AnonymBruker Skrevet 28. mars #1 Del Skrevet 28. mars Dette er helt feil sted og spørre men hva syns dere om Mercedes CLA sedan/coupe. bare gi deres erfaring og mening. Bensin eller diesel, hvem motor? En bil som er grei? tenker fra 2014+ Anonymkode: 81822...42a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #2 Del Skrevet 28. mars Vi har et bil-forum her inne… jeg har rapportert tråden din sånn at den flyttes😊 Anonymkode: 02842...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #3 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har et bil-forum her inne… jeg har rapportert tråden din sånn at den flyttes😊 Anonymkode: 02842...c80 Herlig! Prøvde og finne det men fant det ikke. Er ganske bilinteressert men Mercedes kan jeg ikke noe om….. Anonymkode: 81822...42a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #4 Del Skrevet 28. mars Jeg, syns det er fine biler, har kjørt forskjellige Mercedeser de siste 10 åra, og kommer til å fortsette med det. Ikke erfaring med CLA, men har kjørt over 600.000 km fordelt på de 4 MBene jeg har hatt disse årene og det har generelt vært lite tull. Om du skal velge bensin eller diesel kommer ann på kjøremønsteret ditt, er mesteparten av bruken turer som er minimum 30 minutter og lenger ville jeg kjøpt diesel, men er det mest kortere turer ville jeg gått for bensin. Dette pga eksosrensesystemene som er på nyere diesel biler kokser igjen om de går mest i småkjøring, for da får ikke regenering og rentbrennende tid til å jobbe som de skal. (Dette gjelder alle merker) Anonymkode: 44d1d...7f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #5 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg, syns det er fine biler, har kjørt forskjellige Mercedeser de siste 10 åra, og kommer til å fortsette med det. Ikke erfaring med CLA, men har kjørt over 600.000 km fordelt på de 4 MBene jeg har hatt disse årene og det har generelt vært lite tull. Om du skal velge bensin eller diesel kommer ann på kjøremønsteret ditt, er mesteparten av bruken turer som er minimum 30 minutter og lenger ville jeg kjøpt diesel, men er det mest kortere turer ville jeg gått for bensin. Dette pga eksosrensesystemene som er på nyere diesel biler kokser igjen om de går mest i småkjøring, for da får ikke regenering og rentbrennende tid til å jobbe som de skal. (Dette gjelder alle merker) Anonymkode: 44d1d...7f1 Bor sånn at det blir noen mil til og fra så sånn sett er diesel bedre. Bruker de mye på mila? Eller er de greie og bruke som pendler biler også Anonymkode: 81822...42a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentleman59 Skrevet 28. mars #6 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er helt feil sted og spørre men hva syns dere om Mercedes CLA sedan/coupe. bare gi deres erfaring og mening. Bensin eller diesel, hvem motor? En bil som er grei? tenker fra 2014+ Anonymkode: 81822...42a "...hvilken..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #7 Del Skrevet 28. mars Gentleman59 skrev (1 minutt siden): "...hvilken..." hva mener du? Anonymkode: 81822...42a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #8 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (58 minutter siden): hva mener du? Anonymkode: 81822...42a Vedkommende mener at det heter «hvilken motor?» og ikke «hvem motor?» Anonymkode: 02842...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #9 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Bor sånn at det blir noen mil til og fra så sånn sett er diesel bedre. Bruker de mye på mila? Eller er de greie og bruke som pendler biler også Anonymkode: 81822...42a Ja, fine biler og pendle med og de har et fornuftig forbruk. den jeg har nå er en E400d 4matic All-terrain (største dieselmotor du kan få i E klasse) og snittforbruket der over 182.000 km er 0,63 l/mila. På den 2019 C220d 4matic jeg hadde før var snittet 0,54 l/mila. Jeg drar også henger med jevne mellomrom, så syns forbruket er innafor. Anonymkode: 44d1d...7f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #10 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, fine biler og pendle med og de har et fornuftig forbruk. den jeg har nå er en E400d 4matic All-terrain (største dieselmotor du kan få i E klasse) og snittforbruket der over 182.000 km er 0,63 l/mila. På den 2019 C220d 4matic jeg hadde før var snittet 0,54 l/mila. Jeg drar også henger med jevne mellomrom, så syns forbruket er innafor. Anonymkode: 44d1d...7f1 Takk for svar! Hvordan er de med tanke på rust… Anonymkode: 81822...42a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #11 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for svar! Hvordan er de med tanke på rust… Anonymkode: 81822...42a De jeg har hatt har vært bra, men det har også andre merker jeg har hatt vært så lenge jeg har eid dem. MB hadde en del utfordringer med rust fra ca 1995-2005, men etter det skal det være bedre. Men det har jo også mye å si på hvor ivrige tidligere eier(e) har vært med å vaske/ holde ting i orden. Anonymkode: 44d1d...7f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:13 #12 Del Skrevet lørdag kl 20:13 Jeg så etter CLA, endte opp med A, 2014 modell som hadde gått 40.000 da jeg kjøpte den i 2018. Den oppførte seg greit lenge, men så begynte den å ta inn vann fra under bakstøtfangeren, og fikk tull med at hele dashbordet lyste opp på alle varsler, servo og abs datt ut… dette var litt av og på et år. Bertel O Steen har en måneds ventetid på verkstedet, minst. Fant ut det var abs-sensor som laget krøll, det var 10.000, så røk termostaten sånn delvis, motorlampe var eneste symptom der. Da ble jeg lei og solgte den til oppkjøper, i fjor. Den hadde da gått under 100.000. CLA er vel samme bil med annet karosseri. De har holdt seg himla godt i pris siden jeg handlet. Usikker på om jeg føler de er verdt det.. Anonymkode: 26bae...4a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå