Gå til innhold

Slik får du som kvinne BMI 21

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg føler egentlig dette er en myte. Kanskje når man er ung, men godt voksne kvinner med bmi rundt 20, som ikke trener noe særlig, kan absolutt ikke spise de mengdene du beskriver. Kalorikalkulatorer beregner f.eks. at jeg kan gå ned 0,5kg i uken ved å spise 1500kcal. Sannheten er at jeg må godt under 1000 for den nedgangen. 14-1500 er mitt vedlikehold.

Anonymkode: 44b13...3e9

Om du vedlikeholder på 1400-1500 så må du være 40 kg og stillesittende på jobb og fritid i følge nih-kalkulator. https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/beregning-av-kaloribehov

Anonymkode: 8ee1a...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, det er ikke en myte! De aller fleste underestimerer kraftig hvor mye de spiser. Du også. Men noen har kropper som er vandt med å få lite kalorier. De kompenserer gjerne med å sette ned energiforbruket over tid. Men ja, er man typ 50 kg og beveger seg lite trenger man vel litt under 2000. Men gjennomsnittskvinnen i Norge veier ikke så lite

Man kan veie ganske mye mer enn 50 kg, bevege seg lite og dermed ha behov for langt under 2000 kcal pr. dag. Hvor tar dere disse tallene fra?

Mifflin St Jeor-formelen er regnet som den mest nøyaktige.

Anonymkode: 6ceb9...83a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man kan veie ganske mye mer enn 50 kg, bevege seg lite og dermed ha behov for langt under 2000 kcal pr. dag. Hvor tar dere disse tallene fra?

Mifflin St Jeor-formelen er regnet som den mest nøyaktige.

Anonymkode: 6ceb9...83a

Hentet herifra 

https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/beregning-av-kaloribehov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spiser ca det samme og trener ca like mye. Jeg er 157 høy og veier 62 = bmi 25.

hvis jeg skal gå ned i vekt kan jeg kun spise frokost og middag.

Anonymkode: d3564...832

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

IMG_6454.jpeg

IMG_6455.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kunne aldri spist så mye mat. Jeg spiser mindre enn det der og har BMI på 22,5.

Anonymkode: 158a5...d99

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og her driver folk og krangler istedet for å lese det folk skriver og innse at folk og kropper faktisk er forskjellige. Er det virkelig så vanskelig å forstå?

Anonymkode: 70655...880

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 12.54):

Tja. Jeg hadde ikke fått bmi på 21 av det. Alt for mye karbohydrater og lite ren mat. Rene råvarer hadde nok heller gjort det for meg, men bmi på 21 hadde jeg ikke fått uten å være syk. Der ligger ikke naturlig for meg, og ribbein, hoftebein og kragebein ville stukket ut lenge før en bmi på 21.

Anonymkode: eb8b0...6a2

Samme, har vært der, nær undervektig. Så bare syk og avmagret ut. Skjedde etter en tøff opplevelse som tok matlysten noen uker. Så nei takk. Har BMI på 22,5, føler meg fantastisk og ser bra ut med det. 

Anonymkode: 494eb...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du vedlikeholder på 1400-1500 så må du være 40 kg og stillesittende på jobb og fritid i følge nih-kalkulator. https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/beregning-av-kaloribehov

Som jeg sa, de kalkulatorene stemmer ikke for veldig mange. Jeg er 170cm og 57,5kg. Er 40år. 

Anonymkode: 44b13...3e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (På 28.3.2025 den 15.29):

Kvinne 44 her:

IDGAF about your diet Susan. 

Kvinne 53 her

IDGAF about anyone’s diet or BMI bs

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 12.54):

Tja. Jeg hadde ikke fått bmi på 21 av det. Alt for mye karbohydrater og lite ren mat. Rene råvarer hadde nok heller gjort det for meg, men bmi på 21 hadde jeg ikke fått uten å være syk. Der ligger ikke naturlig for meg, og ribbein, hoftebein og kragebein ville stukket ut lenge før en bmi på 21.

Anonymkode: eb8b0...6a2

Så rart. Med bmi på 21 ser jeg lubben ut. Med ekstra flesk på overarmen, lår og pupper.  

Anonymkode: 29c49...942

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så rart. Med bmi på 21 ser jeg lubben ut. Med ekstra flesk på overarmen, lår og pupper.  

Anonymkode: 29c49...942

Om du ser lubben ut på bmi 21 så har du for lite muskelmasse! «Skinny-fat»

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager TS, men overskriften din er feil - det riktige skulle selvfølgelig være: "Slik får noen kvinner BMI 21" 🙂 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er straks 40 år, kvinne. Det er åpenbart at det ikke er noen fasit, verken når det kommer til kosthold eller trening, da folk er forskjellige og kropper forskjellige. Du har funnet din oppskrift. Selv har jeg BMI på 19, er slank og godt trent. Spiser varm mat / middagslignende mat til lunch og til middag. Men det sier svært lite, fordi jeg verken oppgir kcal eller mengde eller sammensetning. Prøver å spise godt med protein og varierer kilden, en del grønnsaker og noe ris/potet/pasta (fullkorn). Spiser ofte et måltid med knekkebrød med proteinrikt pålegg eller havregrøt i løpet av dagen. Trener kondis og en del styrke.

Det vi i venninnegjengen ser (vi er alle rundt 40 år), er at styrketrening er veldig vesentlig for hvordan man ser ut. Som ung, så kan mange holde seg stramme og slanke ved å ha en lav vekt, men med alderen ser det ut til at styrketrening omtrent er nødvendig for å holde samme figur. Har ei venninne i gjengen med samme høyde og vekt som meg, men som ser vesentlig større og «slappere» ut, hvor jeg tror at styrketrening er det som utgjør det største bidraget 

Anonymkode: eaa6b...d39

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser hva jeg vil og trener aldri (men har en aktiv hverdag), og har BMI på 20... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (15 timer siden):

Jeg beklager TS, men overskriften din er feil - det riktige skulle selvfølgelig være: "Slik får noen kvinner BMI 21" 🙂 

«Slik får JEG» er det korrekte.

Og vi bryr oss ikke.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (6 timer siden):

«Slik får JEG» er det korrekte.

Og vi bryr oss ikke.

Jeg vurderte også "jeg", men samtidig vil jeg tro at det finnes 1 eller 10 til som får det på akkurat denne måten 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (49 minutter siden):

Jeg vurderte også "jeg", men samtidig vil jeg tro at det finnes 1 eller 10 til som får det på akkurat denne måten 🤣

😆😆😆😆😆😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...