Gå til innhold

Hvordan opplever dere å sjekke opp noen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en mann som trives med å møte nye mennesker. Mange beskriver meg som snill, hyggelig, sosial og pratsom – jeg kan lett slå av en prat med hvem som helst.

Likevel synes jeg sjekking kan være litt utfordrende. Noen ganger blir jeg usikker på hvordan jeg blir oppfattet. Jeg har utenlandsk bakgrunn, og jeg vet ikke alltid hvordan dette påvirker førsteinntrykket folk får av meg, eller hvordan de tolker mine intensjoner. Jeg går frem med selvsikkerhet men ofte merker jeg at damene er for overlegne eller tilbakeholdene. Jeg vet ikke om datingsverden er ødelagt i dag eller jeg bør oppdatere mine metoder på å sjekke opp.

Jeg er nysgjerrig på hvordan andre opplever dette. Har dere noen strategier som fungerer for dere? Jeg setter stor pris på deres tanker og erfaringer!

Anonymkode: e5172...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hei! Jeg er en mann som trives med å møte nye mennesker. Mange beskriver meg som snill, hyggelig, sosial og pratsom – jeg kan lett slå av en prat med hvem som helst.

Likevel synes jeg sjekking kan være litt utfordrende. Noen ganger blir jeg usikker på hvordan jeg blir oppfattet. Jeg har utenlandsk bakgrunn, og jeg vet ikke alltid hvordan dette påvirker førsteinntrykket folk får av meg, eller hvordan de tolker mine intensjoner. Jeg går frem med selvsikkerhet men ofte merker jeg at damene er for overlegne eller tilbakeholdene. Jeg vet ikke om datingsverden er ødelagt i dag eller jeg bør oppdatere mine metoder på å sjekke opp.

Jeg er nysgjerrig på hvordan andre opplever dette. Har dere noen strategier som fungerer for dere? Jeg setter stor pris på deres tanker og erfaringer!

Å sjekke opp noen er jo ofte nokså direkte og oftest med seksuell intensjon. Så her er kvinner av natur litt tilbakeholdne. Vi kan også bli litt ekstra tilbakeholdne mot menn fra annen etnisitet/kultur fordi de ofte har et annet kvinnesyn enn oss. Det er ikke rasisme, men mer en form for fremmedfrykt. Tenker da feks afrikanske menn eller menn fra Midtøsten. Har selv truffet på utenlandske menn som i det ene øyeblikket sjekker opp kvinner, for i neste øyeblikk snakke nedsettende om hvor løsslupne norske kvinner er..

Mitt råd er å være litt med ydmykende og forsiktig i fremgangsmåten rundt sjekkingen. Vær høflig og åpen, men la henne styre resten. Er hun avisende så trekk deg tilbake og ikke bli innpåsliten. 

Om du er kjekk og bare ute etter sex vil du sikkert få napp til slutt. Viser dunst du er intr i mer enn sex. Altså rett og slett interesser i henne som person, ikke bare kroppen hennes. Så blir du med en gang mer interessant selv også.

Anonymkode: 7e63b...120

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Får å kunne gi deg et godt råd så må vi først vite hva du er ute etter. 

Forhold eller sex? 

Anonymkode: 7439c...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Å sjekke opp noen er jo ofte nokså direkte og oftest med seksuell intensjon. Så her er kvinner av natur litt tilbakeholdne. Vi kan også bli litt ekstra tilbakeholdne mot menn fra annen etnisitet/kultur fordi de ofte har et annet kvinnesyn enn oss. Det er ikke rasisme, men mer en form for fremmedfrykt. Tenker da feks afrikanske menn eller menn fra Midtøsten. Har selv truffet på utenlandske menn som i det ene øyeblikket sjekker opp kvinner, for i neste øyeblikk snakke nedsettende om hvor løsslupne norske kvinner er..

Mitt råd er å være litt med ydmykende og forsiktig i fremgangsmåten rundt sjekkingen. Vær høflig og åpen, men la henne styre resten. Er hun avisende så trekk deg tilbake og ikke bli innpåsliten. 

Om du er kjekk og bare ute etter sex vil du sikkert få napp til slutt. Viser dunst du er intr i mer enn sex. Altså rett og slett interesser i henne som person, ikke bare kroppen hennes. Så blir du med en gang mer interessant selv også.

Anonymkode: 7e63b...120

Enig i meg av det du sier, men igjen må si at jeg er samme person med samme verdier med alle mennesker og spesielt damer har jeg respekt for uansett hvor hun er fra. Jeg kan virke litt for selvsikker og energisk så jeg må nok være litt roligere og jenta styre litt også. Takk for råd og ditt synspunkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver "Jeg går frem med selvsikkerhet" og da blir jeg litt skremt.

Jeg foretrekker de som er litt forsiktige i fremgangsmåten, og ikke bare kjører på. Når man møter en helt ukjent, så vil man jo bli litt kjent først og se om det er en viss kjemi. Åpenbar sjekking og det å være veldig på kan bli i meste laget til å begynne med.

Anonymkode: c5a68...b79

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Får å kunne gi deg et godt råd så må vi først vite hva du er ute etter. 

Forhold eller sex? 

Forhold ☺️

Endret av Jackob
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jackob skrev (1 minutt siden):

Forhold ☺️

Da må du være forsiktig. Se hun an og hvordan hun responderer på deg er mitt råd. Alle mennesker er ulike. Det finnes ikke bare en framgangsmåte. 

Fokuser på å få henne til å ha det gøy, slappe av og vis at du er oppriktig interessert i henne som person. 

Viser hun deg samme tilbake, så kan det være en god begynnelse. Vær deg selv. Det er veldig viktig, ellers blir det på falske premisser. 

Du må på en måte tenke at hun skal passe like godt til deg, som du til henne. Det er ikke bare du som skal tilpasse deg. Det er et samspill. 

Det er det som fungerer på lang sikt. Lykke til. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner skal jo per definisjon gå frem med forsiktighet, det er deres oppgave som kvinne.
De aller fleste voksne kvinner på datingapper er ute etter å finne en mann de kan dele fremtiden med, ikke bare et ligg på andre date. 

Hvis du er seriøs så går du rolig frem. En kvinnes jobb er å sørge for at du (og meg) som menn ikke slipper for lett til.
Du vil vel uansett ikke bli forelsket i en kvinne som har ligget med alle menn hun datet før deg?

Du burde være glad for å måtte jobbe litt😉

Endret av Gratis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...