Example Skrevet 28. mars #1 Del Skrevet 28. mars Hei. Jeg lurer litt på hvorfor enkelte tråder skjules for moderering i dagesvis. For eksempel tråden om valget i Romania som har vært stengt i fire dager nå. Er hensikten å drepe diskusjonen før den åpnes igjen, eller er tråden rett og slett glemt? Hvis man opplever så mange regelbrudd i en tråd at man ikke vil ha den åpen, er det ikke da bedre bare å stenge tråden? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 28. mars #2 Del Skrevet 28. mars Hei @Example. Hensikten vår med praksisen om å skjule tråder for moderering er i hovedsak å få tatt tak uten at tråden har mulighet til å fortsette å utvikle seg. Det gjelder særlig i tilfeller hvor det foregår aktiv diskusjon med høy deltagelse, eller i tråder med mange regelbrudd. Nei, vi ønsker ikke å drepe diskusjoner. Formålet med moderering er å legge til rette for konstruktiv dialog. Å kvele diskusjoner er å aktivt motarbeide det målet, og det går mot hensikten med å drifte et diskusjonsforum. Altså er det ingen investert interesse fra vår side med å ''kvitte seg med'' tidkrevende vurderinger. Hadde vi ønsket å fjerne en tråd kunne vi ganske enkelt bare valgt å gjøre det. Moderatoren som skjulte tråden om Romania har for tiden meldt fravær, noe jeg vet ikke har vært forutsett når tråden ble skjult. Uten å gå inn på bakgrunnen for fraværet kan jeg ikke fastslå en tidsramme for når tråden eventuelt er tilgjengelig igjen. Jeg velger likevel å svare grunnet medarbeiderens fravær og for å avkrefte at innholdet gjøres utilgjengelig med skjulte hensikter. Rhodiola, adm. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå