Gå til innhold

Tillitsbrudd ift økonomi + er han også utro i tillegg??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en mann som har enkeltmannsforetak og jobber rundt om kring i landet og har gjort det i mange år. Har to tenåringsbarn.
Fant ut for 8 år siden at han hadde skjult flere hundre tusen i forbruksgjeld og direkte løyet om hva ting har kostet som han har kjøpt og ting han sa han hadde fått i gave som han hadde kjøpt(laptop) Denne perioden var tung for meg og vi gikk i parterapi, han sa jo da unnskyld , ble tilgitt, og vi fortsatte videre. Jeg ville ha en visshet om at han ikke tok opp mer lån eller brukte kredittkort og ville ha full åpenhet om økonomi men opplevde jo at det ikke ble sånn allikevel. Jeg har spurt innimellom hvordan det har gått og fått inntrykk av at det går bra. Vi bor gratis hos mine snille foreldre og han tjener godt når han har mye jobb så alt bør ligge til rette for at det skulle gå rette veien. Jeg på min kant satte i gang og sparte så mye jeg kunne, fordi jeg følte at ting ikke var helt som de skulle. Blant annet ble kontoene til begge ungene plutselig tømt for et par år siden. Ikke snakk om veldig mye men 70000 til sammen. Han sa at han trengte dem til en skattesmell og skulle betale tilbake. Det er aldri gjort. Jeg fikk heller aldri blitt disponent på hans kontoer enda han er det på mine. Han sa ikke direkte nei men det ble liksom aldri gjort da jeg minnet han på det. Nå er det blitt helt krise , han har nå fortalt at han har fått skattesmell på 300000 og jeg fikk så vidt sett en oversikt på inkassoregisteret da han logget inn der. Så vidt jeg kunne se så var det 1 200 000 i forbruks og kredittgjeld (mulig billån på 300000 også i den summen). Jeg har begynt å gå gjennom mailen hans fordi jeg ikke forstår hvordan det kan skje , og hvordan han bruker penger som om vi har god råd når vi burde leve kun på det mest nødvendigste. Der fant jeg ut at han hadde lånt av faren sin også 150000 uten å ha sagt noe. 
jeg fant også at han har bestilt sexleketøy til en av adressene han har bodd på i jobb for 6 mnd siden. Dette er leketøy jeg ikke hadde anelse om at han hadde interesse av en gang. Derfor lurer jeg på om dette er leketøy man bruker sammen med en partner eller om man bruker det alene. 
om noen har noe peiling så kan jeg utbrodere mer..

Anonymkode: c4eab...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dere gift? 

Sitat

§ 39.Opplysningsplikt om økonomiske forhold.

Ektefeller har plikt til å gi hverandre de opplysningene som er nødvendige for å vurdere deres økonomiske stilling. For dette formålet kan en ektefelle kreve at den andre ektefellen og skattemyndighetene gir opplysninger om eller kopi av den felles eller den andre ektefellens skattemelding og fastsetting av formues- og inntektsskatt. En ektefelle kan også kreve opplysninger av selskaper, foretak eller andre institusjoner som driver finansieringsvirksomhet eller forsikringsvirksomhet, og av andre som har midler til forvaltning.

Anonymkode: 81e39...683

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er dere gift? 

Ja vi er gift.
jeg har lest dette ja. Det er flere ting som er skummelt for meg som kone. Jeg har også vurdert å få time hos advokat for å få litt oversikt på hva jeg må tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, begynn med å krev av ham å se hans kontoer i banken, få kopi av skattemeldingen. Der får du oversikt over gjeld gjennom virksomheter, men ikke privat gjeld (slik som faren hans). Be om alle kort på bordet. Gå gjennom kontoutskrifter også videre. Siden han har enk., be om å få se regnskapene til bedriften (hvis han fører da…).

Ellers kan du også kreve at han logger inn, f.eks. på inkassoregisteret slik at du får oversikt over hvor mye som har gått til inkasso.

Deretter må du spørre deg om hvilken vei forholdet skal gå. Personlig tviler jeg på at han endrer seg, det betyr at du må ta all kontroll over økonomien.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ok, begynn med å krev av ham å se hans kontoer i banken, få kopi av skattemeldingen. Der får du oversikt over gjeld gjennom virksomheter, men ikke privat gjeld (slik som faren hans). Be om alle kort på bordet. Gå gjennom kontoutskrifter også videre. Siden han har enk., be om å få se regnskapene til bedriften (hvis han fører da…).

Ellers kan du også kreve at han logger inn, f.eks. på inkassoregisteret slik at du får oversikt over hvor mye som har gått til inkasso.

Deretter må du spørre deg om hvilken vei forholdet skal gå. Personlig tviler jeg på at han endrer seg, det betyr at du må ta all kontroll over økonomien.

Takk:)jo jeg har hvertfall nå fått han til å fylle ut skjemaer som vi skal ha med til nav gjeldsrådgivning. Etter flere uker med mas. Har nok egentlig tenkt at han ikke kommer til å endre seg. Så det går nok mot at forholdet ryker etterhvert. Men klarer ikke slippe tanken på at han kanskje er utro og eeller evt har brukt penger på damer.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Be han laste ned Horde appen. Der henter de all gjeld fra gjeldsregistret og du får oversikt over kreditorer og gjelda ganske enkelt. Du ser også månedlige avdrag og renter.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har over 1,2 millioner i gjeld.

Han betaler bevisst alt for lite skatt.

Forbruks og kredittgjeld er kjempedyrt.

Det er skattegjeld også.

Dere bor gratis!

Han har åpenbart et stort forbruk!

Han har et forklaringsproblem!

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern ham umiddelbart som disponent fra dine kontoer. Jeg har også vært i slikt forhold, og han tømte min konto også etterhvert. I en omgang. At han har tatt ungenes penger viser at han ikke kan stoles på økonomisk, og blir han desperat nok. 

Ville også tegnet særeie, og mulig jeg hadde overført pengene til min mor. 

Jeg var for sent ute. Hadde noe indikasjon på at han ikke var veldig økonomisk, men at han var så ute og kjøre at han tok mine penger hadde jeg ingen viten om til det skjedde. Jeg vet fremdeles ikke hva pengene gikk til. Jeg har mistanke om horer. 

Anonymkode: 94dfe...daf

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig med forrige taler. Fjern ham som disponent umiddelbart så han ikke kjører dere enda mer i grøfta. Bytt også passord på alt viktig, hvis du har delt det med ham.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romilo skrev (21 minutter siden):

Hva slags leketøy var det? 

Det var 2 buttplugger , en sort xl for viderekommende, og en rød mindre samt en liter med glidemiddel!!!!!

jeg er ikke der i det hele tatt og sikkert veldig kjedelig , det jeg lurer på , er dette noe han kunne brukt på seg selv alene eller er det sannsynlig at det er med partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter kan og bruke buttplug ja. Har kjøpt det til meg selv. Eksen var uinteressert, så brukte det kun til onanering. M.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fjern ham umiddelbart som disponent fra dine kontoer. Jeg har også vært i slikt forhold, og han tømte min konto også etterhvert. I en omgang. At han har tatt ungenes penger viser at han ikke kan stoles på økonomisk, og blir han desperat nok. 

Ville også tegnet særeie, og mulig jeg hadde overført pengene til min mor. 

Jeg var for sent ute. Hadde noe indikasjon på at han ikke var veldig økonomisk, men at han var så ute og kjøre at han tok mine penger hadde jeg ingen viten om til det skjedde. Jeg vet fremdeles ikke hva pengene gikk til. Jeg har mistanke om horer. 

Anonymkode: 94dfe...daf

Takk for råd! Hva ga deg mistanke om horer? Hans søppelmail er fulle av damer som kontakter han med nakenbilder. Han sier de bare dukker opp. Er det jeg som er naiv? Er det unormalt for menn å få slikt uten grunn? 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har kjøpt en liter med glidemiddel, så er det ikke bare for seg selv. Hvem bor på den adressen det er sendt til da? 

Dette høres ut som en fyr det dessverre ikke er lurt å satse videre på. Jeg ville kvittet meg med han, og bodd gratis hos foreldrene mine uten han, hvis jeg var deg. Da kan du bygge deg opp økonomisk og kjøpe deg egen bolig etter hvert. Heldigvis har han enkeltpersonforetak. Da blir du ikke økonomisk ansvarlig for hans gjeld, selv om dere er gift. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for råd! Hva ga deg mistanke om horer? Hans søppelmail er fulle av damer som kontakter han med nakenbilder. Han sier de bare dukker opp. Er det jeg som er naiv? Er det unormalt for menn å få slikt uten grunn? 

Jeg får slike i min innboks hele tiden, fordi jeg har e-post gjennom Altibox (Lyse). Spamfilteret deres suger virkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gutter kan og bruke buttplug ja. Har kjøpt det til meg selv. Eksen var uinteressert, så brukte det kun til onanering. M.

Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ingenting i e-posten, men det kommer spam fra øst og vest i ulike sosiale medier med lettkledde kvinner, med unntak av YouTube faktisk. Snapchat er verst, Instagram god nummer to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min liker å bruke buttplug, og han bruker den også av og til alene feks i dusjen hvis han runker. Bare så det er sagt at det er fullt mulig.

Anonymkode: 8284e...810

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det ENK bør avvikles og at han bør blir en ordinær arbeidstaker. Han gjør det jo rett og slett elendig. Han bør være stasjonær på deres adresse hvor dere tross alt bor gratis. Gjelda må han håndtere med å være i et veldig kort bånd. 

Men helt ærlig, jeg tror han bruker enk som skalkeskjul for et dobbeltliv… 

Fjern han asap som disponent på dine kontoer! 

Anonymkode: 7ad3b...060

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...