AnonymBruker Skrevet 28. mars #1 Skrevet 28. mars Jeg synes at det å gå ut og spise kan være hyggelig og romantisk, gjerne med et glass vin til maten. Det trenger ikke være verdens flotteste eller dyreste måltid. Men noen menn har veldig enkle og kledelige matvaner. Det virker som de aldri har lært noe etikette, aldri har vokst seg fra barnevanene sine, eller rett og slett ikke interesserer seg eller ser verdien i et godt måltid. De skal bare ha hamburgere med pommes frites og masse ketchup på. Eventuelt pizza. Og så liker de ikke ditt, og liker ikke datt, liker ikke vin, vil ikke prøve nye ting. Kanskje de liker biff og leser på menyen, men så er det noen skumle "rødbetegreier" eller "sellerirotpure" eller "toppet med fersk oregano" som de ikke vet hva er, og blir usikre på. Så blir det heller å bestille noe trygt som kunne vært servert i en barnebursdag. Her synes jeg ikke at dette handler om at "jeg liker det, og han liker det, hva så da?". Det handler mer om mangel på oppdragelse, dårlige manerer og likegyldighet. Jeg vet ikke med dere, men jeg synes det skikkelig turn-off med slike "uvoksne mannefakter". Er redd at slikt vil kunne ødelegge atmosfæren på ferieturer, kjærestekvelder og andre anledninger når vi skal kose oss sammen. Anonymkode: 8c771...beb 2
Gratis Skrevet 28. mars #2 Skrevet 28. mars Som mann må jeg si meg enig. Selv var jeg supersær som ung, men nå er det å utfordre sine smaksløker veldig spennende. Utrolig kjedelig å lage mat til slike folk, og menn er nok i flertall her. 😮 Totalt sett med tanke på å finne en partner så vil det jo trekke ned. Det er jo lov å utfordre seg selv litt, å smake på litt løk er jo ikke akkurat som å hoppe i fallskjerm! Ananas på pizza er digg 😋 5 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #3 Skrevet 28. mars Er helt enig med deg. Har hatt en partner som bare ville gå på kebabsjappe da vi var på bytur. Syntes alt sunt smakte fælt og spiste nesten bare junk. Jeg spiste grandis med ketchup når han lagde middag. Jeg begynte å bli hekta på pepsimax selv om jeg nesten aldri hadde drukket brus før, kun til bursdag og jul og sånt. Han påvirket meg veldig dårlig og jeg har tatt tilbake mitt eget kosthold. Jeg er nysgjerrig på smaker og opptatt av sunt kosthold. Jeg ønsker å dele nytelsen av et godt måltid, et glass vin eller en kaffe med en kjæreste. Anonymkode: 9a4f6...e27
AnonymBruker Skrevet 28. mars #4 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg synes at det å gå ut og spise kan være hyggelig og romantisk, gjerne med et glass vin til maten. Det trenger ikke være verdens flotteste eller dyreste måltid. Men noen menn har veldig enkle og kledelige matvaner. Det virker som de aldri har lært noe etikette, aldri har vokst seg fra barnevanene sine, eller rett og slett ikke interesserer seg eller ser verdien i et godt måltid. De skal bare ha hamburgere med pommes frites og masse ketchup på. Eventuelt pizza. Og så liker de ikke ditt, og liker ikke datt, liker ikke vin, vil ikke prøve nye ting. Kanskje de liker biff og leser på menyen, men så er det noen skumle "rødbetegreier" eller "sellerirotpure" eller "toppet med fersk oregano" som de ikke vet hva er, og blir usikre på. Så blir det heller å bestille noe trygt som kunne vært servert i en barnebursdag. Her synes jeg ikke at dette handler om at "jeg liker det, og han liker det, hva så da?". Det handler mer om mangel på oppdragelse, dårlige manerer og likegyldighet. Jeg vet ikke med dere, men jeg synes det skikkelig turn-off med slike "uvoksne mannefakter". Er redd at slikt vil kunne ødelegge atmosfæren på ferieturer, kjærestekvelder og andre anledninger når vi skal kose oss sammen. Anonymkode: 8c771...beb En kresen mann i matveien ➡️ Nei takk. Det forteller ganske mye om han som person. Anonymkode: 0d766...bd1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #5 Skrevet 28. mars Gratis skrev (3 minutter siden): Som mann må jeg si meg enig. Selv var jeg supersær som ung, men nå er det å utfordre sine smaksløker veldig spennende. Utrolig kjedelig å lage mat til slike folk, og menn er nok i flertall her. 😮 Totalt sett med tanke på å finne en partner så vil det jo trekke ned. Det er jo lov å utfordre seg selv litt, å smake på litt løk er jo ikke akkurat som å hoppe i fallskjerm! Ananas på pizza er digg 😋 Endelig! Noen som liker ananas på pizza 🥳🥳🥳 Anonymkode: 0d766...bd1 1
Gratis Skrevet 28. mars #6 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Endelig! Noen som liker ananas på pizza 🥳🥳🥳 Anonymkode: 0d766...bd1 🙃Jeg liker å provosere😉
AnonymBruker Skrevet 28. mars #7 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg synes at det å gå ut og spise kan være hyggelig og romantisk, gjerne med et glass vin til maten. Det trenger ikke være verdens flotteste eller dyreste måltid. Men noen menn har veldig enkle og kledelige matvaner. Det virker som de aldri har lært noe etikette, aldri har vokst seg fra barnevanene sine, eller rett og slett ikke interesserer seg eller ser verdien i et godt måltid. De skal bare ha hamburgere med pommes frites og masse ketchup på. Eventuelt pizza. Og så liker de ikke ditt, og liker ikke datt, liker ikke vin, vil ikke prøve nye ting. Kanskje de liker biff og leser på menyen, men så er det noen skumle "rødbetegreier" eller "sellerirotpure" eller "toppet med fersk oregano" som de ikke vet hva er, og blir usikre på. Så blir det heller å bestille noe trygt som kunne vært servert i en barnebursdag. Her synes jeg ikke at dette handler om at "jeg liker det, og han liker det, hva så da?". Det handler mer om mangel på oppdragelse, dårlige manerer og likegyldighet. Jeg vet ikke med dere, men jeg synes det skikkelig turn-off med slike "uvoksne mannefakter". Er redd at slikt vil kunne ødelegge atmosfæren på ferieturer, kjærestekvelder og andre anledninger når vi skal kose oss sammen. Anonymkode: 8c771...beb Kjedelig mat kunne jeg kanskje levd med - typ mann som spiser bare grønnsaker og fisk/kjøtt pga trening eller lignende. Nasty usunn junkfood som du beskriver, hadde vært fullstendig dealbreaker for meg. Blir kvalm bare av tanken på å kysse en som spiser sånt, med eimen av frityr i hår og klær *grøss* Anonymkode: aa6b5...714
AnonymBruker Skrevet 28. mars #8 Skrevet 28. mars Det største problemet her er vel at det antakelig også gjenspeiler seg på andre av livets områder. I stor grad er det vel vaner som kommer fra oppveksten - og da har foreldrene vært dårlige påvirkere innefor mat, og da gjelder det i svært mange tilfeller det meste annet også... om det bare er på dette området, og vedkommende ellers er nysgjerrig og oppegående, er jo det håp. Manglende smaksløker (som noen har) er vel nærmest den eneste akseptable forklaringen for slike særheter. Anonymkode: 1dc7d...f18
AnonymBruker Skrevet 28. mars #9 Skrevet 28. mars Å være kresen i matveien er ekstremt turnoff. Trur ikke jeg kunne vært sammen med noen slike, nei. Jeg har restauranter og mat som hobby. Når jeg reiser på ferier, så er maten ofte hovedmålet med å dra. Liker variert mat fra hele verden. Kona er lik, heldigvis. Lettere å planlegge ferien, da. Anonymkode: 89c90...4ab 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #10 Skrevet 28. mars Bryr meg katta. Jeg sørger for å få i meg 5 om dagen, ellers er mat uinteressant. Kan kose meg med en pizza osv så er ikke det. Syns heller det er deilig å ha kjæreste som ikke er så opptatt av mat, jeg for min del må ikke ha middag hver dag heller. Men en som spiser kebab og slikt hyppig i ukedagene vil jeg ikke ha, kun fordi jeg ikke vil ha en usunn kjæreste som får aterosklerose og diabetes når de runder 50. Anonymkode: ac7d3...013
Gratis Skrevet 28. mars #11 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Bryr meg katta. Jeg sørger for å få i meg 5 om dagen, ellers er mat uinteressant. Kan kose meg med en pizza osv så er ikke det. Syns heller det er deilig å ha kjæreste som ikke er så opptatt av mat, jeg for min del må ikke ha middag hver dag heller. Men en som spiser kebab og slikt hyppig i ukedagene vil jeg ikke ha, kun fordi jeg ikke vil ha en usunn kjæreste som får aterosklerose og diabetes når de runder 50. Anonymkode: ac7d3...013 Det var trist, 5 om dagen som om mat var noe du krysset av på et excel skjema 🙄 Gourmemat (kan også lages hjemme med litt kunnskap) kan faktisk være på høyde med sex (light versjonen) 😋 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #12 Skrevet 28. mars Gratis skrev (12 minutter siden): Det var trist, 5 om dagen som om mat var noe du krysset av på et excel skjema 🙄 Gourmemat (kan også lages hjemme med litt kunnskap) kan faktisk være på høyde med sex (light versjonen) 😋 Ja, det er noe jeg krysser av. Spiser når jeg er sulten, mat er ikke noe jeg brenner for. Sex derimot 👌 Mat kan da ikke sammenlignes med det beste i verden. Anonymkode: ac7d3...013
AnonymBruker Skrevet 28. mars #14 Skrevet 28. mars Jeg liker å lage mat. Foretrekker norsk husmannskost, men har lært meg en rekke andre retter fra forskjellige kjøkken også. Men å spise på restaurant gir meg ingenting EKSTRA. Det er dyrt, jeg trives best hjemme, og det er sjelden at jeg får mat som er bedre enn den jeg lager selv. Kanskje jeg har valgt feil restauranter. Jeg får ingen ekstra glede av å "utfordre smaksløkene". Og så er jeg utrolig kresen på drikke, liker verken brus eller øl eller vin, så jeg vil helst ha vann til maten. Mannen min er mindre kjedelig enn meg, men overlever heldigvis uten restaurantbesøk han også. Anonymkode: c5b5b...db2 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #15 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg liker å lage mat. Foretrekker norsk husmannskost, men har lært meg en rekke andre retter fra forskjellige kjøkken også. Men å spise på restaurant gir meg ingenting EKSTRA. Det er dyrt, jeg trives best hjemme, og det er sjelden at jeg får mat som er bedre enn den jeg lager selv. Kanskje jeg har valgt feil restauranter. Jeg får ingen ekstra glede av å "utfordre smaksløkene". Og så er jeg utrolig kresen på drikke, liker verken brus eller øl eller vin, så jeg vil helst ha vann til maten. Mannen min er mindre kjedelig enn meg, men overlever heldigvis uten restaurantbesøk han også. Anonymkode: c5b5b...db2 Spørsmålet er like relevant om du lager og spiser maten hjemme. Kjedelig å lage mat til en som bare plukker i maten eller vil ha noe annet. Anonymkode: 9a4f6...e27
AnonymBruker Skrevet 28. mars #16 Skrevet 28. mars Nei, det kunne jeg ikke. Er vokst opp med en far som var utrolig sær i matveien og en spiseforstyrret mor som helst vil ha riskaker til middag og det var så utrolig kjipt. Jeg elsker å stå på kjøkkenet og lage mat fra hele verden og bruke god tid på det, så en mann som ikke hadde delt den lidenskapen hadde ikke vært aktuell for meg. Anonymkode: f23d2...252 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #17 Skrevet 28. mars En som "liker ikke" til alt mulig hadde vært et ork, men om det bare var at de ikke brydde seg så mye om mat, men var villig til å spise litt av hvert allikevel hadde det vel vært greit. Er ikke den aller mest spennende personen i matveien selv heller, men spiser det aller meste. Anonymkode: 22e90...841
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå