AnonymBruker Skrevet 28. mars #1 Del Skrevet 28. mars Hei, vi har bestilt ferie og skal ha med en baby som da er litt over 7 måneder. Vi har hatt litt amme problemer, men akkurat nå så funker ammingen veldig greit. (Jeg pumpet de første 3 månedene). Vi har sakte men sikkert nå begynt smått og introdusere mat. Hvordan har dere gjort det med mat og reise? Kan ikke akkurat ha med stavmikser i kofferten 😅😂 reisen er 2 uker til Spania med all inclusive på rommet er det Micro og vannkoker. spørsmål nr2: har dere med bleier, eller kjøper dere der nede? hotellet : https://www.ving.no/kanarioyene/gran-canaria/playa-del-cura/ocean-beach-club-gran-canaria https://grancanaria.myobc.net/food-beverage/mini-market/baby-products Hilsen førstegangs mor 😅 Anonymkode: 73cb3...50d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #2 Del Skrevet 28. mars Klart du kan ha stavmikser i innsjekket bagasje. Ta med alt av bleier og våtservietter/tørre stellekluter og såpe som du vanligvis bruker hjemme. Bleier er dyrt i utlandet (og vanvittig billig hjemme) og du får ikke nødvendigvis det du er vant med. Vi var en uke i Spania med en på 5 mnd, da slapp vi å tenke mat fordi han fullamma fortsatt. Og så var vi 10 dager i Kroatia når han var 1,5, da spiste han vanlig mat som vi kjøpte der. Hadde med alt av bleier og stellesaker fra Norge begge gangene. Anonymkode: 96aad...921 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #3 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Klart du kan ha stavmikser i innsjekket bagasje. Ta med alt av bleier og våtservietter/tørre stellekluter og såpe som du vanligvis bruker hjemme. Bleier er dyrt i utlandet (og vanvittig billig hjemme) og du får ikke nødvendigvis det du er vant med. Vi var en uke i Spania med en på 5 mnd, da slapp vi å tenke mat fordi han fullamma fortsatt. Og så var vi 10 dager i Kroatia når han var 1,5, da spiste han vanlig mat som vi kjøpte der. Hadde med alt av bleier og stellesaker fra Norge begge gangene. Anonymkode: 96aad...921 Er det normalt å ha med stavmikser? da var teorien min om bleier osv riktig. Min mor mente motsatt 😅 ts Anonymkode: 73cb3...50d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #4 Del Skrevet 28. mars Ta Med babygrøt. Anonymkode: 6a4b6...941 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #5 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Er det normalt å ha med stavmikser? da var teorien min om bleier osv riktig. Min mor mente motsatt 😅 ts Anonymkode: 73cb3...50d Hva har det å si om det er normalt eller ikke? Om dere trenger det kan dere jo fint ta det med. Anonymkode: 225c2...54c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #6 Del Skrevet 28. mars En på sju måneder kan jo få smake på det dere uansett spiser der - frukt, brød, ost, kjøtt, grønnsaker osv. Bare pass på at det har riktig størrelse og konsistens for en baby. Hvis dere har hotellrom - ikke leilighet - er det ikke så lett å få laget mat selv. Ville satset på amming og smaksprøver av det dere spiser. Eventuelt spe på med ferdige grøt- og smoothieposer (fås kjøpt der, men kan være lurt å ta med hjemmefra hvis du er veldig opptatt av innholdet i posene) og morsmelkerstatning hvis ikke ammingen funker helt. Anbefaler i så fall å ta med noen bokser med ferdigblandet mme. Anonymkode: c23ad...347 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #7 Del Skrevet 28. mars Finnes miniblendere som kan lades med usb for under 500 kr. Bland mat med litt kokt tevann for riktig konsistens. Bør ikke være noe problem 🙂 har reist mye med tre barn som babyer, og det er ikke noe problem. Regner med dere har et lite kjøkken på leiligheten/rommet der dere kan vaske blenderen. Kan også hende resorten kan ordne med babymat også hvis det er et familievennlig sted Anonymkode: e691d...dd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #8 Del Skrevet 28. mars Jeg ville kjøpt bleier hjemme. Ofte veldig dyrt og dårlig kvalitet på bleier i utlandet. Vi er i Frankrike flere ganger i året siden vi har familie der. Alltid tatt med bleier pga dårlig kvalitet på bleiene de selger der. Anonymkode: e691d...dd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #9 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva har det å si om det er normalt eller ikke? Om dere trenger det kan dere jo fint ta det med. Anonymkode: 225c2...54c https://www.kjell.com/no/produkter/hjem-fritid/kjokken-og-spisestue/kjokkenmaskiner/rubicson-tradlos-minihakker-p47254?