Gå til innhold

Er det noen som bruker p-ring her?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dere fornøyd med p-ring?

Fordeler og ulemper? 

Anonymkode: 28e42...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

P-piller og andre hormonelle prevensjonsmidler har tre virkningsmekanismer: 1. De hemmer/hindrer eggløsning, 2. hemmer/hindrer befruktning ved å hemme sædcellene i å bevege seg gjennom livmorhalsen hvis eggløsning likevel finner sted, og 3. interfererer med implantering av embryoet i livmoren hvis befruktning finner sted. Hvis du skulle være imot abort, kan det, med tanke på punkt 3, derfor være fornuftig å vurdere om du synes hormonelle prevensjonsmidler er etisk akseptable. 

For øvrig er det ved bruk av alle former for spiral vesentlig større sjanse for at et befruktet egg eller embryo blir støtt ut, men sjansen er altså ikke null/ikke neglisjerbar med hormonelle prevensjonsmidler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bruker. Har brukt i snart 13 år. Med bare nuvaring på markedet var det litt tungvint at den skulle oppbevares i kjøleskap (reiste mye og lenge i 20-åra). Aldri vært et problem ved samleie. Har gitt meg muligheten til å hoppe over mensen, lett å huske og slipper å gå til lege for å sette inn (som man må med spiral og stav). 
mindre humørsvingninger enn ved pille

Anonymkode: 0c4bc...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt det i snart 20 år og er godt fornøyd. Kan ikke komme på noen ulemper.

Anonymkode: f2723...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg bruker. Har brukt i snart 13 år. Med bare nuvaring på markedet var det litt tungvint at den skulle oppbevares i kjøleskap (reiste mye og lenge i 20-åra). Aldri vært et problem ved samleie. Har gitt meg muligheten til å hoppe over mensen, lett å huske og slipper å gå til lege for å sette inn (som man må med spiral og stav). 
mindre humørsvingninger enn ved pille

Anonymkode: 0c4bc...745

Du trenger ikke ha den i kjøleskapet så lenge disse blir brukt før utløpsdatoen;)  aldri hat disse i kjøleskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en ring som datt ut under samleie. Han jeg var kjæreste med forstod ikke at det var p-ringen min, og jeg visste ikke at den var borte før det var på tide å ta den ut. Da var allerede uhellet skjedd.

Anonymkode: cafc2...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir man like tørr i skjelden som ved bruk Av p pille?

Anonymkode: 28e42...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt i 20 år, ingen ulempe. Opplevd to ganger at den har knekt mens jeg har hatt den inne, ellers har den funka som den skulle. Jeg har ikke ringfri periode heller. Går på de konstant, så slipper jeg menstruasjon. 

Anonymkode: 92ec2...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen bivirkninger, annet enn at jeg ble gravid mens jeg brukte den.

Anonymkode: 09acb...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...