Gå til innhold

Er det mulig å ta utdanning når man er lettere psykisk utviklingshemmet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

«En diagnose er ikke livsvarig»…

Si det til foreldre med barn som har Down syndrom. 

Anonymkode: b60c6...725

De foreldrene må sende inn dokumentasjon på at deres barn forsatt har diagnosen flere ganger. 

Anonymkode: 3eff8...b89

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du vet at ikke alle med downs er psykisk utviklingshemmet?

Anonymkode: bb0b2...35e

Og vi nevner i fleng...?

Hun er selvfølgelig psykisk utviklingshemmet, ellers hadde det ikke vært fremsatt som en bragd at hun greide ta utdanning.

Anonymkode: 97a53...6ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var under barnevernet og fikk diagnose Psykisk Utviklingshemmet jeg fikk ikke skolegang og ble sendt til spesialklassen og ett år etter så ville de sende meg til utredning gjorde  veldig dårlig på testene i dag ville jeg besvart det med er ikke noe rart man ikke kan svare man fikk jo ikke skolegang 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er du ikke psykisk utviklingshemmet. Bare måten du formulerer deg på, er intellektuelt mye eldre enn en 9-12 åring.

Anonymkode: c46d2...d3a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bedt om ny utredning for å fjernet hele diagnosen. Da vil du stå sterkere på alle plan en at ting ska forfølge deg

Anonymkode: d4725...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Og vi nevner i fleng...?

Hun er selvfølgelig psykisk utviklingshemmet, ellers hadde det ikke vært fremsatt som en bragd at hun greide ta utdanning.

Anonymkode: 97a53...6ae

Nevner i fleng? Er du ute etter berømte mennesker med downs som ikke er PU? Dette blir for dumt. 

Anonymkode: bb0b2...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (52 minutter siden):

Jeg var under barnevernet og fikk diagnose Psykisk Utviklingshemmet jeg fikk ikke skolegang og ble sendt til spesialklassen og ett år etter så ville de sende meg til utredning gjorde  veldig dårlig på testene i dag ville jeg besvart det med er ikke noe rart man ikke kan svare man fikk jo ikke skolegang 

Det er trist. Det er ikke bra at barn mister muligheten for å nå potensialet sitt pga en diagnose. Jeg tror nok hensikten var god, men konsekvensen ble dårlig. 

Anonymkode: c14dc...f23

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...