Gå til innhold

Det å kjenne angst

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor kjenner jeg ikke angsten like mye når jeg flyr? Kjenner ikke angsten på samme måte nede i magen min. Det er vidunderlig og herlig og deilig. Er det vanlig? Jeg kjenner angsten hele tiden men ikke når jeg flyr.

Anonymkode: 6171d...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingen som kjenner angst her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Angst er jo gjerne litt situasjonsbestemt da. Så deilig at du ikke kjenner det når du flyr. 

Anonymkode: 056c2...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Angst er jo gjerne litt situasjonsbestemt da. Så deilig at du ikke kjenner det når du flyr. 

Anonymkode: 056c2...fc6

Angsten min er tilstede hele tiden og ikke situasjonbestemt. Men tror jeg kjenner mindre angst i fly pga. trykket eller noe? Flere som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skulle trykket ha noe å si? Spør av ren nysgjerrighet. 

Anonymkode: c7dd9...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres nesten ikke ut som det er angst du føler hvis det forsvinner i fly. Kanskje det er noe annet? 

Anonymkode: 8246f...5e1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kanskje det er stress du kjenner på til vanlig?

Angst er jo en sterk frykt, som gir veldig vonde fysiske symptomer.

Anonymkode: e7748...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mindre angst når jeg er sammen med andre mennesker. Trenger ikke å være noen jeg kjenner. Tankene flyttes over på noe annet. Når jeg skal ut å fly er jeg på forhånd veldig redd for å måtte kaste opp under flyturen. Det har aldri skjedd men det er forferdelig å ha sånn angst at man er dårlig lenge før man skal noen steder. Denne angsten opphører i det øyeblikket jeg går inn i flyet, det letter , ikke bare flyet men i hele kroppen 😀

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du også veldig følsom for andre menneskers sinnsstemninger og atmosfæren i situasjoner?

Anonymkode: 17342...b98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tipper at angsten slipper fordi du har ikke noe annet valg i et fly. Det er strikte rammer for oppførsel og hva som skjer, og du har ikke noe annet valg enn å stole på de profesjonelle som holder flyet i lufta. Det er lite press og krav til deg, annet enn å sitte der og ikke gjøre noe utav deg. "Ingenting" du kan si eller gjøre vil endre på at du sitter på et fly, og må sitte der frem til du er fremme. 

Anonymkode: 5c021...82d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen kjenner at stresset slipper når de kommer på hytta. Det som til vanlig henger over oss er borte. Det er ingenting annet å gjøre der enn å slappe av og drive med hyggelige ting (stort sett). Kan det være noe av samme effekten? Det kreves ingenting av deg på flytur. De timene du har der er bare dine.

Anonymkode: 31378...8a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Følelsen i magen er kun sånn på fly. Ikke på tog eller buss eller noen andre steder.

Det hjelper at det kiler litt i magen som det gjør når man flyr. Angst Klumpen letter litt da og det gjør noe med hele angsten i kroppen.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er du også veldig følsom for andre menneskers sinnsstemninger og atmosfæren i situasjoner?

Ja veldig.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kanskje det er stress du kjenner på til vanlig?

Angst er jo en sterk frykt, som gir veldig vonde fysiske symptomer.

Anonymkode: e7748...f05

Kjenner på generell angst GAD hele tiden og er i tillegg kronisk stressa. Klarer aldri å slappe av og går konstant på høygir. Er helt utslitt

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Får ikke alle sånn kilende følelse i magen når man flyr? Det er en klump i magen som letter

Hva kan dette komme av? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja hva kan det være for noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja hva kan det være for noe?

Ikke meg du siterer, men jeg tenker at det ofte har med oppvekst å gjøre. At man har måttet holde litt øye med foreldre fordi man har fått tildelt et slags ansvar for deres humør.

Anonymkode: 31378...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 20.01):

Hvorfor kjenner jeg ikke angsten like mye når jeg flyr? Kjenner ikke angsten på samme måte nede i magen min. Det er vidunderlig og herlig og deilig. Er det vanlig? Jeg kjenner angsten hele tiden men ikke når jeg flyr.

Tar du piller mot flyskrekk kanskje 😅😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om fenomenet du beskriver før. Det har nok derimot en logisk fysisk forklaring som du er inne på selv. Angstfølelse kjennes fysisk på kroppen sammen med det mentale. Det kjennes ulikt fra person til person. Hos meg kjennes det ut i kroppen på samme måte som om jeg skulle opp til muntlig eksamen straks. Samme ekle følelsen i magen. Jeg har foreløpig ikke funne noen midler eller tanker som letter den ekle følelsen i magen/kroppen. Det kan det derimot høres ut som du har funnet. Bare så forbaska at det måtte være en ting som du sikkert gjør relativt sjeldent😣😆

Syns likevel du skal fortsette å jobbe med dette. Hvilke situasjoner kan gi dem samme lettelse i magen som flyturen? Har du forsøkt å gynge/huske i det siste? Evt kan det være en treningsform som kan lette angsten? Kanskje Yoga eller pilates øvelser  som kan trigge muskler i magen som kan lette angsten?

Anonymkode: 5c2b6...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...