Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er en fortvilet student. Det er ikke lenge før sommeren, og jeg hadde virkelig håpet på å få landet en jobb eller internship nå da det er svært viktig for min situasjon. 

Jeg tar en master inne IT, men har bachelor fra før. Har søkt jobb i butikk osv som backup, men blir rangert som «over kvalifisert» pga bacheloren. Hva kan jeg gjøre? Jeg har B snitt fra bachelor og C/A/B fra masteren så langt. Jeg trenger virkelig råd og tips da jeg trenger jobb ASAP pga økonomien. Akkurat nå så lever jeg kun på lånekassen.

Anonymkode: f494e...bc1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med en jobbspesialist.

Du kan også eksludere bachelor og masteren din fra CVen, når du søker jobb i for eksempel butikk eller helse.

Anonymkode: 444d0...d7b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hei!

Jeg er en fortvilet student. Det er ikke lenge før sommeren, og jeg hadde virkelig håpet på å få landet en jobb eller internship nå da det er svært viktig for min situasjon. 

Jeg tar en master inne IT, men har bachelor fra før. Har søkt jobb i butikk osv som backup, men blir rangert som «over kvalifisert» pga bacheloren. Hva kan jeg gjøre? Jeg har B snitt fra bachelor og C/A/B fra masteren så langt. Jeg trenger virkelig råd og tips da jeg trenger jobb ASAP pga økonomien. Akkurat nå så lever jeg kun på lånekassen.

Er ikke så vanskelig å få jobb hvis du er villig til å flytte på deg til mer grisgrendte strøk eller nordover. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring var at butikkjobber var vanskelige å få, der velger de som regel yngre, fordi det er billigere i lønnsutgifter. Så jeg tenker du må tenke på helt andre muligheter!

Om du trenger noe akutt, midlertidig - ta kontakt med kommunen og meld deg som vikar til sykehjem, der er det nesten alltid behov for ledige hender, spesielt i ferietidene! Gjør du det nå, og er villig til å ta vakter fra nå og fremover vil du være enda mer aktuell for sommeren, fordi du da allerede vil ha hatt opplæring. Har du først fått en fot innenfor kan du trolig også få vakter flere steder i kommunen! Noe som igjen gjør at du vil ha mer inntekt, og at det ikke har like stor hast for deg å få en jobb som er relatert til utdanningen din, du har litt lenger tid på deg, og langt mindre stress.

Ellers ville jeg som Gaia sier, søkt jobb nordover og mer desentraliserte steder innen det du er utdannet i. Nordpå og enkeltkommuner andre steder kan du dessuten også få avskrevet studielånet raskere.

Lykke til! :) 

Anonymkode: ddb27...0d2

• Liker 2
Skrevet

Stryk utdannelsen fra CV’en, eller skriv «diverse fag fra universitetet», som om du ikke har fullført en grad. Søk deretter på alle ufaglært stillinger du finner. 

Ikke vær redd for å lage «hull» i CV’en, arbeidsgivere bryr seg ikke så mye som du tror. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei!

Helsesektoren 

Anonymkode: 67ad7...b51

Skrevet

Du er altfor seint ute til internships i it. De rekrutteres i september/oktober allerede.

Er du over 18 så ring nærmeste sykehjem og spør om muligheten til å gå ekstravakter hos dem i sommer/ferier fremover.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv helsevesen, hjemmesykepleie eller sykehjem. ta kontakt direkte med ledere.

Anonymkode: f6551...5f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...