Gå til innhold

Mysimba - er det sånn her alle tynne har det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er normalvektig, og holder vekten stabil. Jeg er konstant sulten, tenker alltid på mat, har konstant søtsug og trener fem dager i uka uavhengig av lyst. Det er det som skal til for meg. 

Anonymkode: f4e0f...f40

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

I dag begynte jeg på mysimba. Etter 30 år med forsøk på slanking, skam, selvhat, spiseforstyrrelse, fedme, psykologer, kurer, dietter, treningsopplegg, penger ut av vinduet, mer selvhat og frustrasjon, så har jeg nå fått noen små blå piller. Jeg tok en i dag tidlig. Og det ble stille… 

Normalt sett på denne tiden av døgnet ville jeg cravet hva som helst. Aller helst skulle jeg hadde godteri, sammen med en god kopp te. I løpet av en vanlig dag er mat og godis det første jeg tenker på når jeg våkner. Fet mat, søt mat. Det er det kroppen min brøler etter, til enhver tid, hele døgnet. En smågodtpose i et skap på kjøkkenet gjør at jeg kommer meg gjennom dagen med masete unger og uendelig med gjøremål. Kommer det besøk må det to poser til. Den eneste måten å få hodet til å holde kjeft på i et par minutter, er å spise noe. 

Og nå er det stille. Det er helt, helt stille. Jeg spiser ikke noe, ikke tyggis engang. Jeg har ingen behov for noe som helst. Og det slår meg, er det sånn alle tynne har det? Har dere ikke den stemmen som konstant brøler at dere må spise noe, helst sjokolade? Den stemmen som ALDRI holder kjeft, uansett hva jeg gjør? Den stemmen som kan tvinges ned på et minstenivå ved hjelp av lavkarbo og ekstrem vilje, men som aldri er helt stille? Den stemmen som sier at den eneste måten å føle lykke på er ved å spise? 

Hvis dette er sånn alle andre har det, så skjønner jeg godt hvorfor så mange sier «det er bare å spise litt mindre og trene litt mer!»…

Anonymkode: 53bfa...d71

Ikke hør flertallet av de som svarer her inne, de klarer jo ikke å google en gang.

Ja, MYSIMBA fungerer slik du skriver, og JA flesteparten av folk som er tynne har ikke den MATSTØYEN i hodet som overvektige har. 

Alle andre svarene her er fra tullinger som påstår at DET ER BARE Å TRENE OG SPISE RIKTIG SÅ GÅR DU NED, som det var alt som skulle til for overvektige som sliter med en matstøy fra helvete som ingen tynne kan sette seg inn i.

Dumheten lenge leve.

Anonymkode: 01f66...211

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror mange som strever med overvekt oppriktig tror at tynne mennesker har det veldig lett. De tenker at det er urettferdig at tynne “kan spise hva de vil” osv. Har lest kommentarer av den sorten, og har også fått sånne kommentarer selv. Det blir en form for ansvarsfraskrivelse. Litt sånn “stakkars meg som har en sånn helt spesiell og uvanlig kropp som bare MÅ ha godteri hele tiden”. Og: “Det er så mye lettere for alle andre som ikke har en kropp som bare MÅ ha godteri”.

Anonymkode: 7f4a2...0cd

jeg tror mange tynne ikke forstår at mange overvektige jobber veldig hardt med kosthold og slanking, men med dårlige resultater.

Jeg er sikkert på at de fleste forstår at mange tynne må jobbe hardt for det. Men det mange tynne ikke forstår er at overvektige også jobber hardt. Forskjellen er hvilken effekt man har av innsatsen.

Til det siste du sier, så er det jo et faktum da at vi alle har ulike genetiske forutsetninger, og at matstøyen i stor grad er styrt av hormoner, så det er jo faktisk riktig at endel overvektige har en betydelig motstand fra signalene fra hjernen.

Jeg skjønner at du liker å tro at alles hjerner er like, men det er feil.

Anonymkode: 7458f...d86

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke hør flertallet av de som svarer her inne, de klarer jo ikke å google en gang.

Ja, MYSIMBA fungerer slik du skriver, og JA flesteparten av folk som er tynne har ikke den MATSTØYEN i hodet som overvektige har. 

