AnonymBruker Skrevet 28. mars #1 Del Skrevet 28. mars Hei. Ved onanering får jeg kjempegode orgasmer. Men ved sex sliter jeg big time med å oppnå orgasme. Føler meg trygg og ikke nervøs, men allikevel går det ikke for meg. Er så næ, men det stopper opp hver gang… Sliten av det jeg. Anonymkode: 0240f...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:52 #2 Del Skrevet fredag kl 20:52 Her trengs det litt detaljer. Hvor ferskt er forholdet? Har du fått orgasme med andre partnere? Hva gjør du forskjellig når du onanerer versus har sex? Kan du ta partner med på en onaniseanse? Eventuelt forsøke å etterligne sexen når du er alene? Anonymkode: b5793...bfd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:07 #3 Del Skrevet fredag kl 21:07 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Ved onanering får jeg kjempegode orgasmer. Men ved sex sliter jeg big time med å oppnå orgasme. Føler meg trygg og ikke nervøs, men allikevel går det ikke for meg. Er så næ, men det stopper opp hver gang… Sliten av det jeg. Anonymkode: 0240f...d8d Nummer 1, er du kvinne eller mann ? Uten å vite det kan vi ikke svare på noe. Anonymkode: 5ca68...87e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:25 #4 Del Skrevet fredag kl 23:25 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nummer 1, er du kvinne eller mann ? Uten å vite det kan vi ikke svare på noe. Anonymkode: 5ca68...87e Er kvinne. Anonymkode: 0240f...d8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet lørdag kl 03:28 #5 Del Skrevet lørdag kl 03:28 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei. Ved onanering får jeg kjempegode orgasmer. Men ved sex sliter jeg big time med å oppnå orgasme. Føler meg trygg og ikke nervøs, men allikevel går det ikke for meg. Er så næ, men det stopper opp hver gang… Sliten av det jeg. Anonymkode: 0240f...d8d Beste forklaringen på dette, er at orgasmen tilknyttet positive opplevelser. Så den er skjør for tanker, grublinger, omgivelser og "støy" av partner, som ansees å ha negativ innvirkning på orgasmen.. Når du er alene har du ingen å ta hensyn til, da har du kun fokus på deg selv og får kjempegode orgasmer. Det at du føler deg trygg og ikke nærvøs, behøver ikke nødvendigvis å bety at du slapper av.. Og i ditt tilfelle grubler du på hvorfor du ikke kommer med partneren.. Jeg er nesten 100% sikker på at det er årsaken, for når du er alene er grublingen borte👏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:44 #6 Del Skrevet lørdag kl 18:44 Det som de fleste har behov for er forspill, riktig stimulering og at stimuleringen varer lenge nok til at man klarer å komme i mål. Dette krever jo at man forteller hva man trenger og hva som er godt. Dessuten krever det å fokusere på seg selv og sitt eget behov. Og så klart krever det også en mann som er interessert i å gi deg nytelse, klarer å gjøre det slik du ønsker og er tålmodig så det blir lenge nok for deg. Dette er stort sett oppskriften. Anonymkode: 025f2...810 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:03 #7 Del Skrevet lørdag kl 20:03 Kan du ikke onanere mens dere har sex? Kommunikasjon er viktig Anonymkode: 18834...0aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:26 #8 Del Skrevet i går, 13:26 AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 19.44): Det som de fleste har behov for er forspill, riktig stimulering og at stimuleringen varer lenge nok til at man klarer å komme i mål. Dette krever jo at man forteller hva man trenger og hva som er godt. Dessuten krever det å fokusere på seg selv og sitt eget behov. Og så klart krever det også en mann som er interessert i å gi deg nytelse, klarer å gjøre det slik du ønsker og er tålmodig så det blir lenge nok for deg. Dette er stort sett oppskriften. Anonymkode: 025f2...810 Jeg trenger langt forspill og ganske langvarig onanering før jeg får orgasme. Må gjerne onanere på en bestemt måte 30 - 45 minutter før orgasmen kommer. Når jeg først har kommet en gang, kan jeg raskt få 4-5 orgasmer på rad. Anonymkode: 0240f...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:32 #9 Del Skrevet i går, 13:32 AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 19.36): Hei. Ved onanering får jeg kjempegode orgasmer. Men ved sex sliter jeg big time med å oppnå orgasme. Føler meg trygg og ikke nervøs, men allikevel går det ikke for meg. Er så næ, men det stopper opp hver gang… Sliten av det jeg. Anonymkode: 0240f...d8d Virker som du er kvinne. Da hadde jeg kutta ut mannfolka og holdt meg til leketøyet! Anonymkode: 8aeec...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:43 #10 Del Skrevet i går, 13:43 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Virker som du er kvinne. Da hadde jeg kutta ut mannfolka og holdt meg til leketøyet! Anonymkode: 8aeec...837 Ja, kvinne. Hvorfor kutte ut menn? Vil jo forsøke å oppnå orgasme med menn. Forresten 21. Anonymkode: 0240f...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:38 #11 Del Skrevet i går, 17:38 Følern. Jeg har dessverre motsatt problem. Jeg får så alt for raskt og lett orgasme ved klitorisstimuli. Litt kjipt å måtte stoppe opp hele tiden. Det tar bokstavelig talt 30-60 sekunder med klitorisstimuli før jeg kommer. Jeg har vært med mannen min i 22 år. Vi har aldri hatt sex uten at jeg har en orgasme. Aldri. Det i seg selv er jo ikke en negativ ting. Problemet er at det skjer så raskt og jeg er helt ferdig med sex etter en orgasme. Det er som å skru av en bryter. Noe av grunnen til at jeg så lett får orgasme, tenker jeg kan ha å gjøre med at jeg gir fullstendig faen i hvordan jeg ser ut, høres ut, lukter, smaker etc. jeg finnes ikke selvbevisst og har null blygsel når det kommer til sex i en trygg relasjon. Samtidig kan jeg være veldig «egoistisk» og fokusere 100% på egen nytelse. Anonymkode: 2dc75...f67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #12 Del Skrevet 20 timer siden Lukter partneren din sånn at du synes han lukter godt? Liker du kroppslukta hans? For meg er det en av mange ting som påvirker om jeg får orgasme. Veldig mange damer får i tillegg ikke nok stimuli av adekvat art på klitoris under samleie. Her er det å gjøre mer av det som funker for deg når du onanerer alene mens du har sex med andre. De beste elskerene jeg har hatt har evnet å lytte og følge mine beskrivelser underveis. Corgasm er også en ting, aktivisering av kjernemuskulaturen, oppvarming om du vil, kan og prøves. Dette kan du gjøre før sex, så er nervene og blodgjennomstrømninga mer på. Anonymkode: b6015...476 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doolittle Skrevet 19 timer siden #13 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Noe av grunnen til at jeg så lett får orgasme, tenker jeg kan ha å gjøre med at jeg gir fullstendig faen i hvordan jeg ser ut, høres ut, lukter, smaker etc. jeg finnes ikke selvbevisst og har null blygsel når det kommer til sex i en trygg relasjon. Samtidig kan jeg være veldig «egoistisk» og fokusere 100% på egen nytelse. Dette tror jeg er et viktig poeng. Min erfaring som mann er at de kvinnene jeg har hatt sex med som har vært mest usikre på egen kropp, utseende eller hva som helst, også er de som har hatt vanskeligst for å komme. Litt som @Bamseklemmer skrev litt lenger oppe i tråden, så vil grubling og tenking være en hindring for de fleste tror jeg. Enten den grublingen og tenkingen er bevisst eller ubevisst. Det går an å jobbe med det, men min erfaring er at det kommer litt av seg selv med alderen. Man blir gjerne litt tryggere på seg selv ettersom man får mer livserfaring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #14 Del Skrevet 19 timer siden Det er VELDIG FÅ kvinner (dog noen heldige🥰), som får orgasme under samleie. Jeg får det ikke, uten at jeg benytter vibrator eller womanizer. Med disse hjelpemidlene, derimot, kan sex (regner med du mener samleie), gjøre at både du og partner når toppen sammen. Når dét er sagt, så er sex myyyye mer enn bare samleie. Her er det viktig at du stoler 100% på partneren din. Slapp av. Pust med magen. Vær trygg på at han begjærer deg (lettere sagt enn gjort, jeg vet). Han VIL jo ha deg 🥰 Å være skuffet over at du ikke får orgasme under samleie, tenker jeg er veldig trist og dumt. De færreste av oss får det. Det er ikke i vagina vi kvinner har de kuleste nervene 🙂 sex er, som sagt, myyyyyye mer enn bare samleie. Snakk med partneren din. Fortell ham hva som tenner deg. Gi ham instruksjoner, han er ingen tankeleser. Jeg får ikke orgasme under samleie, med mindre jeg bruker leketøy i tillegg, og da må vi ha god tid.... Vibrator kan funke, womanizer gjør det litt enklere. Dette vet partneren min veldig godt, og han vet også at det har ikke NOE med ham å gjøre, det er bare det at det eneste jeg føler under samleie er en pikk på innsia - og ikke mer enn dét. Det gir meg ingen verdens ting rent seksuelt, med mindre klitoris samtidig blir stimulert - på den måten jeg trenger. Følelsesmessig gir det meg mye, og jeg kan godt nyte et samleie uten at jeg kommer, bare ved den nærheten og intimiteten det gir. Rett og slett fordi jeg elsker å se at partneren min nyte det helt til han når klimaks. Jeg elsker ham, og jeg elsker dermed også å oppleve hans nytelse. Den nærheten vi deler kan jeg ta med meg videre, hvis han ønsker å gå ned på meg etterpå feks. Det er kun ved stimulering av klitoris jeg kan få orgasme. Og da på en helt spesiell måte. Her er det ufattelig viktig å være åpen og trygg nok til å kunne kommunisere helt åpent. Et samleie hvor partneren min kommer, og ikke jeg, kan være utrolig fint og nært, og en god opplevelse allikevel. Noen av oss damer må nesten bare erkjenne at penetrering ikke automatisk gir orgasme, og det betyr ikke at det er noe galt med oss av den grunn. Noen damer kan få orgasme ved penetrering - de fleste ikke. Jeg misunner de som kan 😄🥰 For oss andre, er trygghet og god kommunikasjon nøkkelen til et godt sexliv, hvor begge får maks ut av det hver gang. Snakk med partneren din, vis ham, fortell hva du liker. Sex er ikke bare puling, og så ferdig. På ingen måte. Det er ikke noe galt med oss som ikke kan få orgasme kun ved penetrering. Vi må bare lære opp partneren vår 🙂 Mitt inntrykk, er at de også gjerne vil at vi damer skal ha det bra, og lytter og lærer og gjør så godt de kan, om de er glad i oss. Om vi introduserer leketøy, feks vibrator eller womanizer så betyr ikke det at de ikke strekker til. På ingen måte. Det er ikke noe "du får meg ikke til å komme", men heller "skal vi leke sammen" 🥰 Gi de gjerne også muligheten til å ta styringen og føle seg fram, gjerne også på seg selv, og på deg - fortell hva som er godt. Introduser leketøy som en bonus, noe det jo er. Det viktigste er at dere er trygge på hverandre, og at dere kan kommunisere fritt. Ønsker deg masse lykke til ❤️❤️❤️ Anonymkode: ecc94...3d5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuka Skrevet 19 timer siden #15 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er VELDIG FÅ kvinner (dog noen heldige🥰), som får orgasme under samleie. Jeg får det ikke, uten at jeg benytter vibrator eller womanizer. Med disse hjelpemidlene, derimot, kan sex (regner med du mener samleie), gjøre at både du og partner når toppen sammen. Når dét er sagt, så er sex myyyye mer enn bare samleie. Her er det viktig at du stoler 100% på partneren din. Slapp av. Pust med magen. Vær trygg på at han begjærer deg (lettere sagt enn gjort, jeg vet). Han VIL jo ha deg 🥰 Å være skuffet over at du ikke får orgasme under samleie, tenker jeg er veldig trist og dumt. De færreste av oss får det. Det er ikke i vagina vi kvinner har de kuleste nervene 🙂 sex er, som sagt, myyyyyye mer enn bare samleie. Snakk med partneren din. Fortell ham hva som tenner deg. Gi ham instruksjoner, han er ingen tankeleser. Jeg får ikke orgasme under samleie, med mindre jeg bruker leketøy i tillegg, og da må vi ha god tid.... Vibrator kan funke, womanizer gjør det litt enklere. Dette vet partneren min veldig godt, og han vet også at det har ikke NOE med ham å gjøre, det er bare det at det eneste jeg føler under samleie er en pikk på innsia - og ikke mer enn dét. Det gir meg ingen verdens ting rent seksuelt, med mindre klitoris samtidig blir stimulert - på den måten jeg trenger. Følelsesmessig gir det meg mye, og jeg kan godt nyte et samleie uten at jeg kommer, bare ved den nærheten og intimiteten det gir. Rett og slett fordi jeg elsker å se at partneren min nyte det helt til han når klimaks. Jeg elsker ham, og jeg elsker dermed også å oppleve hans nytelse. Den nærheten vi deler kan jeg ta med meg videre, hvis han ønsker å gå ned på meg etterpå feks. Det er kun ved stimulering av klitoris jeg kan få orgasme. Og da på en helt spesiell måte. Her er det ufattelig viktig å være åpen og trygg nok til å kunne kommunisere helt åpent. Et samleie hvor partneren min kommer, og ikke jeg, kan være utrolig fint og nært, og en god opplevelse allikevel. Noen av oss damer må nesten bare erkjenne at penetrering ikke automatisk gir orgasme, og det betyr ikke at det er noe galt med oss av den grunn. Noen damer kan få orgasme ved penetrering - de fleste ikke. Jeg misunner de som kan 😄🥰 For oss andre, er trygghet og god kommunikasjon nøkkelen til et godt sexliv, hvor begge får maks ut av det hver gang. Snakk med partneren din, vis ham, fortell hva du liker. Sex er ikke bare puling, og så ferdig. På ingen måte. Det er ikke noe galt med oss som ikke kan få orgasme kun ved penetrering. Vi må bare lære opp partneren vår 🙂 Mitt inntrykk, er at de også gjerne vil at vi damer skal ha det bra, og lytter og lærer og gjør så godt de kan, om de er glad i oss. Om vi introduserer leketøy, feks vibrator eller womanizer så betyr ikke det at de ikke strekker til. På ingen måte. Det er ikke noe "du får meg ikke til å komme", men heller "skal vi leke sammen" 🥰 Gi de gjerne også muligheten til å ta styringen og føle seg fram, gjerne også på seg selv, og på deg - fortell hva som er godt. Introduser leketøy som en bonus, noe det jo er. Det viktigste er at dere er trygge på hverandre, og at dere kan kommunisere fritt. Ønsker deg masse lykke til ❤️❤️❤️ Anonymkode: ecc94...3d5 Denne signerer jeg 100% Det har vært noen utfordringer her i forbindelser med det å gjøre min mann trygg på at det ikke er hans feil at jeg stort sett ikke kommer ved "bare" penetrering, men etter å ha snakket med han og samtidig sagt at jeg nyter til det fulle, men ikke alltid klarer å slappe av fordi jeg også fokuserer på hans ve og vel og nytelse løste alt seg. Jeg kan en sjelden gang komme bare ved penetrering, men vi bruker også leketøy fordi det er så vanskelig og at det å nå toppen sammen er helt fantastisk! Søk deg opp på et du ønsker å prøve og hvis stillegående f.eks er viktig står det som oftest i beskrivelsen. Anbefaler forresten ikke det vi gjorde bare for å prøve for noen år sia; plastikk... silikonbasert er bittelitt dyrere, men virkelig verdt det.. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet 17 timer siden #16 Del Skrevet 17 timer siden Doolittle skrev (1 time siden): Dette tror jeg er et viktig poeng. Min erfaring som mann er at de kvinnene jeg har hatt sex med som har vært mest usikre på egen kropp, utseende eller hva som helst, også er de som har hatt vanskeligst for å komme. Litt som @Bamseklemmer skrev litt lenger oppe i tråden, så vil grubling og tenking være en hindring for de fleste tror jeg. Enten den grublingen og tenkingen er bevisst eller ubevisst. Det går an å jobbe med det, men min erfaring er at det kommer litt av seg selv med alderen. Man blir gjerne litt tryggere på seg selv ettersom man får mer livserfaring. Du er en av de sjeldne som har virkelig forstått dette👏 Grublinger er orgasmens værste fiende.. og hun du siterte er et utmerket eksempel på det👏 "Orgasme-skolen" sier at 75% av kvinnens orgasme er mentalt innstilling.. Og de resterende % kommer av stimuli av erogene soner de ikke klarer å motsi eller styre selv. I de 75% har sexlyst mye å si.. for da er det lettere for orgasmen å oppnå med positiv innstilling.. Så hun du siterte: Hun gjør de rette tingene, for hun fokuserer på sin egen orgasme. Med tanke på dette, er hun ingen egoist.. hun er direkte magisk smart🪄 Jeg vil påstå at menn liker dette.. "ei" som hjelper til med å bidra til at sexen blir en suksess. Orgasmen i seg selv er et samarbeidsprosjekt, for både kvinnen og mannen må bidra med sitt for beste mulig nytelse.. Piv-orgasme virker vanskelig å oppnå for mange, mens andre kvinner får lett orgasme.. Forskjellen er overbevisende.. for kvinner kan få orgasme, uten å være i nærheten av klitthodet og skjeden. F.eks, kyss, brystvorte, navle, symfysen og knipe-orgasmer.. de tilhører riktig nok opphisselses-orgasmer, men sammentrekningene kan også bli utrolig sterke🪄 Dette har jeg erfart og prøvd mange ganger med godt resultat, men æren går til kvinnen som har høyt fokus på å være "på" under sexen. Hadde de grublet.. hadde de aldri klart dette.. Enkelte menn har for høyt fokus, på fingre og tunge-teknikker.. de bombaderer musa og jager etter kvinnens orgasme, som om det er en "ting" som kommer ut av en automat.. Det kan jo også en årsak, som forhindrer orgasmen og får enkelte kvinner til å gruble.. Tålmodige menn som får en kvinne i beroliggende "dvale", er virkelig den beste teknikken for begge to. For nytelsen økes mange hakk i avslappet tilstand.. og da skal det forbausende lite fingre og tunge til😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #17 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er VELDIG FÅ kvinner (dog noen heldige🥰), som får orgasme under samleie. Jeg får det ikke, uten at jeg benytter vibrator eller womanizer. Med disse hjelpemidlene, derimot, kan sex (regner med du mener samleie), gjøre at både du og partner når toppen sammen. Når dét er sagt, så er sex myyyye mer enn bare samleie. Her er det viktig at du stoler 100% på partneren din. Slapp av. Pust med magen. Vær trygg på at han begjærer deg (lettere sagt enn gjort, jeg vet). Han VIL jo ha deg 🥰 Å være skuffet over at du ikke får orgasme under samleie, tenker jeg er veldig trist og dumt. De færreste av oss får det. Det er ikke i vagina vi kvinner har de kuleste nervene 🙂 sex er, som sagt, myyyyyye mer enn bare samleie. Snakk med partneren din. Fortell ham hva som tenner deg. Gi ham instruksjoner, han er ingen tankeleser. Jeg får ikke orgasme under samleie, med mindre jeg bruker leketøy i tillegg, og da må vi ha god tid.... Vibrator kan funke, womanizer gjør det litt enklere. Dette vet partneren min veldig godt, og han vet også at det har ikke NOE med ham å gjøre, det er bare det at det eneste jeg føler under samleie er en pikk på innsia - og ikke mer enn dét. Det gir meg ingen verdens ting rent seksuelt, med mindre klitoris samtidig blir stimulert - på den måten jeg trenger. Følelsesmessig gir det meg mye, og jeg kan godt nyte et samleie uten at jeg kommer, bare ved den nærheten og intimiteten det gir. Rett og slett fordi jeg elsker å se at partneren min nyte det helt til han når klimaks. Jeg elsker ham, og jeg elsker dermed også å oppleve hans nytelse. Den nærheten vi deler kan jeg ta med meg videre, hvis han ønsker å gå ned på meg etterpå feks. Det er kun ved stimulering av klitoris jeg kan få orgasme. Og da på en helt spesiell måte. Her er det ufattelig viktig å være åpen og trygg nok til å kunne kommunisere helt åpent. Et samleie hvor partneren min kommer, og ikke jeg, kan være utrolig fint og nært, og en god opplevelse allikevel. Noen av oss damer må nesten bare erkjenne at penetrering ikke automatisk gir orgasme, og det betyr ikke at det er noe galt med oss av den grunn. Noen damer kan få orgasme ved penetrering - de fleste ikke. Jeg misunner de som kan 😄🥰 For oss andre, er trygghet og god kommunikasjon nøkkelen til et godt sexliv, hvor begge får maks ut av det hver gang. Snakk med partneren din, vis ham, fortell hva du liker. Sex er ikke bare puling, og så ferdig. På ingen måte. Det er ikke noe galt med oss som ikke kan få orgasme kun ved penetrering. Vi må bare lære opp partneren vår 🙂 Mitt inntrykk, er at de også gjerne vil at vi damer skal ha det bra, og lytter og lærer og gjør så godt de kan, om de er glad i oss. Om vi introduserer leketøy, feks vibrator eller womanizer så betyr ikke det at de ikke strekker til. På ingen måte. Det er ikke noe "du får meg ikke til å komme", men heller "skal vi leke sammen" 🥰 Gi de gjerne også muligheten til å ta styringen og føle seg fram, gjerne også på seg selv, og på deg - fortell hva som er godt. Introduser leketøy som en bonus, noe det jo er. Det viktigste er at dere er trygge på hverandre, og at dere kan kommunisere fritt. Ønsker deg masse lykke til ❤️❤️❤️ Anonymkode: ecc94...3d5 Ååå tusen takk forså gode fine råd❤️❤️. Det der skal jeg prøve ❤️ Anonymkode: 0240f...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #18 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg trenger langt forspill og ganske langvarig onanering før jeg får orgasme. Må gjerne onanere på en bestemt måte 30 - 45 minutter før orgasmen kommer. Når jeg først har kommet en gang, kan jeg raskt få 4-5 orgasmer på rad. Anonymkode: 0240f...d8d Start med å hjelpe deg selv under sex, så kan det løsne. Eller så må partner finne seg i å jobbe en times tid for det. Ikke uvanlig det, og det vil trolig bli lettere etterhvert som du blir kjent med egen kropp 😊 Anonymkode: 2a0e1...79c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå