AnonymBruker Skrevet 30. mars #41 Del Skrevet 30. mars Lekenfyr skrev (På 30.3.2025 den 0.39): Er sånn grunnet adhd og setter stor pris på når folk sier oppriktig ifra på en god måte- trenger ikke coate det, men si det i en grei setting. Å få det til å handle om seg høres også ut som adhd - det er en måte å vise at man forstår og buker seg og sitt som eksempel opp mot andrw mennesker - ahh ja, det var som.... og så videre. Er ikke en god mekanisme, for den motta på en annen måte enn intensjonen hos avsender og kommer i stress og når man er usikker - helt mot sin hensikt kan man si. Armer og bein og skravla går, miste tråden, høres ut som om man er aktivert og følelsene styrer - er det noen du bryr deg om, så ta det og bryr hun seg gjør hun noe med det. Heller det enn at det deles med andre som er enige og det blir en greie ut av dette - ser alt for mye av det rundt omkring. Har en annen kompis, en manne-mann som også er litt sånn, han har sine temaer - de han kan noe om, holder seg til disse og gjentar dem, er en evigvarende strøm av uinteressante opplevelser, hobbyer, misforståtte menneskelige relasjoner og annet - dette er der det er mas når man kjører dumping down foe å møte det. Jeg tenker første bør man prate med, for dette er ofte andre mekanismer enn selvopptatthet, selvhevdelse eller annet lite flatterende adferd ovenfor andre, men heller ett utrykk for noe annet - dette et nok en person som ofte får høre- du er så mye. Skravla går i ett, helt på viddene. Tenk så fett å være den som velger å være ærlig og ta det skikkelig.... jaja. Betraktninger på sengekanten Ekspander Hæ? Hva i alle dager. Dette slet jeg med å få lest Anonymkode: 85bb2...17a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #42 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 19.44): Ts, det er mange måter å si fra på en fin og god måte. "Hei! Jo, du, jeg kom på noe jeg ville nevne for deg før jeg glemmer det igjen. Jeg elsker at du er sprudlende og glad og at du alltid har noe spennende å snakke om. Men, noen ganger snakker du så fort at hjernen min ikke klarer å henge med, og jeg føler også at det innimellom blir vanskelig for meg å få inn noen ord. Jeg vil helst få med meg alt du sier, og har gjerne lyst til å være mer inkludert i samtalen. Jeg blir kjempeglad om du kan ha det litt i bakhodet når vi snakker sammen. Og, kanskje vi kan ha et 'safety word' for når jeg ikke klarer å henge med og har et spørsmål? Mango eller økokrim eller noe annet tilfeldig." Anonymkode: 09bac...529 Ekspander Dette er jo lögn da? TS antyder jo at hun er dritkjedelig med alle digresjonene sine, skal man da snakke om hvor mye spennende vennen har å si og skylde på at man ikke vil gå glipp av en bokstav av dette? Sånne gjennomsiktige omskrivninger syns jeg er det verste hvis noen har et problem med meg. Anonymkode: 35328...1d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #43 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 17.38): Det er jo leit at du har indre uro, og skulle ønske du slapp det. Håper at det går fint at jeg spør, du trenger selvsagt ikke om å svare. Er det sånn at du snakker på inn og utpust fordi du har masse masse tanker i hodet slik at det blir vanskelig å strukturere hva du vil si? Og går det an å øve seg? For eksempel hvis du vet at du har noe du vil fortelle, går det da an å øve seg litt foran speilet på det du vil si? Eventuelt skrive det ned og øve seg på å lese det og gjenfortelle i et lavere tempo? Anonymkode: 3c061...ad0 Ekspander Jeg er sånn pga traumer. Masse traumer. Så det er mye som er triggende i løpet av en dag. Så jeg er alltid aktivert dagen lang. Så jeg er sjeldent i balanse, eller innenfor toleransevinduet. Er alltid i en panikk-tilstand og derfor alltid veldig "gira"for å dekke over det. Anonymkode: bb5a0...9e1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #44 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 17.04): Jeg er sånn pga traumer. Masse traumer. Så det er mye som er triggende i løpet av en dag. Så jeg er alltid aktivert dagen lang. Så jeg er sjeldent i balanse, eller innenfor toleransevinduet. Er alltid i en panikk-tilstand og derfor alltid veldig "gira"for å dekke over det. Anonymkode: bb5a0...9e1 Ekspander Takk for svar. Skulle ønske av hele mitt hjerte at du ikke hadde slike traumer. Masse god bedring og håper du får god hjelp og at du har fine og støttende mennesker i livet ditt. ❤️❤️ Anonymkode: 3c061...ad0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #45 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 19.48): Det skal dessverre endel til å forandre personligheten til voksne folk. Men jeg hadde trukket meg unna, og vært ærlig om det på en fin måte om hvorfor jeg ikke orker så mye telefonkontakt, da får hun i det minste en ærlig mulighet til å forsøke å forandre seg, så slipper hun forhåpentligvis å ende opp alene/venneløs ♥️ Anonymkode: d2d4e...1dd Ekspander Bør hun ikke få en sjanse til å forandre seg FØR man kutter kontakten? Er ikke sjansen for endring da større, enn hvis de blir dumpa samtidig? Anonymkode: 2f8d5...621 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #46 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 17.20): Hun har vært slik i alle år og er en sprudlende person ts Anonymkode: dc59a...6c1 Ekspander Det trenger ikke bety noe at hun virker sprudlende. Du vet likevel ikke hvordan hun har det inni seg. Anonymkode: c8d2f...