Alle andre svarene her er fra tullinger som påstår at DET ER BARE Å TRENE OG SPISE RIKTIG SÅ GÅR DU NED, som det var alt som skulle til for overvektige som sliter med en matstøy fra helvete som ingen tynne kan sette seg inn i.

Dumheten lenge leve.

Det skjer ikke over natta. 🙄

Anonymkode: 8e8f3...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sånn Mysimba fungerer. Jeg hadde tenkt på mat døgnet rundt fra jeg var barn og til 40 år. Sulten selv om jeg nettopp hadde spist. Har sikkert slanket bort 400 kg løpet av de årene og lagt på meg igjen som en jojo. 

Med Mysimba ble hodet mitt stille. Magen min ble mett og jeg kunne spise normalt og mye mindre for å bli stappmett. 

Sultfølelsen i hjernen og kroppen forsvant på noen dager. Har gått ned 40 kg. Veid det samme i 3 år nå. Ligger stabilt på vekten. Har 15 kg jeg vil ta av. Men nå er fokuset å holde seg stabil.

De som ikke har opplevd dette døgnet rundt og uansett hva man har gjort klarer ikke å se det.

❤️

Anonymkode: 90e22...457

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er normalvektig, og holder vekten stabil. Jeg er konstant sulten, tenker alltid på mat, har konstant søtsug og trener fem dager i uka uavhengig av lyst. Det er det som skal til for meg. 

Anonymkode: f4e0f...f40

Sult er en av våre sterkeste drifter, så det at alle tynne alltid er sultne, men motstandsdyktige, er 100 prosent bullshit.

Spiser du mer enn en voksen mann, uten at maten gjør deg tilfredsstillende mett? Sånn egentlig?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA flesteparten av folk som er tynne har ikke den MATSTØYEN i hodet som overvektige har. 

Dumheten lenge leve.

Hva med oss tynne som har vært overvektige før da, kan ikke vi heller sette oss inn i det? Jeg er tynn fordi jeg er ekstremt motivert for å være tynn. Det er noe av det viktigste for meg her i livet (av overfladiske ting). Da jeg var overvektig ønsket jeg også å være tynn, men jeg ønsket det ikke nok.  

Anonymkode: b97cf...438

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg er tynn og kan også ha den stemmen i hodet du beskriver. Den stemmen som roper at jeg må spise noe. Men da velger jeg ikke smågodt, men kanskje et knekkebrød med kokt egg på. Det er forskjellen.

hahaha nei det er ikke smågodtet som er forskjellen.

Det er det at du blir mett, eller fornøyd,  av et knekkebrød og et egg som er forskjellen.

Jeg trenger fire egg. Eller åtte. Og blir likevel ikke kvitt matstøyen.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med oss tynne som har vært overvektige før da, kan ikke vi heller sette oss inn i det? Jeg er tynn fordi jeg er ekstremt motivert for å være tynn. Det er noe av det viktigste for meg her i livet (av overfladiske ting). Da jeg var overvektig ønsket jeg også å være tynn, men jeg ønsket det ikke nok.  

Anonymkode: b97cf...438

jada, alle overvektige er jo lik deg - man ØNSKER DET BARE IKKE NOK! 

Herremin.🤡

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg er tynn og kan også ha den stemmen i hodet du beskriver. Den stemmen som roper at jeg må spise noe. Men da velger jeg ikke smågodt, men kanskje et knekkebrød med kokt egg på. Det er forskjellen.

Du sier "kan også ha", men da mener du altså at du ikke har den kontinuerlig, til enhver tid, uansett hva du gjør, slik jeg tror ts mener (for sånn har hvertfall jeg det)

Anonymkode: 03bea...838

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I dag begynte jeg på mysimba. Etter 30 år med forsøk på slanking, skam, selvhat, spiseforstyrrelse, fedme, psykologer, kurer, dietter, treningsopplegg, penger ut av vinduet, mer selvhat og frustrasjon, så har jeg nå fått noen små blå piller. Jeg tok en i dag tidlig. Og det ble stille… 

Normalt sett på denne tiden av døgnet ville jeg cravet hva som helst. Aller helst skulle jeg hadde godteri, sammen med en god kopp te. I løpet av en vanlig dag er mat og godis det første jeg tenker på når jeg våkner. Fet mat, søt mat. Det er det kroppen min brøler etter, til enhver tid, hele døgnet. En smågodtpose i et skap på kjøkkenet gjør at jeg kommer meg gjennom dagen med masete unger og uendelig med gjøremål. Kommer det besøk må det to poser til. Den eneste måten å få hodet til å holde kjeft på i et par minutter, er å spise noe. 

Og nå er det stille. Det er helt, helt stille. Jeg spiser ikke noe, ikke tyggis engang. Jeg har ingen behov for noe som helst. Og det slår meg, er det sånn alle tynne har det? Har dere ikke den stemmen som konstant brøler at dere må spise noe, helst sjokolade? Den stemmen som ALDRI holder kjeft, uansett hva jeg gjør? Den stemmen som kan tvinges ned på et minstenivå ved hjelp av lavkarbo og ekstrem vilje, men som aldri er helt stille? Den stemmen som sier at den eneste måten å føle lykke på er ved å spise? 

Hvis dette er sånn alle andre har det, så skjønner jeg godt hvorfor så mange sier «det er bare å spise litt mindre og trene litt mer!»…

Jo jeg har den stemmen ofte, men kan spise alt jeg vil uten å legge på meg.

Anonymkode: 751b3...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skremmer meg mest her inne på KG er at det er så j*vlig mange tynne mennesker som er fullstendig uten noe som helst kunnskap som uttaler seg ufattelig dumt. 

Føler til tider det er whitetrash i trailerparken i USA - ja rene rednecks fra USA som har en IQ på 1% som svarer her inne. Det er faktisk ufattelig at det er nordmenn som har så stort potensiale til å få ordentlig kunnskap om dette, som bare ikke klarer å ta til seg denne kunnskapen.

Just go home. Forlat tråden og svar heller på ting dere faktisk kan. La de overvektige være i fred.

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dumheten lenge leve.

De fleste overvektige jeg kjenner er late og ikke akkurat produktive på noen flater, så ikke bombe at de syns det er hardt arbeid å slanke seg

Anonymkode: cde7d...826

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke prøvd mysimba, men jeg tror du har rett. Men jeg tror dette suget har ulike årsaker, da. 

Anonymkode: 805b8...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste overvektige jeg kjenner er late og ikke akkurat produktive på noen flater, så ikke bombe at de syns det er hardt arbeid å slanke seg

Anonymkode: cde7d...826

Klart de er. De du kjenner = de fleste overvektige.🤡🤡🤡🤡🤡

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du sjekket ut noe som heter reaktiv hypoglykemi? Det kan arte seg slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en venn som spiser som den skulle vært en på 200 kg. 1,5 liter cola, godteri hver dag og en hel Grandiosa per måltid etc. 

Tynn som ei flis, så ikke alle tynne har det slik nei.

Anonymkode: 2014e...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det skjer ikke over natta. 🙄

Anonymkode: 8e8f3...504

Jeg merket det "over natta" med bare en pille. Nå synes jeg nesten virkningen har gitt seg. Er på full dose. 

Anonymkode: 4b95f...ec7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venn som spiser som den skulle vært en på 200 kg. 1,5 liter cola, godteri hver dag og en hel Grandiosa per måltid etc. 

Tynn som ei flis, så ikke alle tynne har det slik nei.

Anonymkode: 2014e...85f

Dette endrer seg når vedkommende blir eldre. Over 40 år og kiloene sniker seg på. Spis dere mette på vanlig mat. 

Anonymkode: 0823c...a28

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har så absolutt den "stemmen". Jeg har lyst på noe godt fra jeg står opp om morran, mandag til søndag. Men jeg trener så og si hver eneste dag. Løper flere mil i uka, går på spinning, trener styrke, jeg går enten til eller fra jobb nesten hver dag (tre kvarter hver vei). Jeg går tur med mannen, går tur med bikkja, sykkelen min har ikke noe elmotor, jeg tar aldri rulletrapp hvis det er en vanlig trapp i nærheten og kan nesten ikke huske sist jeg stod i en heis. Idag har jeg hatt en ganske rolig dag, men jeg ser at skrittelleren min viser 15000 allikevel. 

Så jeg spiser akkurat det jeg ønsker og det havner bare ikke noe sted. Det kan være en 200 grams sjokoladeplate på en vanlig onsdag. Tør ikke tenke på hvordan jeg hadde hatt det om jeg ikke var så aktiv som jeg er.

Anonymkode: 85000...884

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...