Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte opp oppskrift på suksessterte og omtrent alle som kom opp var med en tykk smørkrem.. Jeg er vant til en blankere og mørkegul krem som ikke er skikkelig smørete, heter dette noe annet? Er det en annen kake familien min bare har kalt suksessterte?

De med den kremene som skal piskes med romtemperatur smør i eggeblandingen smaker jo og føles som smør🫢 

Anonymkode: 7e50b...70a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke ingredienser er det i de lysegule smørkrem-kakene? Mange oppskrifter lages på helmelk og maisenna, og altfor mye smør. Mange bruker også melange. Det gir ikke samme krem. Tipper de har pisket den for lenge etter at smøret er blandet inn. Jeg avkjøler ikke eggekremen før smøret has i. Den skiller seg når smøret er smeltet, men jeg rører konstant med slikkepotten og når den kjølner så samler den seg og blir knallgul og silkemyk. 

Jeg bruker 

5 silte eggeplommer

1 dl kremfløte

125 gram sukker

4 ts vaniljesukker

Dette varmes opp på svak varme og tykner gradvis under stadig omrøring. Etter ca en halv time er den tykk nok. Deretter putter jeg i 125 gram kaldt meierismør. Rører rundt og heller over i en ildfast bolle. Rører deretter med slikkepotten til det samler seg til en silkemyk knallgul krem. Setter den i kjøleskapet en halvtime før den smøres over kaken. 

Anonymkode: 2baa0...077

AnonymBruker
Skrevet

Mamma smelter i smøret pg lar den så avkjøle. Da blir den mørkegul og blank😊 Men det skal mindre til før den blir rennende med den metoden, jeg får det ikke like bra til som henne. 

Anonymkode: f167e...0cb

AnonymBruker
Skrevet

Er nok fremdeles en smørkrem, men kanskje mindre smør enn hva mange andre bruker? Jeg halverer nesten mengden smør, så tilsetter jeg appelsinskall eller sitronskall så den blir friskere i smaken. 

Anonymkode: 1f3fc...064

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Mamma smelter i smøret pg lar den så avkjøle. Da blir den mørkegul og blank😊 Men det skal mindre til før den blir rennende med den metoden, jeg får det ikke like bra til som henne. 

Anonymkode: f167e...0cb

Åh, kanskje det er den jeg er vandt til? Kan dessverre ikke spørre mamma om oppskrift lenger og tenkte å få bakt denne til påske😊

-ts

Anonymkode: 7e50b...70a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...