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=NO | MM | Standard Shopping&gad_source=1&gbraid=0AAAAADcA9cz0dAZlVDXbDnwDbL2NNFvdv&gclid=Cj0KCQjwkZm_BhDrARIsAAEbX1FDZ81EKiUOceAOlGRFYhjCk8oR5-FjbN14CTrwJlCTrGQC5agQmwcaAtSOEALw_wcB en sånn her er jo genial, om det funker i praksis da og ikke blir ødelagt på 123 Anonymkode: 73cb3...50d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #10 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Finnes miniblendere som kan lades med usb for under 500 kr. Bland mat med litt kokt tevann for riktig konsistens. Bør ikke være noe problem 🙂 har reist mye med tre barn som babyer, og det er ikke noe problem. Regner med dere har et lite kjøkken på leiligheten/rommet der dere kan vaske blenderen. Kan også hende resorten kan ordne med babymat også hvis det er et familievennlig sted Anonymkode: e691d...dd2 Ja, linket det som står at de har i shoppen. Bare tenkte det kanskje blir litt ensformig. Men kan alltids ta med håndpumpe og blande med morsmelk og gaffel. - grøt - nan (hadde planlagt dette uansett tilfelle sykdom) - noen frukt poser da har jeg en ish plan ☺️ tusen takk til alle ts Anonymkode: 73cb3...50d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #11 Del Skrevet 28. mars Stakkars baby som må reise langt med fly og ned til masse ukjente bakterier lenge før immunforsvaret er bygget opp 😔 Synes det er så trist med foreldre som setter egne behov foran barna. Anonymkode: e8ef3...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #12 Del Skrevet 28. mars Bare gi barnet mat fra det dere spiser. Alle mine har spist helt normal mat i den alderen. Anonymkode: 5eee1...505 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #13 Del Skrevet 28. mars Jeg ville ikke giddet å ta med stavmikser, det meste kan fint moses med gaffel eller bare gis som biter. Nå ga vi en del ferdigmat pga diverse men når jeg laget selv så orket jeg ikke alltid finne frem stavmikser hjemme heller. Kan jo bare droppe å gi ting som kjøtt osv akkurat de 2 ukene om baby ikke er klar for å spise det selv ennå (Eller man som forelder ikke er klar for å gi det som jeg og synes er ok) Min var eldre da vi reiste til syden men tok med bleier og badebleier. Men kommer jo litt an på plass i kofferten og økonomien da. Anonymkode: fbca6...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #14 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Stakkars baby som må reise langt med fly og ned til masse ukjente bakterier lenge før immunforsvaret er bygget opp 😔 Synes det er så trist med foreldre som setter egne behov foran barna. Anonymkode: e8ef3...405 Spar meg Anonymkode: baf39...17c 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #15 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Stakkars baby som må reise langt med fly og ned til masse ukjente bakterier lenge før immunforsvaret er bygget opp 😔 Synes det er så trist med foreldre som setter egne behov foran barna. Anonymkode: e8ef3...405 Vi har fått reisen i gave, er flere år siden sist. Så ja, dette unner jeg oss faktisk! Endelig en sikkelig familie ferie 😅 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ville ikke giddet å ta med stavmikser, det meste kan fint moses med gaffel eller bare gis som biter. Nå ga vi en del ferdigmat pga diverse men når jeg laget selv så orket jeg ikke alltid finne frem stavmikser hjemme heller. Kan jo bare droppe å gi ting som kjøtt osv akkurat de 2 ukene om baby ikke er klar for å spise det selv ennå (Eller man som forelder ikke er klar for å gi det som jeg og synes er ok) Min var eldre da vi reiste til syden men tok med bleier og badebleier. Men kommer jo litt an på plass i kofferten og økonomien da. Anonymkode: fbca6...6b4 ja, veldig greit med flere perspektiver ☺️ ts Anonymkode: 73cb3...50d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjærring Skrevet 29. mars #16 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei, vi har bestilt ferie og skal ha med en baby som da er litt over 7 måneder. Vi har hatt litt amme problemer, men akkurat nå så funker ammingen veldig greit. (Jeg pumpet de første 3 månedene). Vi har sakte men sikkert nå begynt smått og introdusere mat. Hvordan har dere gjort det med mat og reise? Kan ikke akkurat ha med stavmikser i kofferten 😅😂 reisen er 2 uker til Spania med all inclusive på rommet er det Micro og vannkoker. spørsmål nr2: har dere med bleier, eller kjøper dere der nede? hotellet : https://www.ving.no/kanarioyene/gran-canaria/playa-del-cura/ocean-beach-club-gran-canaria https://grancanaria.myobc.net/food-beverage/mini-market/baby-products Hilsen førstegangs mor 😅 Anonymkode: 73cb3...50d Du moser da maten med en gaffel, slik de gjorde før stavmikser eksisterte. Ta med bleier Ta med bilstol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 29. mars #17 Del Skrevet 29. mars Ammet. Ellers kjøpte ferdige klemmeposer eller glassmoddager, yoghurt i lokale butikker. Moste med gaffel mat fra felles bord/all inclusiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:41 #18 Del Skrevet lørdag kl 12:41 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi har fått reisen i gave, er flere år siden sist. Så ja, dette unner jeg oss faktisk! Endelig en sikkelig familie ferie 😅 ja, veldig greit med flere perspektiver ☺️ ts Anonymkode: 73cb3...50d Vi har alltid reist masse med barna siden de var bittesmå. Så deilig for de å kunne ligge der og sprelle med bare tær, i bleia. Få masse tid med mamma og pappa, bade og kose seg ❤️ Anonymkode: 3a4d7...10f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå