AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:14 #21 Del Skrevet lørdag kl 23:14 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bare dryppet morsmelk i nesen, og hadde aldri syk baby. Babyen sov i sengen vår. Kremer til en baby? Nei, de trenger ikke akkurat fuktighetskrem. Vann til bading finnes i springen. Anonymkode: 03a37...ef6 Herlighet . Ja selvsagt finnes vann i springen men man trenger gjerne litt annet til bading og samme med krem, alle skjønner man ikke snakker om fuktighetskrem Anonymkode: 10f9f...ad0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymLala Skrevet søndag kl 05:45 #22 Del Skrevet søndag kl 05:45 (endret) Her er min liste. Blir nok ikke ALT dette, men ville få med meg mest mulig detaljer for å elimininere senere. Lagt til ‘’merker’’ for å kunne legge inn søk på Finn. Kun kjøpt stelleveske til nå og regner med at listen vil redigeres mange ganger. UTSTYR Vogn (+myggnetting, regntrekk og solskjeriming): Emmaljunga (god demping, kan trilles på grus) eller Bugaboo Fox 5 (mindre, enklere å legge sammen) Babynest (+ beskyttelsestrekk): Voksi carry me/X Vognpose til vinter Lammeskinn Badebalje : Helst sammenleggbart. Bedside crib (+ madrass, laken, dyne og dynentrekk😞 mesh? Nattpose: Easygrow Bilstol (+ base og bilpose😞 Cybex? Bæresele: Omni 360/Ergobaby Embrace) Tripp trapp stol (+ nyfødtsete): Stokke Stellematte (+ antiskli): Leander/Sebra) Stelleveske til vogn: Kongens Sløjd 10L? Stellekommode (+ rominndeler): Ikea? Nattbord til nattamming STELLETING Hundeposer Flasker Pølseklype (evnt sterilisator) Bleier Engangskladder Boks til våtservietter: (x 2. Clas Ohlson) Tørrservietter Olje til våtsservietter Dusjolje Flanellbleier: Sparkjøp (til å brette rundt madrass i tilfelle gulp) KLÆR (Str 50-56,62-68) 8 x omslagsbodyer: med knapper. Helst bambus eller bomull?Noen tåler ikke ull mot hud. 2-3 x pysj med glidelås: Helst glidelås begge veier 6 x bukser 1 x strømpebukse 3 x Sokker 2 x lue Helseteppe Siklesmekker 1 x ulldress 1 x finklær til jul 50 x gulpekluter DIV Nattlampe: Liewood? Termoser til MME på tur MME Temperaturmåler: rektal Paracet: stikkpiller Nesesuger: Otribaby med saltvann/elektrisk Inotyol salve Neglesaks Sleepytroll Babycall? Vippestol? Bamse med white Noise? Svøpeteppe? Babygym? Sitronsåpe til flekkfjerning? MEG Engangskamera Drikkelfaske: Stanley Store truser: til etter fødsel. Ebay? Tøfler Morgenkåpe? Endret søndag kl 05:46 av anonymLala Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:51 #23 Del Skrevet søndag kl 12:51 anonymLala skrev (7 timer siden): Her er min liste. Blir nok ikke ALT dette, men ville få med meg mest mulig detaljer for å elimininere senere. Lagt til ‘’merker’’ for å kunne legge inn søk på Finn. Kun kjøpt stelleveske til nå og regner med at listen vil redigeres mange ganger. UTSTYR Vogn (+myggnetting, regntrekk og solskjeriming): Emmaljunga (god demping, kan trilles på grus) eller Bugaboo Fox 5 (mindre, enklere å legge sammen) Babynest (+ beskyttelsestrekk): Voksi carry me/X Vognpose til vinter Lammeskinn Badebalje : Helst sammenleggbart. Bedside crib (+ madrass, laken, dyne og dynentrekk😞 mesh? Nattpose: Easygrow Bilstol (+ base og bilpose😞 Cybex? Bæresele: Omni 360/Ergobaby Embrace) Tripp trapp stol (+ nyfødtsete): Stokke Stellematte (+ antiskli): Leander/Sebra) Stelleveske til vogn: Kongens Sløjd 10L? Stellekommode (+ rominndeler): Ikea? Nattbord til nattamming STELLETING Hundeposer Flasker Pølseklype (evnt sterilisator) Bleier Engangskladder Boks til våtservietter: (x 2. Clas Ohlson) Tørrservietter Olje til våtsservietter Dusjolje Flanellbleier: Sparkjøp (til å brette rundt madrass i tilfelle gulp) KLÆR (Str 50-56,62-68) 8 x omslagsbodyer: med knapper. Helst bambus eller bomull?Noen tåler ikke ull mot hud. 2-3 x pysj med glidelås: Helst glidelås begge veier 6 x bukser 1 x strømpebukse 3 x Sokker 2 x lue Helseteppe Siklesmekker 1 x ulldress 1 x finklær til jul 50 x gulpekluter DIV Nattlampe: Liewood? Termoser til MME på tur MME Temperaturmåler: rektal Paracet: stikkpiller Nesesuger: Otribaby med saltvann/elektrisk Inotyol salve Neglesaks Sleepytroll Babycall? Vippestol? Bamse med white Noise? Svøpeteppe? Babygym? Sitronsåpe til flekkfjerning? MEG Engangskamera Drikkelfaske: Stanley Store truser: til etter fødsel. Ebay? Tøfler Morgenkåpe? Takk, det var en sånn liste jeg ønsket 🥰 Anonymkode: 10f9f...ad0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:08 #24 Del Skrevet søndag kl 13:08 AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 13.34): Vi hadde kun behov for bæresele. Anonymkode: 51c57...b9f Det var også vår opplevelse med førstemann. Han hylskrek og var klistremerkebaby så barnevogn, bilstol og vippestol ble ikke brukt i det hele tatt. Nestemann derimot var tidenes mest tålmodige sovebaby, så han trengte kun å legges på gulvteppet i stua for å snorksove i timevis 🤣 Det varierer enormt hvor mye som brukes på en baby. Hvis mor går i designfella så kan 50-60 000 blåses bort på et blunk, mens andre ikke bruker mer enn max 10 000 på det hele. Mine stalltips er omslagsbodyer, strømpebukser og et par pakker med ferdig mme i tilfelle krise en lørdagsnatt. Alt annet kan komme etter hvert. Anonymkode: 884db...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå