Gå til innhold

Ensomhet etter skilsmisse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det virkelig normalt at barnet hater mor eller far etter en skilsmisse? Dette var prevensjon nok bare å lese. 

Anonymkode: f57a0...1d4

Barn oppfatter ganske mye, og de er gjennom en sorgprosess på samme måte som foreldrene. Hvis inntrykket er at ene parten er skyld i at forholdet brast, så kan de ta det ut på den. I tillegg trives de best der de føler seg hjemme, det er jo en fordel den som sitter igjen med boligen har. Hvis huset selges så blir det mer likt, men igjen da er det mer stress for barna.

Barna kan bruke flere år på å bearbeide slikt, det er derfor de fleste terapeuter mener det bør gå et par år før man introduserer nye partnere.

Anonymkode: 0b834...99a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er med i et kor, og deltar på alt jeg kan av sosiale aktiviteter allerede. Har likevel ingen som er nære, heller ikke sammen med barna. Kjenner heller ingen andre som er enslige eller i samme situasjon. Alle i omgangskretsen mine er i parforhold og lever normale familieliv…. Vi bor ganske nære hverandre (gangavstand) allerede. Barna går ikke i mellom likevel, og det er ingen kontakt i ukene de er i det andre hjemmet med mindre jeg tar initiativ. 

Anonymkode: 91312...c8c

Jeg hadde ikke så mye kontakt med barnet mitt etter skilsmissen heller, siden det var hos sin far. Synes det var helt normalt da, og har ikke tenkt over at jeg burde hatt kontakt i den uka hen var hos sin far. Var nok ikke så mye tid til å savne hen heller, siden jeg på den tiden gjorde mye den uka hen var borte.

Jeg vet ikke hvilke andre råd jeg kan gi deg, andre enn de jeg har foreslått. Jeg forstår at situasjonen din er vanskelig, men jeg kan dessverre ikke gi deg andre råd enn de jeg og andre har foreslått akkurat nå. Håper virkelig at det kan skje noe som gjør at du får endret på situasjonen din. 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...