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #47 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 17.29): Har du adhd? Ts Anonymkode: dc59a...6c1 Ekspander Haha, nei, langt i fra! Anonymkode: b8f95...4c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #48 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 17.34): Vanskelig å ta ordet uoppfordret når den andre ikke holder munn i mer enn et halvt sekund av gangen 😛 Anonymkode: edebb...68d Ekspander Jada. Jeg kjenner dem også. Men etter mange år med en sånn venninne i gjengen, skjærer vi gjennom og avbryter i blant. Hun mener det ikke vondt, men det er slitsomt. Jeg er ikke fullt så ille. Anonymkode: b8f95...4c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #49 Del Skrevet 31. mars Jeg har en kollega som er slik. Jeg sa rett ut at jeg blir sliten og tappet for energi hver gang hun snakker. Hun ble så fornærmet at hun tar en silent mode hver gang jeg er i nærheten eller unngår meg. Veldig deilig følelse. De andre kollegene holder seg i nærheten av meg for å unngå pratingen hennes men tør ikke å si noe selv. Anonymkode: aa0b4...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #50 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 21.55): Bør hun ikke få en sjanse til å forandre seg FØR man kutter kontakten? Er ikke sjansen for endring da større, enn hvis de blir dumpa samtidig? Anonymkode: 2f8d5...621 Ekspander Hvem har skrevet å kutte kontakten? Helt normalt å trekke seg unna folk som ikke lar en slippe til i samtaler, det er jo ekstremt utmattende. Anonymkode: d2d4e...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #51 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 12.44): Jeg har en kollega som er slik. Jeg sa rett ut at jeg blir sliten og tappet for energi hver gang hun snakker. Hun ble så fornærmet at hun tar en silent mode hver gang jeg er i nærheten eller unngår meg. Veldig deilig følelse. De andre kollegene holder seg i nærheten av meg for å unngå pratingen hennes men tør ikke å si noe selv. Anonymkode: aa0b4...1af Ekspander Hahaha😂🤭🤭 Anonymkode: a0b62...c8b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #52 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 20.16): Jeg vet faktisk ikke om jeg orker slik "rævsleiking" (som de sier her i byen), for egentlig har jeg bare lyst til å be henne klappe igjen eller ikke ha kontakt med henne. Ts Anonymkode: dc59a...6c1 Ekspander Er det mulig?? Du får kvitte deg med henne. Og dette er ikke noe venn av deg! Anonymkode: 37159...c18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #53 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 18.59): Jeg svarer henne på sms at vi kan tekste litt, men hun vil snakke skriver hun og høre stemmen min Ekspander Hun vil at du skal høre hennes stemme mener hun. Du vet, hun er ikke sjefen din. Hvis ikke du vil snakke (eller høre i ditt tilfelle) så trenger du ikke å ta den tlf. Det er ditt liv og du er sjef. 😃 Jeg kjente engang en person som snakket og snakket og snakket. Begynte å legge fra meg tlf og gjøre ting. Lage mat og forskjellig. Hun la ikke merke til at jeg ikke var der lenger. Jeg bare løftet opp tlf innimellom og hørte at hun fremdeles maste. Hun var kun interessert i å høre sin egen stemme. Hun visste ingenting om livet mitt. Snakket alltid om alle andre. Jeg kuttet henne ut. Hun gjorde meg ikke godt. Ble bedre for meg psykisk å kutte henne ut, så det sier litt. Hun var forresten også veldig sprudlende og lo veldig masse. Betyr ikke at hun var en grei person. Vet ikke hva din venn er. Trodde nesten det var samme person til du sa hun ikke var på sosiale medier. Anonymkode: a738c...abc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #54 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 20.16): Jeg vet faktisk ikke om jeg orker slik "rævsleiking" (som de sier her i byen), for egentlig har jeg bare lyst til å be henne klappe igjen eller ikke ha kontakt med henne. Ts Anonymkode: dc59a...6c1 Ekspander Men så gjør det da. 👍 Det er ditt liv. Anonymkode: a738c...abc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #55 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 18.09): Hun vil at du skal høre hennes stemme mener hun. Du vet, hun er ikke sjefen din. Hvis ikke du vil snakke (eller høre i ditt tilfelle) så trenger du ikke å ta den tlf. Det er ditt liv og du er sjef. 😃 Jeg kjente engang en person som snakket og snakket og snakket. Begynte å legge fra meg tlf og gjøre ting. Lage mat og forskjellig. Hun la ikke merke til at jeg ikke var der lenger. Jeg bare løftet opp tlf innimellom og hørte at hun fremdeles maste. Hun var kun interessert i å høre sin egen stemme. Hun visste ingenting om livet mitt. Snakket alltid om alle andre. Jeg kuttet henne ut. Hun gjorde meg ikke godt. Ble bedre for meg psykisk å kutte henne ut, så det sier litt. Hun var forresten også veldig sprudlende og lo veldig masse. Betyr ikke at hun var en grei person. Vet ikke hva din venn er. Trodde nesten det var samme person til du sa hun ikke var på sosiale medier. Anonymkode: a738c...abc Ekspander Hun sier alltid at det er så godt å høre stemmen min, derfor vil hun ringe og ikke tekste. Ts Anonymkode: dc59a...6c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå