AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:50 #1 Del Skrevet lørdag kl 05:50 Jeg lurer på om noen vet hva. Du er så heve betyr? Anonymkode: 9748d...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:59 #2 Del Skrevet lørdag kl 05:59 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg lurer på om noen vet hva. Du er så heve betyr? Anonymkode: 9748d...f81 Deig heve/r. Så, noen er deigete. E du siddis? Anonymkode: 4633d...6e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:25 #3 Del Skrevet lørdag kl 21:25 Min bestemor kunne si, om jeg hadde handlet for henne: "No var du heve" Med det mente hun at jeg var flink og hjelpsom. Var brukt av eldre på Vestlandet før, har ikke hørt det på mange år.. Anonymkode: 5dd9f...7aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:32 #4 Del Skrevet lørdag kl 21:32 Det heve ei rose sprunge. Anonymkode: 2ce38...a23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:51 #5 Del Skrevet lørdag kl 21:51 Du er snill, grei, gild.. Anonymkode: c8da3...622 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:55 #6 Del Skrevet lørdag kl 21:55 Antar det er en dialektvariant av gjev/gjeve. Anonymkode: b4912...7f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:57 #7 Del Skrevet lørdag kl 21:57 Heve betyr også «kastet» her på vestlandet 😅 «nei den har eg heve» Anonymkode: 071e5...2b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:58 #8 Del Skrevet lørdag kl 21:58 Det er positivt, men jeg er ikke sikker på nøyaktig hvilket synonym som blir riktigst. Gild, kanskje. Anonymkode: eb66a...259 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:34 #9 Del Skrevet lørdag kl 22:34 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Det heve ei rose sprunge. Anonymkode: 2ce38...a23 I den sammenheng betyr det "har". Det har ei rose sprunge.Skrives "hev". Anonymkode: 5dd9f...7aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå