Gå til innhold

Hvis kjæresten din har venner av samme kjønn som deg, hva synes du er greit og hvor går grensen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Regner med at de fleste er i mot kyssing og sex med noen andre, men hvor går grensen for interaksjoner du synes er innafor når det gjelder din kjæreste og venner av motsatt kjønn?

for eksempel;

Spise middag på romantisk restaurant (bare de to)

ta en kaffe her og der 

være i jacuzzi bare de to

kommenterer som kan oppfattes som flørting men ikke nødvendigvis 

mye kommunikasjon på meldinger etc, daglig

overnatte hos hverandre bare de to

danse tett sammen

Gjøre en hobby sammen bare de to

kom gjerne med flere eksempler. Hvor går grensene for deg og er du mann eller kvinne? Er det evt veldig små ting som jeg ikke har nevnt som kan endre ditt syn?

Anonymkode: 22781...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De fleste eksemplene hadde vært uaktuelle her.

Vi har begge venner av det andre kjønn men å overnatte, danse tett, jacuzzi, overdreven kommunikasjon, spise middag osv er aldri ting som i det hele tatt har vært ett tema

Anonymkode: ff60a...aed

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Møtes for en kaffe ute på kafé er ok, møtes med barna sammen på lekeplass  er ok. Å møtes de to alene for middag, nei. Bade i jacuzzi , nei. Overnatte ?? Absolutt ikke 😂

Anonymkode: 52bcd...ec8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kaffe og hobby er helt ok.

Anonymkode: fae38...2f3

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uinteressant i utgangspunktet.

Anonymkode: 16e05...0de

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen har flere damevenninner. Folk som han kjente fra før vi møttes. Selvfølgelig skal han fortsette å være venner med dem. Det er helt ok å ta en kaffe, hobby, finne på ting sammen med barna. Men intime ting syns jeg ikke noe om. Har ikke opplevd at han har et slikt forhold til noen av dem da. En klem her og der når vi treffes, bursdag feks er det mest «intime» jeg har sett, og det er bare normal folkeskikk. 

Anonymkode: aa6fd...393

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er man i et forhold skal man ikke være alene med en venn av motsatt kjønn. Man kan selvfølgelig snakke sammen på fest eller andre sosiale sammenkomster, men man skal ikke møtes på tomannshånd, hverken på café eller privat. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har jeg egentlig aldri tenkt særlig over.

Både jeg og kona har flere venner av motsatt kjønn. Vi har vært sammen i 21 år og dette har aldri vært et tema.

Anonymkode: 2486d...e01

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av dette er ugreit. Unntaket er vel kaffe her og der, eller eventuell hobby. Heldigvis har ingen av oss venner av det motsatte kjønn, og trenger derfor ikke å tenke på denne problemstillingen. ;)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorthstudios skrev (7 minutter siden):

Er man i et forhold skal man ikke være alene med en venn av motsatt kjønn. Man kan selvfølgelig snakke sammen på fest eller andre sosiale sammenkomster, men man skal ikke møtes på tomannshånd, hverken på café eller privat. 

Seriøst? 

Hadde jeg ikke fått ha kompisene mine rundt meg til tross for at det ikke var noe slags romantikk i luften, så hadde det vært utelukket å være i et forhold med den som ikke aksepterte det. Jeg er ofte innom en kompis og drikker kaffe, selv om samboeren hans ikke er der. Hun vet jo at det ikke er noe mellom oss. Vi har kjent hverandre siden barneskolen!? Ringer også ganske ofte en kompis av meg som ikke bor i samme by lenger. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer litt an på for meg, så har ingen klar grense. Litt forskjell på barndomsvenninne og ny venninne. Men i de fleste tilfeller er nok mange av eksemplene dine ugreie. F.eks overnatting. Men det kommer som sagt an på. Jeg hadde selv en kompis boende hos meg i en uke mens han og kjæresten (ei venninne av meg) ventet på å få flytte inn i leiligheten sin. Jeg bodde i kollektiv, så vi delte da rom. Det var uproblematisk for oss alle. Vi hadde kjent hverandre godt i mange år. Men skjønner at det ikke er for alle. 

Anonymkode: 41b49...7fa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har venner av alle kjønn i vårt forhold og det er selvsagt helt ok. Ingen av oss trenger å tenke oss om, vi vet hvor grensene går.

Det vi ikke hadde likt at den andre parten hadde gjort, det gjør ikke vi heller. Det vi ikke kan gjøre eller si så den andre parten hører eller ser, det gjør vi ikke.

Forholdet vårt skal vare, vi vil bli gamle sammen og det setter vi ikke på spill. Kjenner jeg at jeg møter en person jeg kunne tenke meg å flørte med, avslutter jeg øyeblikkelig. Lar meg ikke lede ut i fristelse, vet hvor vanskelig det er å stoppe hvis følelsene begynner å tulle med hjernen. Så vi begge stopper i god tid før det. 

En kaffe, en hobby eller noen meldinger er selvsagt helt ok. Men ville aldri blitt skuffet om min partner plutselig ønsket å bli med vennen min og meg. 

Tror de aller fleste vet hva som er greit, innerst inne. Og da tråkker man ikke over den grensa. Respekt, lojalitet og ærlighet skal gå begge veier! 

Anonymkode: 2fb20...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sorthstudios skrev (7 timer siden):

Eh jo det skal man 

Anonymkode: 64bb6...ded

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
SPOCA skrev (7 timer siden):

Det meste av dette er ugreit. Unntaket er vel kaffe her og der, eller eventuell hobby. Heldigvis har ingen av oss venner av det motsatte kjønn, og trenger derfor ikke å tenke på denne problemstillingen. ;)

Heldigvis? Jøss for et merkelig utsagn 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Heldigvis? Jøss for et merkelig utsagn 

På hvilken måte er det merkelig? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde blitt sammen med en mann? Ville jeg ikke kommet i veien for et gammel vennskap. Selv om det inkluderer at de har sex. Jeg ville heller prøvd å få bli en del av det. Få være med på moroa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Regner med at de fleste er i mot kyssing og sex med noen andre, men hvor går grensen for interaksjoner du synes er innafor når det gjelder din kjæreste og venner av motsatt kjønn?

for eksempel;

Spise middag på romantisk restaurant (bare de to)

ta en kaffe her og der 

være i jacuzzi bare de to

kommenterer som kan oppfattes som flørting men ikke nødvendigvis 

mye kommunikasjon på meldinger etc, daglig

overnatte hos hverandre bare de to

danse tett sammen

Gjøre en hobby sammen bare de to

kom gjerne med flere eksempler. Hvor går grensene for deg og er du mann eller kvinne? Er det evt veldig små ting som jeg ikke har nevnt som kan endre ditt syn?

Anonymkode: 22781...1ec

Alle har sine egne grenser, og det må respekteres. Jeg liker å føle meg spesiell for kjæresten min, og hadde ikke likt om han gjorde det jeg ser på som kjæresteaktiviteter sammen med en annen bare de to. Er jeg selv tilstede så blir det noe annet. Jeg er i utgangspunktet ikke sjalu, bare klok av erfaringer jeg har gjort meg. 

Jeg ønsker meg en mann som ikke har behov for å gjøre disse tingene, med en av det annet kjønn uten meg. 

Anonymkode: 08a5b...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at man kan være venner på samme måte som med samme kjønn. Men, man drar ikke på en ferietur og deler rom, som man kunne gjort med en venn av samme kjønn. Overnattinger er vel ikke noe voksne folk driver så aktivt med lengre foruten om reise. 

Mitt krav er at denne venninnen også er venn med meg, at jeg er inkludert og at hun gjerne kommer på besøk når jeg er hjemme og at jeg naturligvis er med dersom jeg vil på andre ting. En kaffe på vei til jobb osv, det trenger jeg ikke å få invitasjon til. Men dersom man plutselig finner ut at man skal stikke ut å ta en øl eller dra på kino. 

Anonymkode: 5e10a...7bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er jeg litt heldig med at samboeren min er av det introverte slaget og han sier han trives best hjemme. Men han trener sammen med kvinnelige kollegaer for eksempel, jobber med mange kvinner, de er mye på seminsr og sosiale jobbgreier med overnatting. 

De fester, drikker, bader, spiser mat, jacuzzi osv. Jeg vet ikke om han sitter i jacuzzien alene med bare èn kvinne, det har ikke jeg spurt han om.

Han sier han vil vi skal være sammen livet ut, så da må jeg stole på at han tar sine valg basert på det.

Jeg synes ikke det er greit å titte på masse damer på SoMe og slikt for eksempel, scrolle på videoer med lettkledde damer, mye hud og synelig fokus på pupper, rumpe og skrittet. Å sitte ved siden av hverandre i sofaen en lørdagskveld og mannen min sitter der og scroller på slikt, det gidder jeg ikke. Da passer han bedre sammen med noen andre enn meg om slikt er viktig. 

Det handler om balanse slik jeg ser det. Flott med venner, men ikke om det går ut over kjæresten og barna/familietid.

For eksempel nå, lørdags morgen, det er deilig å ha en rolig start på dagen sammen, spise, snakke, kose. Om han hastet ut døren for å treffe Silje for fjelltur og kaffe etterpå, da hadde jeg nok følt meg valgt bort og at han ikke helst ville tilbringe helgen sin med meg/oss.

Jeg er heller ikke tilhenger av se på menyen ute, spise hjemme- mentalitet. 

Ser heller ingen logisk grunn til at han skal spise middag med en annen kvinne på en romantisk restaurant. Helt rart.

Jeg gjør ingen av disse tingene selv. Bare sånn at det er sagt.

Anonymkode: 89a35...9fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...