Gå til innhold

Hvilke land har best mat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det beste er å kunne variere litt mellom ulike kjøkken både norsk bondekost, thaimat, sushi, italiensk, fransk, spansk, gresk, indisk, kinesisk, meksikansk…

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Danmark, Romania, Vietnam, Thailand og Indonesia har mye bra mat. Balkan-landene har kjedelig mat. Norge synes jeg også har mye kjedelig mat på restauranter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå: Holder en knapp på det tyrkiske kjøkkenet, da landet historisk sett var/er et handelsknutepunkt mellom mange kulturer og følgelig matkulturer. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Libanon, Etiopia og Sør Korea. Men det er utrolig mye god mat der ute. 

Anonymkode: 91fad...8a4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i ekte norsk mat jeg. Litt fordi magen min ikke er glad i sterke krydder. 

Anonymkode: ab0f6...d83

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunter7 skrev (52 minutter siden):

Akkurat nå: Holder en knapp på det tyrkiske kjøkkenet, da landet historisk sett var/er et handelsknutepunkt mellom mange kulturer og følgelig matkulturer. 

Det er også et veldig godt valg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanskelig spørsmål, selvsagt. Man kan åpenbart spise veldig godt i Spania, Italia og Frankrike. Som turist og matinteressert. Men det er jo ikke slik at folk i disse landnene spiser godt hele tiden. Da tror jeg mer at folk i Thailand og rundt der, vanlige mennesker, spiser god mat - det er passe krydret, mye grønnsaker og frisk frukt hele året. Maten har også fin blananse mellom syre, sødme og krydder.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat fra Midtøsten er superbra og sunn. Jeg ler når det i norske oppskrifter står "en spiseskje hakket persille" mens de bruker en bunt på en 250 g. Poenget er at de bruker raust med ferske krydderurter, smakfullt og sunt. Liker også variasjonen mellom dette, sentralasiatisk, indisk og thai. 

Nordmenn flest ser ut til å like amerikanske burgermåltider (levert på døra) og Kiwi har hengt seg på med "American diner" serien (grøss) 

Anonymkode: 6c1cd...1ef

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mat fra Midtøsten er superbra og sunn. Jeg ler når det i norske oppskrifter står "en spiseskje hakket persille" mens de bruker en bunt på en 250 g. Poenget er at de bruker raust med ferske krydderurter, smakfullt og sunt. Liker også variasjonen mellom dette, sentralasiatisk, indisk og thai. 

Nordmenn flest ser ut til å like amerikanske burgermåltider (levert på døra) og Kiwi har hengt seg på med "American diner" serien (grøss) 

Anonymkode: 6c1cd...1ef

Helt enig! Tenkte på det iranske kjøkkenet da jeg leste innlegget ditt - her bugner av urter og ekte kryddere. For nei, gurkemeie er ikke gurkemeie. Det smaker ekte

Anonymkode: e3d9e...223

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt enig! Tenkte på det iranske kjøkkenet da jeg leste innlegget ditt - her bugner av urter og ekte kryddere. For nei, gurkemeie er ikke gurkemeie. Det smaker ekte

Anonymkode: e3d9e...223

Persisk mat på sitt beste er himmelsk 🥰

Anonymkode: 03886...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...