AnonymBruker Skrevet 28. mars #41 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mulig du ikke løper 2 mil heller da 😎 Anonymkode: a671f...ce7 Åh herrefred, for en utrolig irriterende personlighet Anonymkode: caaf4...01e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #42 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis jeg noen gang greier å komme meg ned på en BMI på 21, så blir jeg så tynn at jeg kan gjemme meg bak en lyktestolpe, og det har jeg ikke lyst til. En BMI på 25-30 passer min kropp bedre, på grunn av hvordan kroppen min er laget mtp. skuldre, store muskelgrupper i kroppen og hofter. Anonymkode: 10e58...fa8 Samme her. Jeg hadde nok dessuten blitt singel i samme slengen. Mannen min liker ikke tynne kvinner. Hvilket er bra, for jeg ønsker ikke å få en bmi på 21 selv. Anonymkode: 965fa...91f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #43 Del Skrevet 28. mars Jeg har bmi på 19-20. Spiser akkurat hva jeg vil Trener ikke Kontorjobb Anonymkode: 002aa...3d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #44 Del Skrevet 28. mars Jeg hadde blitt for tynn mrd en bmi på 21. Dette virker for deg. Har nå bmi på 26. Kvinne 48. Løper 1-1,5 mil i uken, 6 t styrke. Mitt kosthold er sånn cirka dette, uten at det er fadot for andre. Frokost 1 knekkebrød, 2 egg, 1 glass juice. Mellommåltid: frukt Lunsj: 150 g protein av noe slag, grønnsaker/salat. Mellommåltid: cottage cheesw/protein yoghurt med litt granola/nøtter Middag: 200 g proteinkilde, 1-2 poteter, masse grønnsaker. Mellommåltid: yoghurt/cottage cheese/frukt. Veldig konsekvent, går verken opp el ned. Anonymkode: 3da32...17f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #45 Del Skrevet 28. mars Nå trener jeg lite, men jeg hadde ikke gått ned i vekt på det der. Går bare ned om jeg dropper frokost, spiser to knekkebrød med smøreost og en yoghurt til sammen på jobb, liten middag og kanskje en brødskive på kvelden. Det hadde vært for mye mat. Er og stort sett alene med barn og har ikke mulighet til å løpe milevis hver uke. Anonymkode: 4c28e...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #46 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Basert på mine erfaringer kvinne: 44 år to barneskolebarn, bil til kontorjobb trening: løper ca 1,5- 2mil i uken litt fordelt, styrketrening 2 ggr i uken plus noen raske gåturer Mat en vanlig hverdag: frokost: 1 tynn skive rugbrød med smør og 1 kokt egg og en stor latte lunch: 1 fiskekake, hollandaisesaus og ca 1 dl hjemmelaget potetstappe plus grønnsaker typ broccoli middag: Spagetti bolognese ca 300 g plus grønnsaker snacks: 1-2 appelsiner, litt yoghurt, noen biter godteri, noen hjemmebakte frøknekkebrød, litt te med melk, noen valnøtter. når jeg sier noen er det 2-34stk jeg mener og litt yoghurt er 1 dl slik at ingen tolker feil i helgen blir det kanskje litt vin, pizza, chips og dipp med grønnsaker. tenker at dette ikke er kjedelig eller vanskelig. hva tenker du? Sikkert mange som synes det er for lite protein, men jeg er fornøyd med en slank, men sterk kropp Anonymkode: a671f...ce7 Sikkert bra, men er ikke fint med eldre tynne damer. Anonymkode: 5ae05...33f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #47 Del Skrevet 28. mars Jeg har og har alltid hatt BMI på 19, jeg løper 3 mil i uka ca, og det er det. Jeg har et svært avslappet forhold til mat, og spiser akkurat det jeg føler for. Jeg hadde vært utrolig sulten om jeg spiste så lite mat. Anonymkode: 22eaa...317 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #48 Del Skrevet 28. mars Alder på svar har litt å si til sammenligning. Ellers må jeg si at folk er forskjellige, forbrenner ulikt, ønsker ikke samme bmi osv. BMI 21 er ikke et must for alle. Er dessuten mye forskning som viser at det kan være sunnest å ligge rundt 24-25 i BMI. Men jeg er enig i at det sikkert er holdepunkter for at de fleste burde prøve på å være innen for normalvektig området, for å forebygge livsstilssykdommer på sikt. Anonymkode: 98596...594 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #49 Del Skrevet 28. mars Hvorfor i all verden skulle jeg strebe etter en BMI på 21, det er jo latterlig. Jeg ser strålende ut når jeg er overvektig i følge BMI, jeg skal ikke se ut som en kleshenger om jeg ikke må dessuten så liker jeg min godis og coca cola. Anonymkode: a120a...bf8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #50 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er jo bare eksempel, jeg spiser jo ikke fiskekaker hver lunsj, noen ganger hjemmelaget falafel, noen ganger burrito. Poenget er helt vanlig middag (også til lunsj 😎) Anonymkode: a671f...ce7 Den mikroporsjonen du beskriver til lunch er virkelig ikke en «vanlig middag», passe porsjon til en 1-åring kanskje AnonymBruker skrev (3 timer siden): Wow, da hadde jeg lagt kraftig på meg. Drikke ikke alkohol, spiser snop i bursdager og til høytider (maks ti ganger i året, trolig ca halvparten), sauser er absolutt no go.. For meg hørtes det ut som oppskriften på vektoppgang, men det er flott at du tydeligvis er velsignet med høy forbrenning og har funnet et kosthold du trives med 😊 Men "en plan for kvinner" bør du unngå å kalle det der, for det er nok for de få heldige 😂 Anonymkode: 9b0ac...5b3 Hæææ? Jeg hadde forsvunnet om jeg hadde spist så lite som ts. Er like gammel som henne, har lavere BMI og spiser sikkert dobbelt så mye. Trener en del mer da, men løper aldri - kanskje løping ikke forbrenner særlig mye? AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor svarer du meg? Jeg ga jo også et eksempel på min hverdag. Poenget mitt var at jeg ikke trener noe særlig, slik at ikke folk tror at man må trene masse for å holde seg slank😊 Anonymkode: 44b13...3e9 Er det ikke bedre å trene litt mer enn å sulte seg? Anonymkode: 74cea...9d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #51 Del Skrevet 28. mars Jeg hadde lagt på meg av det du spiser. Jeg må spise mindre, og mer grønnsaker. Jeg har omtrent den bmi, men har vært større etter graviditeter så kroppen min virker som om den hele tiden prøver å legge på seg. Jeg er derfor opptatt av å spise rent og mye grønnsaker, og gi kroppen min kalorier fra sunn mat. Kaffelatte, hollandaise saus til lunsj og godteri i hverdagen er ikke det som er bra for kroppen min. Kvinnekroppen er kompleks så din kur passer ikke min kropp. Anonymkode: d758a...768 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #52 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Den mikroporsjonen du beskriver til lunch er virkelig ikke en «vanlig middag», passe porsjon til en 1-åring kanskje Hæææ? Jeg hadde forsvunnet om jeg hadde spist så lite som ts. Er like gammel som henne, har lavere BMI og spiser sikkert dobbelt så mye. Trener en del mer da, men løper aldri - kanskje løping ikke forbrenner særlig mye? Er det ikke bedre å trene litt mer enn å sulte seg? Anonymkode: 74cea...9d7 Ja, jeg også. Når det kommer til løping så forbrenner det ganske mye sammenlignet med f.eks. styrketrening. Så jeg skjønner ikke hvordan TS ikke fordufter med den dietten. Anonymkode: 22eaa...317 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #53 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Sikkert bra, men er ikke fint med eldre tynne damer. Anonymkode: 5ae05...33f Der kom bodyshamingen av tynne, voksne damer igjen, ja 🙄 La oss ta et tankeeksperiment. Om jeg sier: “Sikkert bra, men er ikke fint med eldre tjukke damer”. Hvordan ville du reagert? Anonymkode: ddb96...dc2 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. mars #54 Del Skrevet 28. mars (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Der kom bodyshamingen av tynne, voksne damer igjen, ja 🙄 La oss ta et tankeeksperiment. Om jeg sier: “Sikkert bra, men er ikke fint med eldre tjukke damer”. Hvordan ville du reagert? Anonymkode: ddb96...dc2 Det er vel omtrent det spørsmålet "bodyshamingen" du klager over i tråden er en respons på - når TS' buskap er "slik blir du like slank som meg (og det bør du trakte etter)", er det ikke så rart at andre svarer med samme mynt. Man får den diskusjonen man legger opp til. Endret 28. mars av Daria 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #55 Del Skrevet 28. mars Halvparten her inne sier det er alt for mye, andre halvparten sier det er alt for lite, så tipper på at det er midt i blink 😏 Anonymkode: a671f...ce7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #56 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis jeg noen gang greier å komme meg ned på en BMI på 21, så blir jeg så tynn at jeg kan gjemme meg bak en lyktestolpe, og det har jeg ikke lyst til. En BMI på 25-30 passer min kropp bedre, på grunn av hvordan kroppen min er laget mtp. skuldre, store muskelgrupper i kroppen og hofter. Anonymkode: 10e58...fa8 Jeg har brede skuldre og hofter, og en god del mer muskelmasse en gjennomsnittskvinnen, men jeg ser jo mye bedre ut med en BMI på 21-22. Jeg tror ikke jeg hadde sett bra ut med en BMI rundt 18-19, men 21 er da ikke lavt. Anonymkode: dd134...3e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #57 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har brede skuldre og hofter, og en god del mer muskelmasse en gjennomsnittskvinnen, men jeg ser jo mye bedre ut med en BMI på 21-22. Jeg tror ikke jeg hadde sett bra ut med en BMI rundt 18-19, men 21 er da ikke lavt. Anonymkode: dd134...3e9 Enig, jeg har 100 cm i hoftemål, men over 21 blir man alt for lubben, hvis man ikke er bodybuilder eller noe annet extremt Anonymkode: a671f...ce7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #58 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Alder på svar har litt å si til sammenligning. Ellers må jeg si at folk er forskjellige, forbrenner ulikt, ønsker ikke samme bmi osv. BMI 21 er ikke et must for alle. Er dessuten mye forskning som viser at det kan være sunnest å ligge rundt 24-25 i BMI. Men jeg er enig i at det sikkert er holdepunkter for at de fleste burde prøve på å være innen for normalvektig området, for å forebygge livsstilssykdommer på sikt. Anonymkode: 98596...594 Jeg synes dette er en bra studie https://www.bmj.com/content/353/bmj.i2156 Sitat: What this study adds In never smokers and healthy never smokers, there was a J shaped association between BMI and mortality, and the lowest risk was observed at BMI 23-24 and 22-23, respectively When analysis was restricted to studies with a longer duration of follow-up (to reduce confounding by prediagnostic weight loss) the lowest risk was observed with BMI 20-22 Lack of exclusion of ever smokers, people with prevalent and prediagnostic disease, or early follow-up could bias the associations between BMI and mortality towards a more U shaped association Anonymkode: dd134...3e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #59 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enig, jeg har 100 cm i hoftemål, men over 21 blir man alt for lubben, hvis man ikke er bodybuilder eller noe annet extremt Anonymkode: a671f...ce7 Twinsie, det er hoftemålet mitt med BMI på 22, men jeg er bare 65 cm rundt midjen da. Anonymkode: dd134...3e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #60 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Halvparten her inne sier det er alt for mye, andre halvparten sier det er alt for lite, så tipper på at det er midt i blink 😏 Anonymkode: a671f...ce7 Det viser vel bare at vi er forskjellige. Jeg spiser mye, unner meg det jeg vil, trener ikke, og har bmi på 22 🤷♀️ Anonymkode: 861a7...4fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå