AnonymBruker Skrevet 28. mars #1 Skrevet 28. mars Noen som vil si litt om erfaringene sine? Pluss, minus? Anonymkode: f015c...5b7
AnonymBruker Skrevet 28. mars #2 Skrevet 28. mars Veldig fornøyd med Espira. Stor barnehage, men likevel oversiktlig ettersom at uteområdene er oppdelt og fordelt mellom avdelingene. De voksne kjenner barna på tvers av avdelingene. Pluss med fullkost/ 3 måltid per dag. Det serveres hjemmebakt brød, grøt og varmmat flere dager i uken. God utvalg i frukt, samt brød/knekkebrød til fruktmåltid. Minus med høye matpenger (600.- per måned). Førskolebarna får utdelt egen sekk med masse innhold, som brukes aktivt gjennom det siste året i barnehagen. Selvfølgelig negative ting som sykefravær og skifte av personale, men slik er det vel mange steder. Opplever at de ansatte strekker seg langt for gi barna gode dager. Anonymkode: 316c3...5d7 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #3 Skrevet 28. mars Du må først og fremst se på de 2 barnehagene, at de er i en kjede betyr ikke at de er klin like alle andre i kjeden. Det viktige for meg da vi skulle søke var hvor barnehagen lå iforhold til hjemmet, hvordan uteplassene var, størrelse på avdelingene og barnehagen + inntrykk av de ansatte. De ansatte er jo det aller viktigste men vanskelig å vite på forhånd. Kun basert på kjedene så ville jeg valgt Kanvas over Espira fordi Kanvas er ideell, de tar ikke ut utbytte. Espira er en kjede som kun drives for profitt. Hos Kanvas går eventuelt overskudd tilbake til driften. Kanskje ikke direkte til barnehagen deres men til opplæring av ansatte osv. Fikk godt inntrykk av den ene Kanvasbarnehagen i området her da vi var på omvisninger. Anonymkode: e4a6c...bdd 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars #4 Skrevet 29. mars Veldig fornøyd med vår Kanvasbarnehage. Høyt faglig nivå på de ansatte. Stabil ansattgruppe. Godt miljø blant store og små. Grei andel mannlige ansatte. Men dette kan jo variere mellom barnehager i samme kjede. Anonymkode: 4faa6...178 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #5 Skrevet 29. mars Kanvas er en ideell stiftelse, Espira er en bedrift som tar ut profitt, som en annen også har sagt før meg her. For meg gjør det at Kanvas i utgangspunktet stiller mye sterkere. Men jeg er også enig i at det er forskjell på enkeltbarnehager uavhengig av hvem som drifter dem, og vi ville besøkt de to aktuelle barnehagene for å se om vi umiddelbart likte den ene av dem klart bedre. Om de fortsatt stilte likt, hadde jeg altså valgt Kanvas. Anonymkode: cdf43...aca 2
mommyaka Skrevet 29. mars #6 Skrevet 29. mars Jeg jobbet i en kanvas i Oslo flere år siden. Det var 2 avdelinger. Aldri jobbe i en så flott barnehage:) de ansatte var fantastisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå