AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:47 #1 Del Skrevet lørdag kl 06:47 Hva har dere kjøpt inn? Hva var det smarteste kjøpet? hva kjøpte dere sm ikke var nyttig? Anonymkode: 10f9f...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:34 #2 Del Skrevet lørdag kl 07:34 Jeg fikk bruk for alt jeg kjøpte, men det er meg. Det som ble mest brukt var/er babynest fra Najell, barnevogn, bedside crib og bilstol. Må si at babynestet var det beste kjøpet, brukt utrolig mye. Baby sov i det på dagtid, noe som gjorde det enkelt å ta med seg baby rundt i huset og rett oppi vognen om jeg ville ut en tur. Genialt kjøp! Ellers vil jeg tipse om en type boks/kasse som du kan ha ting i som kan stå stødig i sofaen. Ble litt låst med amming i starten og man blir sjukt tørst. Da var det greit å ha boksen rett ved siden av med drikke, fjernkontroll og ev snacks i! Amming fungerte ikke veldig godt for meg, så jeg måtte bestille brystpumpe med engang. Synes det var litt dumt at jeg ikke hadde det klart, men man vet jo ikke om man får bruk for det. Vil anbefale å ha klart et par-tre flasker i tilfelle du må gi mme. Kjøpte som sagt ingenting som var unødvendig, annet enn at jeg nesten bare hadde klær i str 56 og baby var liten, så klær i str 44 var romslige🙈 men klærne i 56 passet jo etterhvert! Anonymkode: dfb69...410 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:44 #3 Del Skrevet lørdag kl 07:44 Dette er jo dessverre umulig å spå, da både foreldre og barn er ulike 😅 Til min første hadde jeg bare behov for bæresjal, bilstol og litt klær egentlig 🤷🏽♀️ Bagvogn, vugge, babyseng etc ble stående brukt pga klistremerkebaby... Babyen gulpet ikke og var ingen storbæsjer, så masse nyfødtklær ble pakket bort ubrukt. Ammingen fungerte greit nok, så der var ingen behov for pumpe eller flaske. Andre derimot (som hun over) hadde behov for masse greier 🤭 Det kommer jo også litt an på hvor du bor. Bor du sentralt og kan kjøpe en brystpumpe i morgen tidlig kan det jo vente, mens bor du landlig og må bestille på nett med en uke leveringstid kan det jo være lurt å ha en på lur. Det er jo et behov som kan oppstå ganske akutt 🤷🏽♀️ Anonymkode: 8567e...58b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:28 #4 Del Skrevet lørdag kl 12:28 Smarteste kjøpet.. hmm. Kanskje bilstol med recliner funksjon? Jeg og mini er mye på farten og kjører bil daglig da vi bor sånn til at det er nødvendig. Har lett vognunderstell som er enkelt å håndtere for meg, så enkelt å hive den inn og ut av bilen og putte bilstolen på understellet. Bruker reclinerfunksjonen på bilstolen når jeg har bilstolen på vognunderstellet, så baby får ligge. Har faktisk ikke kjøpt noe unyttig. Anonymkode: c2ffb...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:34 #5 Del Skrevet lørdag kl 12:34 Vi hadde kun behov for bæresele. Anonymkode: 51c57...b9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:36 #6 Del Skrevet lørdag kl 12:36 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi hadde kun behov for bæresele. Anonymkode: 51c57...b9f Ingen klær, kluter, bleier, nese suger, sengetøy osv? Anonymkode: 10f9f...ad0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:37 #7 Del Skrevet lørdag kl 12:37 Takk for svar brystpumpe er ikke noe jeg vil trenge, heller ikke ammepute. Men hvilke flasker brukes nå til dags? Anonymkode: 10f9f...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:09 #8 Del Skrevet lørdag kl 14:09 Ut over helt basis ting som bleier og klær (bilstol hvis dere har bil) er det veldig forskjellig hva en trenger. Ser en sier de ikke hadde bruk for seng, vugge og bagvogn, dette var helt nødvendig for oss og vi brukte det fra starten. Bæretøy derimot ble aldri akseptert. For meg som ikke ammet var flasker og mme helt nødvendig, mens ammende har bruk for andre ting. Ikke bare er hver familie forskjellige, men det kan være forskjell på hver baby i samme familie også. Anonymkode: b874c...d57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:14 #9 Del Skrevet lørdag kl 15:14 Selvsagt er babyer forskjellig men jeg er ute etter en generell liste og tips Anonymkode: 10f9f...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:53 #10 Del Skrevet lørdag kl 15:53 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingen klær, kluter, bleier, nese suger, sengetøy osv? Anonymkode: 10f9f...ad0 Klær og bleier sier seg jo selv, det vet TS at hun må ha. Trengte ikke sengetøy eller nesesuger nei. Anonymkode: 51c57...b9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:15 #11 Del Skrevet lørdag kl 16:15 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi hadde kun behov for bæresele. Anonymkode: 51c57...b9f Jepp, bæretøy var greia. Anonymkode: 03a37...ef6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:36 #12 Del Skrevet lørdag kl 16:36 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jepp, bæretøy var greia. Anonymkode: 03a37...ef6 Og det var totalt bortkastet for vår del. Anonymkode: b874c...d57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:17 #13 Del Skrevet lørdag kl 17:17 AnonymBruker skrev (1 time siden): Klær og bleier sier seg jo selv, det vet TS at hun må ha. Trengte ikke sengetøy eller nesesuger nei. Anonymkode: 51c57...b9f Så babyen hadde aldri snørr ? hva sov babyen deres med da? ingen kremer ? Ikke noe til bading osv? Jeg spør altså fordi jeg ønsker å Vite hva man bør ha, når folk svarer kun bæresele så er det for meg et rart svar, men mulig man legger veldig forskjellig i hva man trenger Anonymkode: 10f9f...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:33 #14 Del Skrevet lørdag kl 17:33 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så babyen hadde aldri snørr ? hva sov babyen deres med da? ingen kremer ? Ikke noe til bading osv? Jeg spør altså fordi jeg ønsker å Vite hva man bør ha, når folk svarer kun bæresele så er det for meg et rart svar, men mulig man legger veldig forskjellig i hva man trenger Anonymkode: 10f9f...ad0 Bare dryppet morsmelk i nesen, og hadde aldri syk baby. Babyen sov i sengen vår. Kremer til en baby? Nei, de trenger ikke akkurat fuktighetskrem. Vann til bading finnes i springen. Anonymkode: 03a37...ef6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gatelykt Skrevet lørdag kl 17:50 #15 Del Skrevet lørdag kl 17:50 Brukte aldri nesesuger, dryppet bare med saltvannsdråper eller morsmelk. Men et godt termometer og litt babyparacet føltes godt å ha i hus! Babyolje og vaskekluter holdt veldig lenge til renhold. Inotyol tar bleieutslett, og purelan funker både på såre brystvorter og sart babyhud. Bæresjal var gull for oss, og ellers sov barnet godt både i vogn og sprinkelseng. Hadde en billig, enkel babycall, og det funka lenge. I starten hadde baby 4-5 bodyer og tilsvarende med strømpebukser, pluss en ulldress, tre pysjer, noen par sokker og to luer, pluss lett ullteppe og et lite laken i vogna. Det var et sommerbarn, så trengte ikke så mye før utover høsten, og kunne kjøpe inn etterhvert. Det vi ikke hadde til forrige barn, og som jeg har bestemt meg for å kjøpe til det neste, er sleepy troll/vognvugger og bærbart babynest for å gjøre det enda enklere å ta med barnet steder i vogn og evt. la vogna (med eller uten barn) stå igjen ute, avhengig av om hen sover eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:01 #16 Del Skrevet lørdag kl 18:01 Vongpose bilstolpose Gulpekluter stellematte (hadde en hjemme og en sammenleggbar å ha med rundt) stelleveske Vogn (med myggnetting og regntrekk, evt også koppholder) Og husk refleks på vogna Etterhvert også: leker lekematter spiseting (smekke, stol osv) Det er iallfall noe av det jeg kom på i tillegg til en del som er nevnt allerede Anonymkode: 6e874...c79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:14 #17 Del Skrevet lørdag kl 18:14 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vongpose bilstolpose Gulpekluter stellematte (hadde en hjemme og en sammenleggbar å ha med rundt) stelleveske Vogn (med myggnetting og regntrekk, evt også koppholder) Og husk refleks på vogna Etterhvert også: leker lekematter spiseting (smekke, stol osv) Det er iallfall noe av det jeg kom på i tillegg til en del som er nevnt allerede Anonymkode: 6e874...c79 Kom på: gode tepper (vi har brukt ulltepper fra nøstebarn og røros tweed) uro badeleker badebalje anti skli badematte sitronsåpe til flekkfjerning (og pass på at andre vaskemidler du bruker er uparfymerte osv) solhatt, solbriller og beskyttelseklær mot sola Uv-telt Anonymkode: 6e874...c79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:15 #18 Del Skrevet lørdag kl 18:15 Jeg som kom med første kommentar. Kan dele innkjøpslisten vår med deg: Vogn, vognpose (vinter), bilstol, bedside crib, stellebord og stellematte, stelleveske, dyne, laken og sengetøy, Najell babynest, babygym, flasker, et par smokker, hentet babybox fra apotek1, Rema1000, Kiwi og bestilte fra Libero så trengte ikke kjøpe bleier med det første, klær str 50 og 56 (omslagsbody, strømpebukser og bukser, noe ull), badebalje, sterilisator til flasker, et par tepper, bamse/koseklut. Hadde også kjøpt bæresele, men den ble ikke brukt før baby var 4-5 mnd ca. Anonymkode: dfb69...410 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:41 #19 Del Skrevet lørdag kl 19:41 Det er individuelt hva man trenger, men generelt trenger man ikke hundre og ørten bodyer, du vil garantert få en del av dette i gave uansett. Og de vokser så fort i starten. Vi har også en veldig varm baby, så allerede nå på året må vi kle han i bomull og ikke ull. Det jeg angrer på at jeg ikke hadde fra start var et godt bæresjal. Baby likte ikke bæreselen, et sjal helt inntil kroppen hadde fungert mye bedre for oss. Anonymkode: ab5f2...458 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:11 #20 Del Skrevet lørdag kl 21:11 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg som kom med første kommentar. Kan dele innkjøpslisten vår med deg: Vogn, vognpose (vinter), bilstol, bedside crib, stellebord og stellematte, stelleveske, dyne, laken og sengetøy, Najell babynest, babygym, flasker, et par smokker, hentet babybox fra apotek1, Rema1000, Kiwi og bestilte fra Libero så trengte ikke kjøpe bleier med det første, klær str 50 og 56 (omslagsbody, strømpebukser og bukser, noe ull), badebalje, sterilisator til flasker, et par tepper, bamse/koseklut. Hadde også kjøpt bæresele, men den ble ikke brukt før baby var 4-5 mnd ca. Anonymkode: dfb69...410 Takk❤️ Anonymkode: 10f9f...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå