Gå til innhold

Enorm nedgang på børs, fond og krypto

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ca 110.000 har gått ned til 104.000 i mitt globale indeksfond. Synes ikke det er ille. Uansett vet jeg jo at dette måtte skje før eller siden, så det er bare å forholde seg kald. Pengene er ment som pensjonssparing. 20 år til det.

Anonymkode: edd32...696

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Desto mer krypto man har, desto mer dramatisk ser det ut. Men så lenge man fremdeles er i så og si pluss  mot det man kjøpte for (litt minus kan man også tåle inntil ett behagelig nivå), så har man ikke tapt noe. Krypto er en langsiktig investering. 

Anonymkode: c33db...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Pengene er ment som pensjonssparing. 20 år til det.

Innen den tid har sikkert verdien av fondet gått opp med mange hundre prosent. I likhet med dagligvarer, strøm, drivstoff, bolig, etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter stille. Har lang sparehorisont og vært med på bølgedaler før. Det har nesten vært for bratt vekst når det gikk opp igjen etter covid/ukraina. Så ser på en del av nedgangen som en utjevning. Men uten tvil blir det påvirket av Helan og Halvan som holder på borti USA, blir interessant å se hva mer galskap de får til… 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sparer litt ekstra i fondene nå, jeg har selvfølgelig lang horisont og har allerede spart en del år så jeg har fortsatt langt høyere avkastning enn forventa. 

Anonymkode: d4aa2...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Solgte for 1-2 år siden, men det var planlagt da jeg er pensjonist, har tenkt å bruke av de og ikke spare mer.

Anonymkode: 707c7...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...