Gå til innhold

Trodde det skulle være ganske ok å få ny jobb med helsebakgrunn, men neida

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er sykepleier som har gått over fra turnus til dagstilling på poliklinikk. Har også flere bekjente som har fått dagstilling på sykehus. Fortsett å søk! 🙂

Anonymkode: 1d41d...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er vanskelig, jeg jobbet i skranken i poliklinikk en gang og de dagstillingene sykepleierne hadde der var helt vilt ettertraktede. Jeg pleide å jobbe som sykepleier selv, men blant annet turnus holdt på å ta knekken på meg, tror det er mange som føler det sånn 🙁 

Men ikke gi opp, tror bare du må smøre deg med tålmodighet 😊

Anonymkode: bd2fe...f79

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er også utdannet sykepleier og har jobbet dagtid de siste 15 årene. Jeg var heldig de gang og kom meg inn i et vikariat som ble fast. Mye med turnusplanlegging og administrativt. Er ikke leder og har ikke jobbet klnisk på alle de årene. Nå må jeg finne meg ny jobb pga at arbeidsstedet skal omorganiseres, og synes det er veldig vanskelig. Jeg er snart 50 år og vet at kroppen ikke klarer en tøff turnusjobb. Jeg tror det er mange om beinet på dagstillinger i helsevesenet! 

Anonymkode: e6fb5...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 13.11):

Men du. Du kan jo faktisk søke andre dagjobber? barnehage, service/salg, kundeservice etc. Jeg jobber på et kundeservicesenter og har bedre betalt en en sykepleier. Og jeg jobber dagtid og har ikke noen utandning. Søk andre dagjobber. Det er ikke en menneskerett å jobbe i det man er utandet til sån du vet det. Lykke til. 

Anonymkode: 08dff...278

Det merkes at du ikke har.

Anonymkode: 0926b...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nesten umulig å få annet enn turnusarbeid med helsebakgrunn. Det trodde jeg var allmenn kjent. Det er gjerne enormt med søkere til de stillingene, fordi mange vil ut av turnusarbeid etter en tid. Du må nok ta mer utdanning for å få et annet yrke. 

Anonymkode: 5d246...c1b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok videreutdanning og fikk jobb på tjenestekontoret i kommunen. Anbefales! Ingen turnus, fleksitid og mulighet for hjemmekontor. Egen jobb pc og telefon. 

Anonymkode: 04d9f...e82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan du kontakte det lokale karrieresenteret og få hjelp til hvordan du kan bygge deg opp kompetanse til å bli mer attraktiv for stillingene du søker? Å ha søkt 3 stillinger er veldig lite til å bli frustrert allerede nå. Kan hende det tar flere år å få dagjobb. 

Anonymkode: 1222e...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 14.08):

Ok, det er kanskje tidlig å syte. Men jeg ønsker meg bort fra turnuslivet. Har en stilling som spl med ganske mye ansvar. Går ikke like mye turnus som de andre ansatte, men nok til at jeg nå ønsker meg bort. Trodde dette skulle bli enkelt, men har nok hatt litt for stor tro på meg selv. 

Har nå søkt tre ulike jobber uten å engang bli innkalt på intervju! Dette er dagjobber der de søker folk med helsebakgrunn. Ikke var det noen kremjobber heller, men kan jo se for meg at det er en god del andre i mine sko som også er på utkikk etter noe på dagtid. Likevel så trodde jeg, med min bakgrunn, at det skulle være enkelt å få noe nytt. 

Uff, veldig kjipt. Har holdt motet oppe til nå, men da jeg fikk den siste mailen med takk for din søknad på stilling som ……, dessverre…. 😣

En av stillingene var innad på sykehuset, så det er jo mulig den alt var lovet bort til noen interne, men de to andre var utenfor så regner med at det har vært en normal rekrutteringsprosess. 

Anonymkode: 9bf25...523

Det er nok bare det at det er MANGE søkere på dag stillinger…. 
Hold ut! 

Anonymkode: 7efc6...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...