Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Noen som vet om det er vanskelig å komme i kontakt (telefon) men sin saksbehandler i NAV? Evt. hvor lang tid det tok å få en telefonsamtale?

Anonymkode: fcfa1...ffa

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer veldig så vanskelig å svare på. Du må nesten bare ta kontakt og se hvor rask din veileder er. Kommer an på kapasiteten. 

Anonymkode: 7f841...b23

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det varierer veldig så vanskelig å svare på. Du må nesten bare ta kontakt og se hvor rask din veileder er. Kommer an på kapasiteten. 

Anonymkode: 7f841...b23

Så det er mulig få snakke med dem på telefon? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja selvfølgelig. Det er bare å ringe Nav kontaktsenter og be om å bli oppringt av saksbehandler. Da får saksbehandler en oppgave i systemet om å ringe deg. Du kan også sende melding til saksbehandler i aktivitetsplanen og be om å bli oppringt. 

Anonymkode: 966e3...2eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja jeg fikk det. Tror jeg sendte 17 forespørsler og forklarte hvorfor jeg måtte få kontakt med saksbehandler hver gang. 

Fikk til slutt. 

Anonymkode: ef98c...0b1

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare send en melding inne på nav at du ønsker en telefonsamtale. Min ringte meg stort sett samme dag eller dagen etter. 

Anonymkode: deef7...091

AnonymBruker
Skrevet

Enten ringer du Kontaktsenteret på 55553333 og ber om å bli oppringt av din veileder, da har de to døgn på seg, eller så skriver du direkte til veilederen din i aktivitetsplanen din at du trenger å snakke med vedkommende og så avtaler dere tidspunkt. Det er lurt å si noe om hva du vil prate med vedkommende om sånn at hun får sjekka det hun evt trenger i forkant av at dere snakker sammen. 

Anonymkode: 95c2b...d9a

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Saksbehandler på økonomisk sosialhjelp? Hvis du ringer via kontaktsenteret og legger igjen en beskjed, skal du bli oppringt innen to virkedager. Hvis saksbehandleren din ikke er til stede, så vil noen andre ta kontakt med deg i påvente.

Hvis det er en veileder som ikke jobber med sosialhjelp, så kan man selvfølgelig også ringe kontaktsenteret, men det er like fint å sende en melding via aktivitetsplanen.

Anonymkode: a7a72...f83

Skrevet

Her måtte gubben sende mld til saksbehandler at han ønsket å prate på tlf, da ringte de opp igjen løpet av noen dager.

Og å ringe direkte gikk ikke

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, da prøver jeg det over helgen :) 

AnonymBruker
Skrevet

Saksbehandler eller veileder du skal ha kontakt med? Gjelder det en sak/søknad/vedtak eller oppfølging? Oppfølging ingen problem, men når det sjelden en søknad så skal i utgangspunktet kontaktsenteret svare.

Anonymkode: 0153e...432

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Saksbehandler eller veileder du skal ha kontakt med? Gjelder det en sak/søknad/vedtak eller oppfølging? Oppfølging ingen problem, men når det sjelden en søknad så skal i utgangspunktet kontaktsenteret svare.

Anonymkode: 0153e...432

Skulle snakket med den som tok vedtaket på saken min, som behandlet søknaden.

AnonymBruker
Skrevet

Gå inn på nav, inn på kontakt

vel å sende en beskjed

så innen 3 dager har nok saksbehandler fått sett melding og ringe

å ringe og alle disse tastevalgene tar lang tid og er meningsløst

Anonymkode: 10910...bde

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 7.05):

Hei,

Noen som vet om det er vanskelig å komme i kontakt (telefon) men sin saksbehandler i NAV? Evt. hvor lang tid det tok å få en telefonsamtale?

Det kommer an på din saksbehandler. 

Prøvd å få kontakt med en av mine da jeg var på aap, klarte det ikke på over 1,5 år. Gjentatte klager hjalp heller ikke. Takk skal du faen meg ha. Tenk at halvparten av min tid på aap gikk med på at han ikke gjorde en dritt, og sjefen hans støttet han! Jeg sendte til og med meldinger til sjefen til sjefen. Jeg ringte 55553333, jeg sendte klage på klage på klage. Jeg fikk ikke komme inn på kontoret en gang. De hadde åpent 2 timer uken! 

Jeg sendt også saksbehandleren min epost direkte. Eposten deres er [email protected]

Det var først da sjefen på kontoret fikk en sommervikar at det ble tatt tak i saken min, da fikk jeg også en ny saksbehandler! Denne saksbehandleren svarte meg alltid innen to virkedager når jeg sendte melding inne på 'min aktivitet'. 

Det heter seg at de skal ta kontakt innen 3 virkedager. 

Anonymkode: 0e848...60f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 13.17):

Skulle snakket med den som tok vedtaket på saken min, som behandlet søknaden.

Hva slags vedtak? Dersom det er feil, kan du klage på vedtaket/sende dokumentasjon om hva som er feil. 

Anonymkode: badfe...603

Annonse
Skrevet

Som andre også har sagt, det kommer an på hvem du egentlig vil ha tak og og hva du vil snakke om. 
Gjelder det statlige ytelser er det slik: 
Saksbehandleren din er den personen som sitter på Nav Arbeid og ytelse og som kun sitter med saksbehandling = gjør vedtak. Disse snakker i liten grad med brukerne, da de kun gjør vedtak på bakgrunn av dokumentasjonen som ligger i saken. 
Veilederen din er den personen på lokalkontoret som har ansvar for oppfølgingen av deg. Denne personen gjør aldri vedtak, men har med oppfølging av aktivitetsplan, tiltak, følger opp om vedtak er på vei til å gå ut, innhenter rett dokumentasjon og gjør arbeidsevnevurdering. Denne personen får du enklest tak i ved å skrive til vedkommende i Aktivitetsplanen din. 

Gjelder det kommunale ytelser (sosialhjelp) så sitter saksbehandler lokalt og kan enten treffes gjennom en vakttelefon til kontoret (ligger som oftest info på Nav.no), eller ved å ringe kontaktsenteret på 55 55 33 33.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Glad jeg har veldig lite med det offentlige å gjøre. Virker som om det umulig å få noen i snakk i dag.

Anonymkode: 57d38...3f5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Glad jeg har veldig lite med det offentlige å gjøre. Virker som om det umulig å få noen i snakk i dag.

Anonymkode: 57d38...3f5

Denne kommentaren hjelper sikkert ts mye.

Samfunnet digitaliseres mer og mer, det derfor helt naturlig at mye av kommunikasjonen skjer skriftlig. Nav har i tillegg et gedigent kontaktsenter som kan svare en en del spørsmål, hvis ikke ruter de deg dit du skal, i tillegg til at de lokale Nav-kontorene har egne vakttelefoner.

Anonymkode: 6d1ac...6b7

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...