Gå til innhold

Hvilken robotstøvsuger med vaskefunksjon anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg ser etter en robotstøvsuger som kan vaske gulv, løfte moppene over tepper, komme seg over høye dørterskler, tømme seg selv og vaske moppene på ladestasjonen. Jeg har sett gjennom noen best-i-test artikler og sett noen anmeldelser på youtube, og syns Roborock QRevo S og Roborock Qrevo Curv virket bra. 

Er det noen som har erfaring med noen av dem? Evt om dere bruker vaskefunksjon på en robotstøvsuger og er fornøyd med den?

Anonymkode: 46099...f93

Skrevet

Ingen. Det blir ikke bra, og masse styr med det. Bedre å ta den jobben selv.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en roborock s av et eller annet slag. 

Klarer ikke høye terskler, men ellers klarer den alt. 

Den er gull verdt! Vi har fått et helt annet inneklima hjemme. 

Anonymkode: d0eac...dde

• Liker 1
Skrevet

Her har vi en Roborock Q5 pro, uten tømmestasjon, så ikke helt det du ser etter.

Jeg synes det går veldig greit å tømme beholderen selv, og den er ganske stor.

Nå har ikke vi tepper, men man kan dele opp rommene hvor mye man vil og dermed legge inn tepper som en egen sone.

Jeg støvsuger og vasker hver dag, så da blir det ikke så mye støv og skitt. Moppen er nok ikke den beste, men når man vasker ofte så fungerer den bra likevel. Jeg har flere mopper jeg bytter på, så bare setter på en ny og hiver  den brukte i vaskemaskinen. Er forøvrig lett å vaske for hånd også.

Grunnen til at jeg ikke valgte en mer avansert maskin, var for at det er færre ting som kan slutte å fungere og så er den mye rimeligere. 

AnonymBruker
Skrevet

Har en Roborock S8 MaxV eller hva den heter.  Fantastisk innkjøp altså. 
Er storfornøyd, den støvsuger og vasker i begge etasjer. Må selvfølgelig bære den opp i 2 etg. Går over alle terskler i leiligheten min, jokker litt frem og tilbake over noen terskler, men krabber seg over. 
Har faktisk ikke hatt så rene gulv og bra inneklima før som det jeg har nå.
Kjører full vask 1 gang i uken hvor jeg setter opp stoler og fjerner alt fra gulvet slik at den kommer til over alt også kjører jeg den en gang i uka hvor jeg ikke rydder bort noe. 
Drit smart greie, tar bilde av ledninger på gulvet og styrer unna disse. 
Det eneste den er dårlig på er å kjøre på gulvløpere, da blir det krøll.

Irja som svarer oppe her kan ikke ha noe erfaring fra en modell som har litt kvalitet. Var skeptisk første gang, men herregud så jeg er imponert altså. Kommer hjem til skinnende rene gulv og det beste av alt er tiden jeg sparer på å slippe og vaske gulvene.

Anonymkode: ad577...3c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har en Roborock S8 MaxV eller hva den heter.  Fantastisk innkjøp altså. 
Er storfornøyd, den støvsuger og vasker i begge etasjer. Må selvfølgelig bære den opp i 2 etg. Går over alle terskler i leiligheten min, jokker litt frem og tilbake over noen terskler, men krabber seg over. 
Har faktisk ikke hatt så rene gulv og bra inneklima før som det jeg har nå.
Kjører full vask 1 gang i uken hvor jeg setter opp stoler og fjerner alt fra gulvet slik at den kommer til over alt også kjører jeg den en gang i uka hvor jeg ikke rydder bort noe. 
Drit smart greie, tar bilde av ledninger på gulvet og styrer unna disse. 
Det eneste den er dårlig på er å kjøre på gulvløpere, da blir det krøll.

Irja som svarer oppe her kan ikke ha noe erfaring fra en modell som har litt kvalitet. Var skeptisk første gang, men herregud så jeg er imponert altså. Kommer hjem til skinnende rene gulv og det beste av alt er tiden jeg sparer på å slippe og vaske gulvene.

Denne har forresten tømme- og påfyllingsstasjon. Og den vasker og tørker moppen etter bruk. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en Roborock S8 Pro Ultra som er bare et par år gammel.

Den støvsuger og vasker, og vasker mopp og tømmer støv til beholder automatisk etterpå.

Jeg er ganske fornøyd, bruker den maks en gang i uken, ellers støvsuger jeg over selv. Synes jeg må ha en vanlig støvsuger også, siden den kommer til i kriker der robotstøvsugeren ikke kommer til.

Jeg lar den aldri gå når jeg ikke er til stede, for jeg har erfart at den lett kan kjøre seg fast, eller den kan vikle seg inn i noe. Det ble skrevet på Tek.no at den unngikk alle ledninger osv., men hos meg viklet den en gang seg inn i en tynn ledning, og jeg måtte vikle alt sammen løs, før den tuslet seg inn på dockingstasjonen... Nå rydder jeg grundig unna alt av ledninger, og passer på sånn at den ikke kjører seg fast. Den kolliderer også av og til med bordben, hos Tek.no sto det at den styrte unna alt, men det stemmer ikke.

Bare kort tid etter at den var kommet i hus måtte den leveres til verksted, det viste seg at batteriet måtte skiftes (ingen omkostninger for meg, det gikk på garantien). Syntes det var dårlig på en dyr og helt ny robotstøvsuger, men den har nå heldigvis fungert greit siden.

Anonymkode: f70b6...36d

AnonymBruker
Skrevet

Har den første versjonen av Roborock Qrevo, og er veldig fornøyd. Både vasker og støvsuger bra.

Har hatt den i flere år, og skal definitivt kjøpe ny når den tar kveld.

Anonymkode: 1f1d4...c8c

AnonymBruker
Skrevet

Har en roborock s et eller annet. med tømmestasjon. Vasker moppen osv. Beste investeringen jeg har gjort. Godt resultat.

Anonymkode: dd1e3...b51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...