Gå til innhold

Slik får du som kvinne BMI 21

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 11.46):

Basert på mine erfaringer

kvinne: 44 år  to barneskolebarn, bil til kontorjobb

trening: løper ca 1,5- 2mil i uken litt fordelt, styrketrening 2 ggr i uken plus noen raske gåturer

Mat en vanlig hverdag: 

frokost: 1 tynn skive rugbrød med smør og 1 kokt egg og en stor latte

lunch: 1 fiskekake, hollandaisesaus og ca 1 dl hjemmelaget potetstappe plus grønnsaker typ broccoli 

middag: Spagetti bolognese ca 300 g plus grønnsaker

snacks: 1-2 appelsiner, litt yoghurt, noen biter godteri, noen hjemmebakte frøknekkebrød, litt te med melk, noen valnøtter. 

når jeg sier noen er det 2-34stk jeg mener og litt yoghurt er 1 dl slik at ingen tolker feil

i helgen blir det kanskje litt vin, pizza, chips og dipp med grønnsaker.

tenker at dette ikke er kjedelig eller vanskelig. 

hva tenker du? Sikkert mange som synes det er for lite protein, men jeg er fornøyd med en slank, men sterk kropp

Anonymkode: a671f...ce7

Ekspander  

Men folk over 44 trenger hormoner...ihvertfall de som er ferdig med mensen for godt...husk progesteronmangel gjør at vannet holdes i kroppen mere.....da blir en oppblåst...samt magefetttet forbrennes ikke om du ikke har progesteron i kroppen 

Anonymkode: cbaa1...1c8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

trening: løper ca 1,5- 2mil i uken litt fordelt, styrketrening 2 ggr i uken plus noen raske gåturer

Mat en vanlig hverdag: 

lunch: 1 fiskekake, hollandaisesaus og ca 1 dl hjemmelaget potetstappe plus grønnsaker typ broccoli 

snacks: 1-2 appelsiner, litt yoghurt, noen biter godteri, noen hjemmebakte frøknekkebrød, litt te med melk, noen valnøtter. 

når jeg sier noen er det 2-34stk jeg mener og litt yoghurt er 1 dl slik at ingen tolker feil

hva tenker du? Sikkert mange som synes det er for lite protein, men jeg er fornøyd med en slank, men sterk kropp

Ekspander  

Jeg hadde sultet i hjel og blitt radmager hvis jeg hadde spist så lite, men jeg er naturlig slank og trenger ikke å telle kalorier for å holde meg slank. Trener styrke 3 ganger i uken.

Har bmi mellom 19 og 21.

Er 56 år 1,74 cm høy og vejer 63/64 kg

Anonymkode: 2f198...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 18.40):

Men folk over 44 trenger hormoner...ihvertfall de som er ferdig med mensen for godt...husk progesteronmangel gjør at vannet holdes i kroppen mere.....da blir en oppblåst...samt magefetttet forbrennes ikke om du ikke har progesteron i kroppen 

Anonymkode: cbaa1...1c8

Ekspander  

Nå må du slutte med denne hormonpushingen i alle tråder. Du har holdt på i flere uker nå. Jeg er 54, i overgangsalder, og er verken oppblåst eller har vann i kroppen. Ingen plager og en bmi på 18. God fysisk form og trener og spiser sunt. Null “magefett”. Kunstige hormoner er ikke løsningen på alt. Ta en titt på kosthold, livsstil og søvnrutiner i stedet.

Anonymkode: ddb96...dc2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 11.59):

Løper du 2 mil i uken da? Hadde du gjort det, ville du trengt karbohydrater 

Ekspander  

Ingen trenger karbohydrater, det lager kroppen selv. Om du skal være med i et løp og prestere der og da , kan det være lurt med et karbo kick. Selvsagt tåler kroppen mer karbohydrater/ sukker uten vektøkning  jo mer aktiv du er. Du trenger ikke karbohydrater. 

Anonymkode: 68a77...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 14.08):

Det er jo ganske helseskadelig å ikke trene da. Dessuten øker det risikoen for osteoporose ved din alder

Ekspander  

Nå blander du jo inn andre ting. Var målet og ha 21 i bmi, eller var målet og ha god helse og unngå osteoporose? Det er ikke nødvendigvis det samme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er såpass atletisk bygd at jeg ser syk ut med BMI på 21. Jeg ligger på 27-28, noe som er helt perfekt for meg som er sterk, trent, har timeglassfigur med naturlig E-cup og ellers en del former. 

Så hvorfor i all verden skal jeg ned til 21?

Anonymkode: 95c08...abc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 17.24):

Jeg er såpass atletisk bygd at jeg ser syk ut med BMI på 21. Jeg ligger på 27-28, noe som er helt perfekt for meg som er sterk, trent, har timeglassfigur med naturlig E-cup og ellers en del former. 

Så hvorfor i all verden skal jeg ned til 21?

Ekspander  

🤣🤣🤣

Anonymkode: 3919a...b51

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 17.28):

🤣🤣🤣

Ekspander  

Problemet ditt var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 6.18):

Jeg hadde sultet i hjel og blitt radmager hvis jeg hadde spist så lite, men jeg er naturlig slank og trenger ikke å telle kalorier for å holde meg slank. Trener styrke 3 ganger i uken.

Har bmi mellom 19 og 21.

Er 56 år 1,74 cm høy og vejer 63/64 kg

Anonymkode: 2f198...d73

Ekspander  

Og jeg hadde holdt vekta eller gått opp. Vi er forskjellige 🤷‍♀️

Anonymkode: 4c28e...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinne 48 år, bmi 21,7. 

vil ikke gå ned i vekt, da blir jeg så tynn i ansiktet. Har hatt bmi 20-22 hele mitt voksne liv. Spiser helt annerledes enn deg. Løper aldri. Går ca 1 mil hver dag - fram og tilbake til jobb - foruten de verste vintermånedene. Trener lett styrke 2-4 ganger i uken. 
tåler karbohydrater dårlig, får smerter . Appelsin er ille, en holder for  eksemutbrudd. Hadde jeg spist som deg hadde jeg knapt klart og gå, ihvertfal ikke løpe, som egentlig er en stor belastning for ledd. 

folk er forskjellige , det er flott at du har funnet et kosthold og en livsstil som passer deg - men du sitter ikke på noen fasit, sorry. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slike utsagn får bare en masse overvektige over på unnskyldningene sine.

"Ribben står ut", "medisiner" osv osv

Folk som aldri har vært i form, og kommer aldri dit heller. 

Bare la de sulle i egen kropp.

Anonymkode: 7d648...79d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 17.30):

Problemet ditt var?

Ekspander  

At jeg ler meg ihjel av dere som tror dere ser radmagre ut med en bmi under 25. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 14.21):

Jeg føler egentlig dette er en myte. Kanskje når man er ung, men godt voksne kvinner med bmi rundt 20, som ikke trener noe særlig, kan absolutt ikke spise de mengdene du beskriver. Kalorikalkulatorer beregner f.eks. at jeg kan gå ned 0,5kg i uken ved å spise 1500kcal. Sannheten er at jeg må godt under 1000 for den nedgangen. 14-1500 er mitt vedlikehold.

Anonymkode: 44b13...3e9

Ekspander  

Ikke engang godt voksne kvinner. Jeg er i tredveårene og mitt vedlikeholds kalori inntak er vell 1400-1700 om jeg ikke trener. Dette med 2000-2500 er så tullete. Det er det jeg spiser når jeg trener _mye_ 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mat en vanlig hverdag: 

Ekspander  

Du har løsningen for alle? 

Anonymkode: f4d10...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...