Gå til innhold

Hvilke merker frossenburgere er ok?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke noe særlig hamburgermenneske, men fikk plutselig litt lyst på halvfabrikata klassisk hamburger likevel.

De pleier å ha disse frosne 8-10 pakningene med frossent burgerkjøtt . Men hvilke er gode og hvilke er dårlige? Handler vanligvis på kiwi eller rema. Vil ha helt vanlig klassisk storfe, ikke disse andre fancye greiene med krydder og blandingskjøtt.

Anonymkode: 9c195...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker godt Grilstad cheesburger og hamburgerene. Veldig greit å ha i fryseboksen, når halve nabolag barna kommer på grilling om sommeren. 

Anonymkode: 54299...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kjøpte Rema 1000 sitt billigmerke en gang, Den var ikke spesielt god . Nå sist kjøpte jeg grilstad og den var ganske god. Da jeg jobba på Mix brukte vi Gilde og de burgerene syns jeg var veldig gode. Men er usikker på Om det er samme de selger i butikk.

Jeg liker bedre frossenburgere enn de ferske. Syns de ferske blir alt for tykke. 

Anonymkode: a7c3d...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillstad vanlige, ikke med ost. De med ost fester seg lettere til grillen. Vi har prøvd det meste og de synes vi er de beste. Dette gjelder de frosne, ferske er en annen sak.

Anonymkode: e5e7c...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ei pakke kjøttdeig eller karbonadedeig(eller kyllingkjøttedeig eller svinekjøttdeig), bland inn litt salt og pepper, form de i den størrelse og tykkelse du selv foretrekker og stek dine egne burgere. Da får du rene, saftige og gode burgere som ikke inneholder kunstige tilsetninger.

https://www.matprat.no/oppskrifter/familien/hamburger/

Anonymkode: ed646...6d1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De frosne er ganske tynne, og i beste fall bare helt ok. Grillstad sin Original er nok det du er ute etter i denne kategorien. Ellers ville jeg egentlig kjøpt en topakning med fersk hamburger som er litt tykkere, og mer saftig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på innholdsfortegnelsen. En ren burger har 99 eller 100% kjøtt. Inneholder de potetstivelse og fiber så er de skvip.

Anonymkode: f433b...abb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kjøp ei pakke kjøttdeig eller karbonadedeig(eller kyllingkjøttedeig eller svinekjøttdeig), bland inn litt salt og pepper, form de i den størrelse og tykkelse du selv foretrekker og stek dine egne burgere. Da får du rene, saftige og gode burgere som ikke inneholder kunstige tilsetninger.

Enig! Det slår alle ferdigburgere 

Anonymkode: 12d85...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du får ikke en saftig og god burger av kylling/svin/karbonadedeig. 🧐 Med den anbefalingen er du åpenbart ikke særlig pålitelig når det gjelder oppskrifter... 

Anonymkode: 66bc5...d1b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men nå står det ganske tydelig i HI at ts hadde lyst på en frossen halvfabrikata burger ,og lurer på hvilket merke av de folk her inne synes er best. Så når du ikke svarer på det, er svaret ditt nytteløst. Ts hadde nok helt fint klart å spørre om hvilken hamburgeroppskrift som er best hvis man skal lage fra bunnen av, hvis det var det ts lurte på. Det var det altså ikke.

Synes nok gilde sine er best av de frosne typene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøper Angus to pakk burgere når det feks er trippeltrumf og fryser ned (de er ikke fryst fra før). De er gode, litt dyrere, men jeg spiser ca max 1-2 burgere i mnd, så de er verdt det.

Anonymkode: 57827...83b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...