AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:04 #1 Del Skrevet fredag kl 19:04 Passer en allergivennlig hund for å prøve rasen ift allergi. Merker ingenting, annet enn at jeg tidvis får hvite prikker/utslett i huden ved hudkontakt. Bare av og til og ikke konsekvent. Har noen andre allergikere erfaring med at man blir vant til sin egen hund? Eventuelt at man blir verre ved eksponering? Har hørt om andre allergikere som tåler egen katt/hund, men reagerer på andre. Anonymkode: e4b48...b38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Castor Troy Skrevet fredag kl 19:11 #2 Del Skrevet fredag kl 19:11 Det kan være noen symptomer av og til for meg, men synes gleden og verdien av å ha hund er større en de bivirkningene. Jeg bare lever med det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:14 #3 Del Skrevet fredag kl 19:14 Min erfaring er at jeg ikke var allergisk. Så begynte jeg å reagere litt på katten. Gradvis reagerte jeg litt mer. Flyttet hjemmefra og har hatt sporadisk kontakt med katt og hund etter dette. Det virker nesten som jeg blir mer allergisk hver gang jeg er i kontakt med katter og hunder. Når barna mine har lekt med og klemt på klassekammerater på skolen som har kjæledyr hjemme merkes det hos oss. Barna klemmer meg og jeg begynner å klø ofte. Noen ganger litt, andre ganger så mye at de må dusje😔 Egentlig elsker jeg dyr, men jeg blir så dårlig av dem at jeg blir sur hvis jeg ser kattene i nabolaget🙃 Anonymkode: 16645...0f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:16 #4 Del Skrevet fredag kl 19:16 Det er russisk roulette og ingen kan svare deg på det. Anonymkode: a86cc...5d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:21 #5 Del Skrevet fredag kl 19:21 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min erfaring er at jeg ikke var allergisk. Så begynte jeg å reagere litt på katten. Gradvis reagerte jeg litt mer. Flyttet hjemmefra og har hatt sporadisk kontakt med katt og hund etter dette. Det virker nesten som jeg blir mer allergisk hver gang jeg er i kontakt med katter og hunder. Når barna mine har lekt med og klemt på klassekammerater på skolen som har kjæledyr hjemme merkes det hos oss. Barna klemmer meg og jeg begynner å klø ofte. Noen ganger litt, andre ganger så mye at de må dusje😔 Egentlig elsker jeg dyr, men jeg blir så dårlig av dem at jeg blir sur hvis jeg ser kattene i nabolaget🙃 Anonymkode: 16645...0f4 Jeg har samme opplevelse som deg. Var i årevis ikke allergisk, men begynte etter hvert å klø i huden og slimhinnene i kontakt med dyr og hvis jeg er inne sammen med et dyr. Det er veldig ubehagelig og ønsker ikke at det skal bli verre. Jeg elsker egentlig dyr, men nå unngår jeg nærkontakt pga ubehag. Om fordelene veier opp for de ulemper allergi medfører, blir jo opp til de dette gjelder. Dyreallergi er trist, men sånn er det jo bare for noen. Anonymkode: bb23e...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet fredag kl 19:31 #6 Del Skrevet fredag kl 19:31 Tror det kan gå begge veier. For meg ble det bare verre og verre. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:32 #7 Del Skrevet fredag kl 19:32 Hund som røyter som fan går greit. Katt går derimot IKKE😄 thats life:) Anonymkode: aa32d...7ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:11 #8 Del Skrevet fredag kl 21:11 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har samme opplevelse som deg. Var i årevis ikke allergisk, men begynte etter hvert å klø i huden og slimhinnene i kontakt med dyr og hvis jeg er inne sammen med et dyr. Det er veldig ubehagelig og ønsker ikke at det skal bli verre. Jeg elsker egentlig dyr, men nå unngår jeg nærkontakt pga ubehag. Om fordelene veier opp for de ulemper allergi medfører, blir jo opp til de dette gjelder. Dyreallergi er trist, men sånn er det jo bare for noen. Anonymkode: bb23e...df1 For oss blir det også stress for barna som vet at mamma blir så dårlig hvis de selv har fått allergener på seg 😔 Så ringvirkningene blir ganske store. Anonymkode: 16645...0f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:18 #9 Del Skrevet fredag kl 21:18 Ikke med hund, men med katt (men tenker det blir noe av det samme): jeg er allergisk mot katter, men elsker alt av dyr både hunder og katter. Har derfor katt selv og går på allergimedisin og de første årene var jeg tett og allergisk selv med medisin, men nå er jeg uten medisin og helt fin. Jeg tåler min egen katt, men kan bli kjempe allergisk når jeg er på besøk hos andre med katt. Anonymkode: 1cad8...18d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet lørdag kl 00:48 #10 Del Skrevet lørdag kl 00:48 Jeg er allergisk mot hund og har hund. For meg kommer og går allergien i perioder. Noen perioder merker jeg ingenting, mens andre perioder kan jeg nyse bare ved å ta litt på hunden min 🤔 Bruker Dymista spray i de verste periodene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:49 #11 Del Skrevet lørdag kl 12:49 Jeg er allergisk mot noe hundefôr, så hos meg må jeg være litt nøye med kostholdet til hunden min. Er pelsdyr-allergisk på generell basis og har både hund og katt, men det holder hvis jeg tar en allergitablett daglig, og ikke gnur katta opp i fjeset. Andres hunder er jeg litt forsiktige med å kose med inntil jeg ser om jeg reagerer eller ikke. Spiser de fôr jeg reagerer på så vil jeg bli rødflammet oppover hånd/arm, begynne å nyse og få rinnende øyne. Har prøvd å finne ut hva i fôret det er jeg reagerer på, men jeg har ikke funnet noen rød tråd. Det spiller ingen rolle hvilken rase det er som spiser fôret, for jeg kan reagere på alt fra puddel til rottweiler bare de spiser det. Anonymkode: 65938...996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:31 #12 Del Skrevet lørdag kl 14:31 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Passer en allergivennlig hund for å prøve rasen ift allergi. Merker ingenting, annet enn at jeg tidvis får hvite prikker/utslett i huden ved hudkontakt. Bare av og til og ikke konsekvent. Har noen andre allergikere erfaring med at man blir vant til sin egen hund? Eventuelt at man blir verre ved eksponering? Har hørt om andre allergikere som tåler egen katt/hund, men reagerer på andre. Anonymkode: e4b48...b38 Det er ingenting som heter allergivennlige hunder. Anonymkode: d1e5f...8ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:33 #13 Del Skrevet lørdag kl 14:33 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hund som røyter som fan går greit. Katt går derimot IKKE😄 thats life:) Anonymkode: aa32d...7ea Men nå er det jo ikke pelsen på dyret som utløser allergi som hunden røyter masse eller lite er totalt irrelevant. Anonymkode: d1e5f...8ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet lørdag kl 14:46 #14 Del Skrevet lørdag kl 14:46 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men nå er det jo ikke pelsen på dyret som utløser allergi som hunden røyter masse eller lite er totalt irrelevant. Anonymkode: d1e5f...8ec Vel, noen kan ha pels allergi og kan da ha nakenkatt eller puddel... mens de fleste reagerer på spyttet og kan da reagere mer eller mindre på enkelte dyr i forhold til hvor ofte de bades og hva de spiser Om en først har allergi så skal det godt gjøres å plutselig ikke være allergisk lenger. Men en kan reagere kraftigere når kroppens immunforsvar er svekket, og mindre om immunforsvaret er sterkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:56 #15 Del Skrevet lørdag kl 15:56 Føler for å skrive dette igjen: Det finnes INGEN FASIT på dette. Ingen vet på forhånd, ikke KG, ikke leger, ikke oppdretter.... svaret ligger gjemt i DITT DNA. Det kan gå seg til, det kan gå strålende lenge for å så eksplodere, det kan utløse et snøskred av plager og allergier som aldri blir borte igjen.. INGEN vet, allergier er noe luredritt. Du kan faktisk plutselig i morgen reagere på noe du alltid har tålt tidligere, mens andre allergier kan mildne (eller bli borte) med alderen. Det er russisk roulette og skikkelig urettferdig mot dyret (som kanskje ikke får være med dere alle sine dager), mot barna (som opplever å miste dyret pga allergi) eller mot deg selv om du skulle ende opp med å bli syk. Anonymkode: a86cc...5d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå