AnonymBruker Skrevet 28. mars #21 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Takk for klemmen forresten 🩷 Jeg har alltid slitt sosialt. Jeg har funksjonsnedsettelser som gjør det ekstra vanskelig. Jeg har vært hos terapeut før, men det er veldig ensomt det også. Anonymkode: 6a73e...265 Det virker som om du virkelig har prøvd mange ting for å endre på situasjonen din, så jeg skjønner godt at det føles håpløst å skulle få til en endring, og at ingenting funker. Men jeg tror dette kan endre seg for deg, altså. Jeg har kronisk sykdom og jeg har hatt en trøblete oppvekst som har gjort at jeg har følt meg mye feil og uønsket i sosiale sammenhenger. Spesielt ettersom jeg har blitt eldre har jeg da blitt stadig mer ensom. Nå har jeg gått i terapi i et par år og jobbet med dette. Det har gitt meg styrke og mot til å ta opp igjen vennskap fordi jeg nå har blitt tryggere på at jeg er et likandes og verdifullt menneske. Jeg har også fått flere nye venner på kjøpet. Det finnes mange forskjellige former for terapi, så det er verdt å sjekke ut dette igjen. Hvordan vi tenker og ser på oss selv har stor påvirkning på livene våre, og ved å ta tak i det kan vi få til en endring. Det har jeg erfart, til tross for sykdom og fysiske begrensninger. Anonymkode: a85bf...59e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #22 Del Skrevet 28. mars Kjære ts, ble du undersøkt for autisme? Der er veldig vanlig for kvinner med autisme med normal intelligens å ha vansker med å etablere gode vennskap, mens de generelle sosiale ferdighetene er så bra at ikke engang en selv forstår hvorfor relasjoner har vanskelig for å bli mer enn bekjente og situationships. Det er ikke normalt å slite så mye som du gjør og gå på en smell gang etter gang, og sitte igjen og føle seg skadet. Mange ganger vil både hun det gjelder og terapeut tro at det "bare" er sosial angst, og så jobber en med verktøy som ikke passer for det reelle problemet. Generelle psykologer har ofte også dårlig kunnskap om autisters vansker, og klarer ofte ikke å hjelpe klientene. Anonymkode: defc8...8db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #23 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kjære ts, ble du undersøkt for autisme? Der er veldig vanlig for kvinner med autisme med normal intelligens å ha vansker med å etablere gode vennskap, mens de generelle sosiale ferdighetene er så bra at ikke engang en selv forstår hvorfor relasjoner har vanskelig for å bli mer enn bekjente og situationships. Det er ikke normalt å slite så mye som du gjør og gå på en smell gang etter gang, og sitte igjen og føle seg skadet. Mange ganger vil både hun det gjelder og terapeut tro at det "bare" er sosial angst, og så jobber en med verktøy som ikke passer for det reelle problemet. Generelle psykologer har ofte også dårlig kunnskap om autisters vansker, og klarer ofte ikke å hjelpe klientene. Anonymkode: defc8...8db Det er sikkert noe jeg har. Inngår som en veldig vanlig tilstand for folk med mitt syndrom. Jeg har en del trekk, men ikke diagnosen. Dette er noe terapeuter og leger jeg har hatt oppgjennom vet. Anonymkode: 6a73e...265 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #24 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ingen tips? - TS Anonymkode: 6a73e...265 Skaff deg hund å start på dressurkurs eller treningsenter. Anonymkode: 34b80...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #25 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skaff deg hund å start på dressurkurs eller treningsenter. Anonymkode: 34b80...4dc Jeg ønsker meg en hund, men har ikke råd til alle utgifter som kan komme med det, og, etter at forrige hund ble drept av en hund som var løs, er jeg for redd til å gå tur med en. Anonymkode: 6a73e...265 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #26 Del Skrevet 29. mars * en hund, selv i bånd. Anonymkode: 6a73e...265 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå