NilRoks Skrevet 28. mars #1 Del Skrevet 28. mars I vinter har eg trent ein kombinasjon av kondisjon og styrke. Men eit av måla med styrketreninga har vore å kunne springe meir. Det har vore litt problematisk pga. skade i ein menisk. Kva styrketrening proriterer andre her inne som driv med springing/løping? Eg syns styrketrening tek mykje tid, når det er kondisjonstrening som er kjekkast. Nokon tips til kva styrkeøvingar ein BØR prioritere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #2 Del Skrevet 28. mars I følge en instruktør på ene gruppetimen jeg går på sa at ene øvelsen var spesielt god for de som er glad i å løpe. Dette er utfall bakover fra stepkasse. Gjerne med vekter. Hun ønsker også at vi tar litt i når vi løfter beinet opp igjen, ta litt sats liksom. Vanskelig å forklare. men google utfall bakover fra stepkasse. Fant en video der. Anonymkode: 5754a...309 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlig Skrevet 28. mars #3 Del Skrevet 28. mars Ettbens knebøy, tåhev, diverse varianter av utfall, step ups (med manualer) er noe av det jeg trener for å bedre spenst/fraspark i løpingen. Usikker på hvor mange som lar seg gjennomføre om menisken krangler, det er stort sett øvelser med mye bøy i kneet, men tåhev er en enkel (og kjedelig) øvelse du kan gjøre hvor som helst og som vil trene bakside legg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #4 Del Skrevet 28. mars Tåhev er veldig bra for menisk i hvert fall. Ikke ta utfall hvis det er vondt. Anonymkode: f0ee6...048 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #5 Del Skrevet 30. mars Etbeinsøvelser som bulgarsk splittbøy, step ups i ulike varianter, hoftefleksjon i kabel (styrker hofteleddsbøyer), Etbeins RDL i ulike varianter, adduksjon og abduksjon i kabel er alle supre øvelser. Men om du er interessert i å skrelle mest ned ville jeg gått for knebøy og b-stance RDL m/DB, helst i et supersett med en overkroppsøvelse som enarmsroing m/DB og en kjerneøvelse. Tåhev og tibialis raises er også «m廸velser for løpere, kan fint gjøres i supersett. Jeg har gått fra mye styrketrening og funksjonell trening til mer løping over de siste årene, og i de periodene hvor jeg løper mest så har jeg en styrkeøkt i uka med tung styrke, da er det 3-5 reps og 3-5 sett avhengig av tiden jeg har tilgjengelig, kun baseøvelser (knebøy, benkpress, militærpress, roing m/stang og markløft) i tillegg til en kortere styrke- og spenstøkt som fokuserer på mer etbeinsøvelser, da gjør jeg step up, bulgarsk splittbøy, hoftefleksjon i kabel og adduksjon + abduksjon, gjør gjerne noe i supersett med pullups, roing eller kjerne for å utnytte tiden best, ligger på 6-8 repetisjoner og 2-3 sett. Spenstøvelser i tillegg, så økten blir ca 1 time med 3 sett. Anonymkode: 3f39c...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #6 Del Skrevet 30. mars Når det gjelder skade så må du finne de øvelsene og den belastningen som ikke forverrer men heller jobber med å reparere skaden om det ikke er slitasje. Anonymkode: 3f39c...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå