Gå til innhold

Hva metter mest på færrest kcal?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Et egg er ca 80 kcal tror jeg, en liten sprut kaviar gir litt salt som jeg vil tro øker metthetsfølelsen. Men dette er selvsagt mer enn 50 kcal… 

Hvis jeg hungrer etter noe, så spiser jeg knekkebrød med kaviar og gulost og agurk. 

Anonymkode: b9203...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Potet!

Anonymkode: 6fa5e...71f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blander to spiseskjeer  cottage cheese  i havregrøten min hver morgen. Tar oppå  kanel,  sukrin gold bær og hakka mandler 

Blir mett i 4-5 timer og holder m et par kokte egg på knekkebrød  til lunsj. 

Anonymkode: c0401...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ovnsbakt tomat, paprika, squash med dryss av knust stekt spekeskinke. Varm spekeskinke på panna uten noe smør eller olje til den blir stekt og stiv. Null fett og erstatter bacon. Et par tynne skiver er nok.  Ellers er mager vaniljekesam med ovnsbakte epleskiver med dryss av kanel veldig godt. Og ellers er tomatsuppe mettende, men har lite kalorier. Også enkelte av knekkebrødene har lite kalorier. Spis med smørbønnepuré. Det er enkelt å lage, godt, metter, men har ikke noe fett. Brukes i stedet for leverpostei eller annet pålegg. Ellers regner jeg med de sukkerfri syltetøyene har få kalorier. Når jeg er veldig sulten spiser jeg rå gulrot eller en grov kavring. 

Anonymkode: 09c35...1c6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Havregryn metter lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Potet mener jeg står ganske høyt på lista over mat som metter. 

Og er ikke kjempe mye kalorier i det, gitt at man ikke legger til olje/smør/rømme ol 😅

https://www.vektklubb.no/inspirasjon/mat-og-kosthold/mat-og-maaltider/JxleJm/faerre-kalorier-og-mer-vitaminer-i-potet-enn-i-pasta-og-ris

Anonymkode: 362fe...47f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 18.59):

En banan er ca 100 kcal, så det er det dobbelte ca av hva jeg var ute etter.

Anonymkode: 313b7...2ae

Ekspander  

Da blir det bare rom for et lite egg, men det metter ganske mye i forhold til kalorimengden. Jeg har salt og pepper på.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kok suppe på knuste tomater, linser, spisskummen, buljong og paprikapulver (og evt andre grønnsaker fra kjøleskapskuffen) Kjør glatt til en tykk suppe. Knuste tomater har 20 kcal/100 gram og linser har 90 gram. Jeg bruker 1 boks tomater + 1/2 med ferdige linser, altså totalt 20+110=130 kcal. Det gir to porsjoner tykk suppe, altså  65 kcal pr porsjon. Med topping av litt ristede kikerter blir det 100 kcal, 6,5 gram protein fra linsene og 2 fra kikerter =8,5gr protein. Det er jo okei på så lite kalorier på et ekstramåltid 🙂

Endret av Summeer
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å steke en pay choy i panna med hvitløk, salt, pepper, paprikakrydder og koriander, steker uten fett i panna. Den er delt i to, får fin stekeskorpe og smaker ganske så godt. Den metter en stund. Kan "pimpe"  den opp med litt parmesan, rømme,pinjekjerner osv. men da blir det flere kalorier fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min go-to er et par riskaker med et tykt lag skivet agurk, salt og peppermiks. 
Det tilfredsstiller craving etter snacks i hvert fall, og jeg får ikke dårlig samvittighet av det 😄

Anonymkode: e9d5e...ff1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Irja skrev (På 28.3.2025 den 19.15):

Man må nesten kunne unne seg 100 kcal hvis man er så sulten at man trenger mer mat.. Ta deg en mandel da. Da blir du sikkert kjempemett 🧌

Ekspander  

En hel agurk inneholder bare ca 30 kcal så det jeg har pleid de dagene sammen med en kopp te. (Spiser helt vanlig mat ellers med fløte, smør, pasta osv, men har altså en maksgrense for å gå ned i vekt nå.)

Ts

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 20.04):

En hel agurk inneholder bare ca 30 kcal så det jeg har pleid de dagene sammen med en kopp te. (Spiser helt vanlig mat ellers med fløte, smør, pasta osv, men har altså en maksgrense for å gå ned i vekt nå.)

Ts

Ekspander  

Ja, da blir et agurk eller ingenting da 👍🏻

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 19.41):

Havregryn metter lenge

Ekspander  

Jeg blir dritsulten av havregryn. Sulten igjen en halv time etterpå. Med mindre jeg har oppi et gedigent smørøye.

Anonymkode: 536a7...e67

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

En youplait youghurt med litt havregryn metter godt og er svært lavt på kalorier.

Anonymkode: 09a2a...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slutt å småspise og spis mer til måltidene. Ta en kopp te/buljong/sukkerfri saft om du må ha noe

Anonymkode: 4be03...a35

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 20.31):

Slutt å småspise og spis mer til måltidene. Ta en kopp te/buljong/sukkerfri saft om du må ha noe

Anonymkode: 4be03...a35

Ekspander  

Spiser 2-3 faste måltider, noen ganger må jeg ha litt kvelds.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg støtter veldig dette med egg det er min go to og omtrent navet i mitt kosthold. Utenom det er det jo og dette med grønnsaker som mange har nevnt. Suppe var jo og en god ide det lager jeg og mye i perioder det gir liksom både metthet og kos på en måte særlig når det er kaldt ute. Ellers går det mye i te /vann /kaffe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rent kjøtt som for eksempel biff eller kjøttdeig.

Anonymkode: bff1c...3ce

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 14.09):

Rent kjøtt som for eksempel biff eller kjøttdeig.

Ekspander  

Nei.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 18.48):

Nei.

Ekspander  

Eh jo. Prøv. Det metter behagelig og lenge.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...