Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kan det jo være gode grunner til at TS ikke kan tjene mer. Kanskje TS prøver å holde seg innenfor et frikortbeløp? Kanskje TS kan tjene så og så mye ved siden av en uføretrygd? Kanskje det er kreditorer som uansett tar alt TS tjener over et vist beløp? Kanskje TS må holde seg under en grense for å få bostøtte? Nå gjetter jeg bare, men det kan være gode grunner til at TS ikke ønsker disse tilleggene, men ønsker å bidra på jobb.

Tror ikke du kan si ifra deg disse tilleggene TS, da må du nok takke nei til vakten.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det kan du ikke. Arbeidsgiver har ikke anledning til å betale deg dårligere enn det loven eller tariffavtalen tillater, uavhengig av om du som arbeidstaker er enig i det hele. Ufravikelig til den svake part, her arbeidstakers, gunst.

Det er prinsipielt sett litt som i forbrukerkjøpsloven, det er ikke tillatt/mulig å avtale dårligere betingelser for forbruker enn det loven gir deg. Så er det lov for selger å gi deg bedre vilkår enn du har rett på. 

Anonymkode: 4f4e0...3fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er så nysgjerrig på hva som er den personlige grunnen til å ville ha dårligere lønn 🧐

Anonymkode: 43a3f...e0e

Jeg tjener allerede mer enn nok til å klare meg, og etter en treig periode for butikken etter julesalget med lav omsetning, synes jeg det er synd at de må betale ekstra når økonomien er stram. Etter forslag fra andre i tråden har jeg bestemt meg for å donere halvparten til veldedighet for å gi noe videre. Det føles som et godt kompromiss! 😊

Anonymkode: 2e961...c20

Skrevet

Arbeidsgiver er pliktig til å gi deg tillegg når du jobber påskeaften. Da må du heller la være å jobbe vakten eller jobbe mindre den dagen, og at de får tak i en annen i tillegg til deg som kan jobbe resten av dagen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mange kan ha skattemessige årsaker til å holde seg innenfor ett beløp. Bostøtte reguleres av inntekt, og ett tillegg kan gjøre at mam mister hele bostøtten. Man kan gå over grensen i forhold til hva man kan tjene ved siden av gradert uføretrygd, eller studielån.

Det er flere støtteordninger hvor utbetaling kan minskes med tusenlapper hvis man får hundre kroner ekstra inn...

Anonymkode: 50a9a...0e7

Dette stemmer. Jeg gikk 300 kr. over i inntekt og mister friplass i barnehagen.

Anonymkode: 8164a...daa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tjener allerede mer enn nok til å klare meg, og etter en treig periode for butikken etter julesalget med lav omsetning, synes jeg det er synd at de må betale ekstra når økonomien er stram. Etter forslag fra andre i tråden har jeg bestemt meg for å donere halvparten til veldedighet for å gi noe videre. Det føles som et godt kompromiss! 😊

Anonymkode: 2e961...c20

Det mest hjelpsomme for butikken er vel om du bruker penga på å handle der uten ansattrabatten 😎

Anonymkode: 5e158...76b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...