Gå til innhold

Barsel besøk av barnets søsken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan gjorde dere det med de andre barna deres i forhold til besøk av mor og baby på barsel? 

her jeg skal på barsel er det besøkstid for søsken fra 16-18 men far kan være hele dagen. Vi har et barn på to år fra før av. Jeg vil egentlig helst at barnefar er med så mye som mulig pga sykehus skrekk. 

Er det noen som har hatt de andre barna sine bare hos familie også har de tatt dem med ved besøks tid? Blir vel på barsel noen dager og håper at barnefar kan sove over hvis det er plass. Men da må svigers ha toåringen noen dager. Hun har et trygt og godt forhold til dem så tror ikke det hadde vært noe problem. Hva har dere gjort?

Anonymkode: e56b6...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde latt svigers passe storebror med god samvittighet :)  De kan komme å besøke i besøkstiden og resten av tiden kan de storkose seg sammen mens du og far er på sykehuset.

Lykke til :)

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her hadde svigers og min mor det eldste barnet når vi fikk nr 2 (de delte på). Far var med meg hele tiden fordi vi hadde så lang vei til sykehus. Møte med søsken skjedde derfor hjemme 😅

Anonymkode: 62f21...f53

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine foreldre passet 2-åringen mens jeg og far var på barsel, besteforeldre + storesøster kom på besøk dagen etter fødsel 😊

Anonymkode: 37efc...d5e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der jeg fødte, kan ikke far ligge over pga tomannsrom. Toåringen lå over hos besteforeldre den første natta etter at jeg fødte. Så kom de på sykehuset med henne på ettermiddagen dagen etter at jeg fødte. Deretter dro hun og pappaen hjem, og jeg var alene på kvelden. Dagen etter det var hun i barnehagen, og så kom hun og pappaen innom på ettermiddagen. Jeg lå tre netter på barsel før jeg dro hjem. Det ble altså to ganske korte besøk på barsel av storesøsteren. Syns egentlig det var greit sånn. Grenser for hvor lenge det er egnet for så små barn å være på sykehusvisitt, og det var fint å gi seg mens leken var god. Men syns det var fint og riktig å få henne innom mens jeg lå på barsel. Både for at jeg skulle få se henne, og for at hun skulle få se meg og babyen.

Anonymkode: 15b34...2e8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er vi i samme situasjon, har en 2 åring fra før og vi har bestemt oss for at han skal få slippe å reise inn på sykehuset, se meg der med en ny baby for så å måtte dra hjem igjen. Det kan jo hende det blir koselig men det kan jo også være at han ikke får det noe hyggelig i det hele tatt. Hadde han vært litt eldre og skjønt litt mer hadde vi nok gjort det litt annerledes. Han er kjempeglad i besteforeldre sine som investerer mye tid i han, så et par dager på ferie der er bare stas for hans del 😊

Anonymkode: c6a8e...9dc

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestemor kom til oss på kvelden etter 2 åringen var lagt, og vi dro på sykehuset. Vi dro hjem formiddagen etter så ingen behov for besøk 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine foreldre tok med storesøster på besøk inn på føden, det var veldig fint.

Anonymkode: 9c4fc...695

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 17.44):

Hvordan gjorde dere det med de andre barna deres i forhold til besøk av mor og baby på barsel? 

her jeg skal på barsel er det besøkstid for søsken fra 16-18 men far kan være hele dagen. Vi har et barn på to år fra før av. Jeg vil egentlig helst at barnefar er med så mye som mulig pga sykehus skrekk. 

Er det noen som har hatt de andre barna sine bare hos familie også har de tatt dem med ved besøks tid? Blir vel på barsel noen dager og håper at barnefar kan sove over hvis det er plass. Men da må svigers ha toåringen noen dager. Hun har et trygt og godt forhold til dem så tror ikke det hadde vært noe problem. Hva har dere gjort?

Ekspander  

Barnefaren var med under fødselen, dvs. fra kl 09 om morgen til kl. 08 neste morgen (fødte kl 03 om natta). Så dro han hjem og på jobb. Kom med søsken på besøk etter han hentet i bhg. Det vil si babyens første dag.

Søsken var under 2 år.

Jeg overnattet en natt til på barsel og kom hjem med babyen neste dag.

Anonymkode: 04373...9dc

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte i en annen by, så storebror var hjemme med mormor til vi kom hjem med fly etter to dager. Nå bor jeg i nord, men er det som er vanlig for de fleste her og det går helt fint☺️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er du redd for?

Anonymkode: e9ea7...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 23.21):

Hva er du redd for?

Anonymkode: e9ea7...a61

Ekspander  

Er ikke redd for noe. Vi har bare ikke opplevd det før og vil høre hva andre har gjort for å få det til å gå opp rent praktisk. Det er også tryggende å høre hva andre har gjort

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har så sterk sykehusskrekk at du trenger mannen som fastvakt så bør du heller reise hjem 6 timer etter fødselen hvis alt går som planlagt. Jeg reiste selv hjem etter 6 t med alle mine 3 barn. Alltid deilig å komme hjem for å få etablert hjemmerutinene så raskt som mulig. Sover best i min egen seng og hadde alt jeg trengte der. Bare kjørte tilbake til sykehuset for kontrollene etterpå, gikk så fint atte 😇 

Anonymkode: d5e1f...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her var far med på fødselen som skjedde på natten, og dro hjem til storesøster på 1,5 år på morgenen. Hun ble passet av mine foreldre under fødselen. Så kom far og storesøster på besøk til babyen og meg i besøkstiden, reiste hjem og sov hjemme. Babyen og jeg ble på sykehuset to netter etter den natten fødselen skjedde, og så hentet far og storesøster oss på sykehuset og vi reiste hjem samme som en litt større familie.

Storesøster var ikke så veldig vant med å bli passet av besteforeldrene og jeg har ikke sykehusskrekk, så for vår familie fungerte det best slik.

Anonymkode: 3153b...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har en på to som nettopp ble storebror, vi gjorde det sånn at besteforeldrene kom hjem til oss da vi dro til sykehuset og tok med seg toåringen hjem til seg for natta. 

Fødte samme kveld, og mannen fikk ikke overnatte på barsel, så han reiste hjem og sov hjemme. Han hentet toåringen hos besteforeldrene og leverte i barnehagen morgenen etter, så kom han til oss på sykehuset. Han dro hjem igjen og hentet i barnehagen, så hadde toåringen og pappa en fin alenekveld hjemme mens jeg var en natt til på sykehuset. Morgenen etter leverte han toåringen i barnehagen, og kom til sykehuset og hentet meg og baby. 

Vi vurderte flere ting, blant annet besøk av toåringen på sykehuset, men landet på at det i så tilfelle ville vært mer for oss enn for han og at han skulle se meg med baby og så reise hjem igjen potensielt kunne bli ganske vondt for han. Så vi valgte å ikke ta den risikoen og heller opprettholde rutinene hans. Jeg var i fin form, så jeg hentet han i barnehagen den dagen vi kom hjem, så fikk han møte baby da han kom hjem. Det gikk veldig fint og føltes riktig for oss.

Anonymkode: 60588...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...