AnonymBruker Skrevet 31. mars #21 Del Skrevet 31. mars Jeg har full forståelse for reaksjonen din, jeg har opplevd det selv. Dette høres kanskje simpelt og naivt ut, men for min del hjalp det å jobbe med å skille voldtekt fra sex. Det å bli utsatt for en voldtekt har ingenting med sex å gjøre. Når jeg begynte å "overbevise" meg selv om det og greide å skille de to tingene hjalp det. Jeg kan fremdeles få flashback, som du sier, som fysisk slår meg i magen og som kjennes ut som et sug i halsen. Men de kommer sjeldnere og sjeldnere. Jeg ønsker deg uansett lykke til ❤️ Anonymkode: 60599...6c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #22 Del Skrevet 31. mars Vært der selv. Bygget meg selv opp ved å ha fokus på at jeg var utsatt for urett, dyrke frem et godt forhold til egen kropp igjen på egenhånd, og fikk en fast bestemmelse angående at ingen, verken jeg eller andre, skulle få tråkke på min seksualitet igjen. Den var min. Noe jeg eier og bestemmer over. Begynte å date igjen, men kuttet straks ut menn som viste minste tegn til å ikke ha tilsvarende respekt for min kropp og seksualitet. Gikk etterhvert inn i forhold med veldig klarhet angående dette med mann som jeg ble trygg på at selv kun tenner på min glede og nytelse ved sex. Det var kort fortalt om en egentlig møysommelig og krevende mental og fysisk prosess, der første steg var å klare å føle sinne over hva som var tatt fra meg. Såpass at jeg ble fast bestemt på å ta det tilbake, og eie det. Det har jeg videre gjort, men må vedkjenne at enkelte menn fremdeles skremmer meg. Har heldigvis en trygg beskytter i min kjære. Han stoler jeg 100% på. Anonymkode: c28f6...f3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #23 Del Skrevet 31. mars Tror jeg ville oppsøkt en sexolog om jeg hadde vært deg. Tror de har mer kunnskap og innsikt i hva du kan gjøre, for å få det bedre. Ihvertfall om de er gode på fagområdet sitt, innehar høy sosial kompetanse og forståelse. Anonymkode: dca78...5fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 31. mars #24 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tror jeg ville oppsøkt en sexolog om jeg hadde vært deg. Tror de har mer kunnskap og innsikt i hva du kan gjøre, for å få det bedre. Ihvertfall om de er gode på fagområdet sitt, innehar høy sosial kompetanse og forståelse. Anonymkode: dca78...5fb Sexolog er vel ikke en beskyttet tittel, så da bør man gjøre grundig research på hvem man velger. Ville heller gått til en psykolog med erfaring på området. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #25 Del Skrevet 31. mars Katten.2.0 skrev (12 minutter siden): Sexolog er vel ikke en beskyttet tittel, så da bør man gjøre grundig research på hvem man velger. Ville heller gått til en psykolog med erfaring på området. En psykolog kan klare å jobbe med tankene, men i forhold til sex så skulle man hatt en sexterapeut. Det er fryktelig vanskelig når man er traumatisert i forhold til sex. Jeg er det selv. Det er ikke bare bare. Anonymkode: dca78...5fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 31. mars #26 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (15 minutter siden): En psykolog kan klare å jobbe med tankene, men i forhold til sex så skulle man hatt en sexterapeut. Det er fryktelig vanskelig når man er traumatisert i forhold til sex. Jeg er det selv. Det er ikke bare bare. Anonymkode: dca78...5fb Jeg har overhodet ikke insinuert at det er bare bare. Jeg påpeker at en sexolog ikke er en beskyttet tittel og at man - i så fall - må bruke ekstra god tid på å finne en med relevant erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #27 Del Skrevet 31. mars Katten.2.0 skrev (46 minutter siden): Jeg har overhodet ikke insinuert at det er bare bare. Jeg påpeker at en sexolog ikke er en beskyttet tittel og at man - i så fall - må bruke ekstra god tid på å finne en med relevant erfaring. Ikke ta det ille opp @Katten.2.0 Det var ikke meningen. Helt sant. Så er det ikke alle mennesker man har kjemi med. Det er også viktig å ta hensyn til, ellers har det ingen effekt tror jeg. Anonymkode: dca78...5fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StovnerJune Skrevet 1. april #28 Del Skrevet 1. april Kan bare si hva som har virket for meg selv men... Ikke kjemp imot at voldtekten har skjedd eller at det er en del av deg nå. Forsøk på å fortrenge eller glemme nytter ikke. Tenker heller at vi blir formet av alle de opplevelsene vi har i livet på godt og vondt og at når vi utvikler oss som personer så opplever vi ofte at noe godt kommer av noe dårlig. Legg bort tanken på at du er "ekkel". Man blir ikke skitten av sex, frivillig eller ufrivillig. Skitten blir man av skitt, alt annet er bare en vrangforestlling. Det har mer å gjøre at vi fortsatt har religiøse ideer om at man blir "uren" av sex men det gir ingen mening. Det er bare en fysisk handling på samme måte som å lage mat eller trene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå