AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:08 #21 Del Skrevet lørdag kl 10:08 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Denne tråden må vel være kroneksempelet på at ingen syns at det andre sine barn sier er morsomt. Anonymkode: f6507...75c Veldig enig, i hvert fall når det gjelder sånne ting som bare betyr at barna er veslevoksne og har begynt å plukke opp ting. At et barn forstår hva det innebærer med frittågende høner og dyrevelferd i ung alder er jo bra. Ikke haha-morsomt, men likevel bra. Jeg husker selv hvor irriterende det var som barn når man sa noe fornuftig og de voksne lo hjertelig fordi de syntes man var veslevoksen. 😅 Irriterende å ikke bli tatt på alvor, liksom. Men må påpeke at det ikke betyr at folk skal slutte å dele historiene, det er fortsatt interessant å se hva barn sier og hva foreldre og andre tenker om det Anonymkode: d5313...ea3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:07 #22 Del Skrevet lørdag kl 12:07 AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig enig, i hvert fall når det gjelder sånne ting som bare betyr at barna er veslevoksne og har begynt å plukke opp ting. At et barn forstår hva det innebærer med frittågende høner og dyrevelferd i ung alder er jo bra. Ikke haha-morsomt, men likevel bra. Jeg husker selv hvor irriterende det var som barn når man sa noe fornuftig og de voksne lo hjertelig fordi de syntes man var veslevoksen. 😅 Irriterende å ikke bli tatt på alvor, liksom. Men må påpeke at det ikke betyr at folk skal slutte å dele historiene, det er fortsatt interessant å se hva barn sier og hva foreldre og andre tenker om det Anonymkode: d5313...ea3 Ditt innspill til dette er jeg også veldig enig i Jeg tenker vi alle bør reflektere over hva vi ler av og hvordan. Det er lov og fint å bli sjarmert og smile av ting barnet sier, men vi skal passe oss for å le av eller latterliggjøre barnet. Jeg syns det er morsomt når det oppstår komiske (i mine øyne) situasjoner, eller når et barn svarer på en måte som setter meg ut. Altså, jeg kan le litt av min egen reaksjon, og noen ganger bli bevisst på at her er jeg som den voksne litt teit. Ofte så får man jo høre igjen begreper og uttrykk man selv kanskje bruker litt for mye og uten å ha tenkt over det. Det går igjen i noen av eksemplene her, når barn sier typ "så BRA jobba, mamma!". Jeg tror mange av oss har hørt noe lignende, og jeg har måttet le fordi jeg har blitt oppmerksom på at jeg kan ha overdrevet rosen og begeistringen litt. Anonymkode: 7f48d...108 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-mamma Skrevet lørdag kl 16:47 #23 Del Skrevet lørdag kl 16:47 Sønnen min (5 år) spurte ivrig lillebror på 2 år om de skulle leke at de var brødre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 01:39 #24 Del Skrevet søndag kl 01:39 Jeg var på et fly for et par år siden og på seteraden foran meg og min datter satt det en mor med en gutt og en jente. Tipper gutten var 3 og jenta 5. De drev å småkrangla hele tiden sånn som søsken gjør, søstra var værst med å hele tiden nebbe til og hakke på broren sin. Så til slutt så spurte moren henne: "eva", du kan se at det er maaangen barn på dette flyet, kan du se noen her som oppfører seg sånn som deg??? Så svarte hun: NEI, men det er bare fordi at de andre barna slipper å ha en lillebror som er så DUM som han der, og pekte på broren sin. Da måtte jeg le høyt. Anonymkode: c3078...dbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:07 #25 Del Skrevet søndag kl 07:07 Vi satt og spiste middag og sønnen vår på tre år ville ikke spise opp poteten sin. Han sa at den så ut som en stein og en kork 😂 Anonymkode: 6597d...33a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:14 #26 Del Skrevet søndag kl 07:14 AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 7.56): Jeg syns flere av disse var morsomme jeg, så det stemmer ikke. Anonymkode: ce4bc...e0a Alle småbarnsmødre synes gullkorn fra barnemunn er gøy og det trenger ikke være mer avansert enn "Sola skinner i dag " Det søsteste av det søte er visst hvis det kommer fra eget barn Anonymkode: eb1e6...c51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå