaktiviteter eller annet moro. Er man syk, så er man syk. Anonymkode: 48e96...9b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:38 #12 Del Skrevet lørdag kl 12:38 Når barnet er feberfri, uten smerter og god allmenntilstand, da kan du anse barnet som friskt. Anonymkode: 9db95...550 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet lørdag kl 12:44 #13 Del Skrevet lørdag kl 12:44 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi det er noe som her 48timersregel! De skal være inne 48 timer ETTER feber Anonymkode: 819c0...6a7 Hehe, nei det gjelder for oppkast og diare. For små barn er det fint med en feberfri dag hjemme, men en sjuåring hadde jeg sendt ut for å leke etter en feberfri natt om allmenntilstanden er fin. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:50 #14 Del Skrevet lørdag kl 13:50 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi det er noe som her 48timersregel! De skal være inne 48 timer ETTER feber Anonymkode: 819c0...6a7 1. 48-timersregelen går på at barnehagebarn ikke skal gå i barnehagen før 48 timer etter siste diaré/oppkast. Denne gjelder også på enkelte skoler og arbeidsplasser. 2. Det anbefales at barnehagebarn ikke leveres de første 24 timene feberfri, da med tanke på å gi dem tid til å komme seg og se at de faktisk er friske. 3. Det er ingenting som heter å måtte være inne 24/48 timer etter sykdom. Om jeg vil sende jentungen ut i hagen eller på terrassen med spybøtta på slep er det ingen regel som sier jeg ikke kan. Generelt blir det sett på som høflig å ikke omgås andre om man er smittsom, men det finnes altså ingen regel som den du skisserer. Anonymkode: 28954...968 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:02 #15 Del Skrevet lørdag kl 15:02 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi det er noe som her 48timersregel! De skal være inne 48 timer ETTER feber Anonymkode: 819c0...6a7 Haha nei Anonymkode: bc17c...af4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:04 #16 Del Skrevet lørdag kl 15:04 Ser ikke noen grunn til å holde han inne. Han er stor nok til å se an formen og gå hjem hvis han blir slapp og dårlig. Ville ikke begitt meg på en lang kjøretur eller noe sånt. Anonymkode: bc17c...af4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:06 #17 Del Skrevet lørdag kl 15:06 smurfebuss skrev (2 timer siden): Hehe, nei det gjelder for oppkast og diare. For små barn er det fint med en feberfri dag hjemme, men en sjuåring hadde jeg sendt ut for å leke etter en feberfri natt om allmenntilstanden er fin. Enig. Min blir veldig slapp etter feber så hun har fått være hjemme fra skole en dag etter. Men jeg ser ingen problemer med å slippe ut barn som er i god form. Anonymkode: bc17c...af4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå