Gå til innhold

Hodebunn - sår, kløe, flass. blir gal! Hva er dette? Bilde.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har lagt ved et så godt bilde som jeg kan. Leser om flere ulike tilstander som seborisk eksem, psoriasis, sopp osv. blir ikke helt klok. Har fått et liniment på resept (ingen lege har sett hodebunnen min, beskrev tilstanden på melding), men syntes ikke den har noen voldsom effekt. I beste fall lindrer den midlertidig. 
mistenker at talgskjertler har noe å si. Jeg gikk på isotretinoin en lengre periode, og hodebunnskløen og disse plagene forsvant. 
har konstant kløe og to-tre faste steder med små nupper/sår, slik som på bildet. 
bruker mild og god sjampo fra apoteket. Forsiktig med produkter. 

tar gjerne imot alle tips og råd. 

IMG_5929.jpeg

Anonymkode: 1d155...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har også samme. Brukt fungoral shampoo (reseptfri på apotek) og den fjernet flakene jeg hadde i hodebunn, kløen, talgen og fettfølelsen ble nesten verre av den, men heller det enn store flassflak…

Anonymkode: d69d7...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har også samme. Brukt fungoral shampoo (reseptfri på apotek) og den fjernet flakene jeg hadde i hodebunn, kløen, talgen og fettfølelsen ble nesten verre av den, men heller det enn store flassflak…

Anonymkode: d69d7...1dc

Jeg opplever ikke så voldsomt store flak av flass, egentlig. Det er mer totalen som er plagsomt. Har forsøkt fungoral, men syntes ikke jeg merket så forskjell😔

Anonymkode: 1d155...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...