AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:55 #1 Del Skrevet fredag kl 17:55 Jeg og samboer har vært sammen i 23 år og har tre barn på 21, 18 og 13 år sammen. Vi har hatt mange utfordringer opp gjennom og har i lange perioder ikke hatt det bra. i november sendte han meg en tekstmelding mens jeg var på jobb om at han vill gjøre det slutt. Jeg ble dritforbanna for måten dette ble gjort på. Hvem gjør slikt?! Vi ble uansett enige om å gi det et forsøk til og samtidig dra på familievernkontoret. Ble enige om å gi det noen måneder. I denne perioden har ting vært ganske bra med noen variabler. I dag skulle vi igjen på familievernkontoret. Og da sier samboer at han ikke vil prøve mer. Han har ikke kommunisert noe til meg om dette. Slipper bomben der. Jeg ble skikkelig tatt på senga og fikk et nytt slag i trynet. Han var på helgetur sist helg og hadde snakket med et medium osv, og hadde da kommet fram til dette. Jeg sitter her nå og føler på et stort svik. Føler jeg er i en slags krise. Jeg skjønner heller ikke hvordan jeg skal klare med økonomisk alene. Leieprisene og høye og jeg får ikke lån alene. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men orker ikke snakke med noen nå, så må bare får det ut🥲 Anonymkode: eb2c9...5b0 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klokkeblomst_85 Skrevet fredag kl 18:08 #2 Del Skrevet fredag kl 18:08 Slik jeg leser det, så høres det dessverre ut som han "feiget" ut i november, også har gått å "ventet" på rett tid til å bryte ut og gjøre det slutt Skjønner du har det veldig tøft akkurat nå❤️ 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maverick22 Skrevet fredag kl 18:13 #3 Del Skrevet fredag kl 18:13 Hvordan er sexlivet? det er nok en stor del av forklaringen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:16 #4 Del Skrevet fredag kl 18:16 maverick22 skrev (2 minutter siden): Hvordan er sexlivet? det er nok en stor del av forklaringen Sexlivet har vært ganske bra etter at vi ble enige om å gi det et forsøk. ts Anonymkode: eb2c9...5b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:19 #5 Del Skrevet fredag kl 18:19 Han klarte nok bare ikke å stå i det første gangen.. Snakket med et medium?? Jaja, hva kan man si? Anonymkode: b5b19...9f0 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:24 #6 Del Skrevet fredag kl 18:24 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg og samboer har vært sammen i 23 år og har tre barn på 21, 18 og 13 år sammen. Vi har hatt mange utfordringer opp gjennom og har i lange perioder ikke hatt det bra. i november sendte han meg en tekstmelding mens jeg var på jobb om at han vill gjøre det slutt. Jeg ble dritforbanna for måten dette ble gjort på. Hvem gjør slikt?! Vi ble uansett enige om å gi det et forsøk til og samtidig dra på familievernkontoret. Ble enige om å gi det noen måneder. I denne perioden har ting vært ganske bra med noen variabler. I dag skulle vi igjen på familievernkontoret. Og da sier samboer at han ikke vil prøve mer. Han har ikke kommunisert noe til meg om dette. Slipper bomben der. Jeg ble skikkelig tatt på senga og fikk et nytt slag i trynet. Han var på helgetur sist helg og hadde snakket med et medium osv, og hadde da kommet fram til dette. Jeg sitter her nå og føler på et stort svik. Føler jeg er i en slags krise. Jeg skjønner heller ikke hvordan jeg skal klare med økonomisk alene. Leieprisene og høye og jeg får ikke lån alene. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men orker ikke snakke med noen nå, så må bare får det ut🥲 Anonymkode: eb2c9...5b0 Hvordan du skal klare deg økonomisk. Det er slikt man skal ha med i tankene når man stifter familie det. Ingen familier er skrevet i stein. Anonymkode: f3bb9...83e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:27 #7 Del Skrevet fredag kl 18:27 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan du skal klare deg økonomisk. Det er slikt man skal ha med i tankene når man stifter familie det. Ingen familier er skrevet i stein. Anonymkode: f3bb9...83e For et hjelpsomt svar ❤️ Anonymkode: e2cac...2c4 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:28 #8 Del Skrevet fredag kl 18:28 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg og samboer har vært sammen i 23 år og har tre barn på 21, 18 og 13 år sammen. Vi har hatt mange utfordringer opp gjennom og har i lange perioder ikke hatt det bra. i november sendte han meg en tekstmelding mens jeg var på jobb om at han vill gjøre det slutt. Jeg ble dritforbanna for måten dette ble gjort på. Hvem gjør slikt?! Vi ble uansett enige om å gi det et forsøk til og samtidig dra på familievernkontoret. Ble enige om å gi det noen måneder. I denne perioden har ting vært ganske bra med noen variabler. I dag skulle vi igjen på familievernkontoret. Og da sier samboer at han ikke vil prøve mer. Han har ikke kommunisert noe til meg om dette. Slipper bomben der. Jeg ble skikkelig tatt på senga og fikk et nytt slag i trynet. Han var på helgetur sist helg og hadde snakket med et medium osv, og hadde da kommet fram til dette. Jeg sitter her nå og føler på et stort svik. Føler jeg er i en slags krise. Jeg skjønner heller ikke hvordan jeg skal klare med økonomisk alene. Leieprisene og høye og jeg får ikke lån alene. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men orker ikke snakke med noen nå, så må bare får det ut🥲 Anonymkode: eb2c9...5b0 Han har snakker med et medium ja 🤣 Må han skrike det ordrett ut i ansiktet ditt? Han vil ikke være sammen med deg. Kan du få noe hjelp økonomisk? Anonymkode: 9a7ca...b89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:32 #9 Del Skrevet fredag kl 18:32 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg og samboer har vært sammen i 23 år og har tre barn på 21, 18 og 13 år sammen. Vi har hatt mange utfordringer opp gjennom og har i lange perioder ikke hatt det bra. i november sendte han meg en tekstmelding mens jeg var på jobb om at han vill gjøre det slutt. Jeg ble dritforbanna for måten dette ble gjort på. Hvem gjør slikt?! Vi ble uansett enige om å gi det et forsøk til og samtidig dra på familievernkontoret. Ble enige om å gi det noen måneder. I denne perioden har ting vært ganske bra med noen variabler. I dag skulle vi igjen på familievernkontoret. Og da sier samboer at han ikke vil prøve mer. Han har ikke kommunisert noe til meg om dette. Slipper bomben der. Jeg ble skikkelig tatt på senga og fikk et nytt slag i trynet. Han var på helgetur sist helg og hadde snakket med et medium osv, og hadde da kommet fram til dette. Jeg sitter her nå og føler på et stort svik. Føler jeg er i en slags krise. Jeg skjønner heller ikke hvordan jeg skal klare med økonomisk alene. Leieprisene og høye og jeg får ikke lån alene. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men orker ikke snakke med noen nå, så må bare får det ut🥲 Anonymkode: eb2c9...5b0 Jeg måtte også inn på leiemarkedet etter et brudd. Virker som om det er det minste problemet akkurat nå, selv om jeg forstår det og er tøft. Drit i han sånn som han oppfører seg. Fokuser på deg selv og barna ❤️ Forstår at akkurat nå er det veldig overveldende og vanskelig. Ta et skritt av gangen. Pust med magen. Nå trenger du å gjøre gode ting for deg selv ❤️ Dette klarer du. Kanskje ikke akkurat nå, men etterhvert. Anonymkode: 8b3cd...383 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:34 #10 Del Skrevet fredag kl 18:34 Du sier dere i lange perioder ikke har hatt det bra. Så du burde kanskje ikke være så overrasket? Økonomisk må du rett og slett bare nedgradere. Mange havner i den situasjonen. Heldigvis for dere så flytter vel to av barna innen en viss tid. Anonymkode: 6b091...de8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:41 #11 Del Skrevet fredag kl 18:41 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du sier dere i lange perioder ikke har hatt det bra. Så du burde kanskje ikke være så overrasket? Økonomisk må du rett og slett bare nedgradere. Mange havner i den situasjonen. Heldigvis for dere så flytter vel to av barna innen en viss tid. Anonymkode: 6b091...de8 Jeg blir overrasket i den grad at vi har hatt det bedre enn på lenge. Og at vi var enige om å stå løpet ut på familievernkontoret for å se om vi kom i mål. ts Anonymkode: eb2c9...5b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:41 #12 Del Skrevet fredag kl 19:41 Det er feigt av han og si slikt uten først å kommunisere at han har det vanskelig er i tvil osv slik at dere sammen kan jobbe med det som for ham ikke fungerer. Evt. har han gjort det og du har vært blind for det. Slik var det for meg. I lang tid hadde jeg det vondt og vanskelig i forholdet, og da jeg forsøkte å prate om det ble jeg møtt med døve ører, og alt ble feid under teppet. Min eneste mulighet var da å a) gå fra ham, eller b) late som ingenting. Jeg latet som ingenting lenge før jeg til slutt sa at jeg går. Da forstod han endelig og ville gå i terapi. Det hjalp dog lite for meg ettersom jeg allerede hadde hatt det så vondt i lang, lang tid og hadde bestemt meg. Jeg så frem til å leve alene. kan noe lignende ha skjedd her? Om det virkelig kom helt ut av det blå, så kanskje han har en annen? At han bare ville redde ansiktet ved å late som om han prøvde? Anonymkode: f2654...d07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:37 #13 Del Skrevet fredag kl 21:37 Det er det som har vært problemet hans hele tiden. Han kommuniserer ikke. Så mye kommer brått på meg. Og da er det også ting jeg ikke får gjort noe med fordi han ikke sier noe. Han har jo kommunisert hva han trenger, og jeg vet jeg har klart å gi mye av det. Og ettersom han ikke har sagt noe, så regnet jeg med at han var fornøyd. Men, tydeligvis ikke. ts Anonymkode: eb2c9...5b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:44 #14 Del Skrevet fredag kl 21:44 For en utrolig feig måte å gjøre dette på. En sms mens du er på jobb, deretter på familievernkontoret. Han har ikke nok respekt for forholdet til å gjøre det slutt på en respektfull måte. Drit i han, han er tydelig ute å kjører. Ringer medium for å finne ut om han skal gå eller bli. Og ikke minst; drit i de stygge kommentarene du får her. Dette er kjempevondt og han har ikke vært grei her! Anonymkode: 86bd0...cd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:15 #15 Del Skrevet lørdag kl 08:15 Om dere eier bolig sammen så start med å se om det er mulig med f.eks refinansiering i Husbanken om du kan beholde huset. Om ikke så start med salg så får du iallefall litt EK. Mulig du må leie en periode, men ville sjekket med Husbanken om muligheten for lån og tilskudd da du fremdeles har 13 åringen hjemme i mange år til. Så må dere jo til familievernkontoret å mekle samværsavtale om 13 åringen. Jeg sto i samme situasjon for noen år siden. Alene med et barn med spesielle behov og ufør. Far meldte seg ut. Alt ble lettere når vi ble separert og han var ute av livet vårt. Da fikk jeg full oversikt over bidrag og stønader. Søkte så Husbanklån og er nå eier av et nydelig hus med hage, er forlovet med en fantastisk mann og lykkeligere enn noen sinne. Anonymkode: 08a8e...9a5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:19 #16 Del Skrevet lørdag kl 11:19 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg og samboer har vært sammen i 23 år og har tre barn på 21, 18 og 13 år sammen. Vi har hatt mange utfordringer opp gjennom og har i lange perioder ikke hatt det bra. i november sendte han meg en tekstmelding mens jeg var på jobb om at han vill gjøre det slutt. Jeg ble dritforbanna for måten dette ble gjort på. Hvem gjør slikt?! Vi ble uansett enige om å gi det et forsøk til og samtidig dra på familievernkontoret. Ble enige om å gi det noen måneder. I denne perioden har ting vært ganske bra med noen variabler. I dag skulle vi igjen på familievernkontoret. Og da sier samboer at han ikke vil prøve mer. Han har ikke kommunisert noe til meg om dette. Slipper bomben der. Jeg ble skikkelig tatt på senga og fikk et nytt slag i trynet. Han var på helgetur sist helg og hadde snakket med et medium osv, og hadde da kommet fram til dette. Jeg sitter her nå og føler på et stort svik. Føler jeg er i en slags krise. Jeg skjønner heller ikke hvordan jeg skal klare med økonomisk alene. Leieprisene og høye og jeg får ikke lån alene. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men orker ikke snakke med noen nå, så må bare får det ut🥲 Anonymkode: eb2c9...5b0 Det er ikke krise....ting skjer for en grunn...stay strong Anonymkode: d188c...7e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:17 #17 Del Skrevet lørdag kl 16:17 Jeg (mann) fikk også vite på Familievernkontoret at det var slutt. Hadde skjønt det en stund da hun trakk seg unna og var mye alene. Aksepter beslutningen hans og prøv å bli enige om veien videre på best mulig måte. Er dere gift eller samboere? Gifte skal i utgangspunktet dele alt likt, alt utenom det som man hadde med inn i forholdet og gaver man har fått i forholdet, med mindre dere har skrevet ektepakt. Samboere er faktisk mer krevende for da spiller det en rolle om du betalte på huset og han maten. Få oversikt over økonomien så raskt som mulig. Knip igjen forbruk mest mulig mens dere fortsatt deler på utgiftene. Anonymkode: ce012...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:04 #18 Del Skrevet lørdag kl 19:04 Min tanke er at det er noen andre på siden og at han var med henne på helgeturen og at hun er lei av å vente og har gitt ultimatum.... Anonymkode: 61960...ff4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå