Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal forsøke å forklare uten å gå i detaljer som er gjenkjennelige…

Jeg ble sammen med en mann der vi i datingfasen begge la vekt på at et seriøst forhold (for oss) var at man på sikt flyttet sammen og giftet seg.

Det viste seg etterhvert at det var noe juridisk i veien for at han kunne gifte seg, men det skulle han ordne opp i. Vi flyttet sammen, men så viser det seg at det vil ta mange år før han kan ordne det slik at vi kan gifte oss.

Jeg har på en måte klart å leve med det, men innimellom kommer det opp noe som trigger de vonde følelsene og jeg blir ordentlig trist og lei meg over situasjonen slik den er. 
Jeg prøver å ikke la det bli en stor greie, men det er vanskelig å skjule det for samboeren min. Vil ikke gjøre han lei seg heller, men samtidig så er jo han som er skyld i situasjonen.

Er ofte redd for at dette er med på å ødelegge forholdet, eller gjøre meg bitter, men jeg klarer ikke å forsone meg med situasjonen helt heller, selv om jeg ikke ønsker å avslutte forholdet. Hadde jeg visst hva jeg vet i dag hadde vi ikke bodd sammen nå, men det føles så drastisk å flytte «bare» fordi vi ikke kan være gift. Hovedproblemet mitt er vel heller at jeg delvis føler at han førte meg litt bak lyset den gangen, og jeg kjenner meg lite viktig og nedprioritert.

Jeg har sagt mesteparten av dette til ham, men etter en stund blir jeg lei av å si samme regla, så da forsøker jeg å late som ingenting, selv om jeg har ordentlig vondt inni meg.

Vil dette være veldig skadelig for forholdet?

Anonymkode: f1791...da3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva må han ordne opp i før dere gifter dere? Er han allerede gift?

Anonymkode: cc2ad...277

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er han gift i hjemlandet, så er han faktisk gift. Han er utro med deg. Du er elskerinnen hans. 

Anonymkode: f4090...f0f

• Nyttig 2
Skrevet

Hva kan være annen grunn til at man ikke kan gifte seg enn at man allerede er gift.

I Norge er det 6 mnd seperasjon, så søke skilsmisse. Det tar ikke flere år.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal forsøke å forklare uten å gå i detaljer som er gjenkjennelige…

Jeg ble sammen med en mann der vi i datingfasen begge la vekt på at et seriøst forhold (for oss) var at man på sikt flyttet sammen og giftet seg.

Det viste seg etterhvert at det var noe juridisk i veien for at han kunne gifte seg, men det skulle han ordne opp i. Vi flyttet sammen, men så viser det seg at det vil ta mange år før han kan ordne det slik at vi kan gifte oss.

Jeg har på en måte klart å leve med det, men innimellom kommer det opp noe som trigger de vonde følelsene og jeg blir ordentlig trist og lei meg over situasjonen slik den er. 
Jeg prøver å ikke la det bli en stor greie, men det er vanskelig å skjule det for samboeren min. Vil ikke gjøre han lei seg heller, men samtidig så er jo han som er skyld i situasjonen.

Er ofte redd for at dette er med på å ødelegge forholdet, eller gjøre meg bitter, men jeg klarer ikke å forsone meg med situasjonen helt heller, selv om jeg ikke ønsker å avslutte forholdet. Hadde jeg visst hva jeg vet i dag hadde vi ikke bodd sammen nå, men det føles så drastisk å flytte «bare» fordi vi ikke kan være gift. Hovedproblemet mitt er vel heller at jeg delvis føler at han førte meg litt bak lyset den gangen, og jeg kjenner meg lite viktig og nedprioritert.

Jeg har sagt mesteparten av dette til ham, men etter en stund blir jeg lei av å si samme regla, så da forsøker jeg å late som ingenting, selv om jeg har ordentlig vondt inni meg.

Vil dette være veldig skadelig for forholdet?

Anonymkode: f1791...da3

Om du ikke klarer å omstille deg selv, så vil dette kunne være skadelig for forholdet deres. Det er det allerede når du har så vondt som du beskriver her. 

Hva er viktigst for deg? Å gifte deg eller miste ham?

Det er det bare du som kan svare på.

Anonymkode: 2c578...191

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...