Gå til innhold

Slik får du som kvinne BMI 21

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Basert på mine erfaringer

kvinne: 44 år  to barneskolebarn, bil til kontorjobb

trening: løper ca 1,5- 2mil i uken litt fordelt, styrketrening 2 ggr i uken plus noen raske gåturer

Mat en vanlig hverdag: 

frokost: 1 tynn skive rugbrød med smør og 1 kokt egg og en stor latte

lunch: 1 fiskekake, hollandaisesaus og ca 1 dl hjemmelaget potetstappe plus grønnsaker typ broccoli 

middag: Spagetti bolognese ca 300 g plus grønnsaker

snacks: 1-2 appelsiner, litt yoghurt, noen biter godteri, noen hjemmebakte frøknekkebrød, litt te med melk, noen valnøtter. 

når jeg sier noen er det 2-34stk jeg mener og litt yoghurt er 1 dl slik at ingen tolker feil

i helgen blir det kanskje litt vin, pizza, chips og dipp med grønnsaker.

tenker at dette ikke er kjedelig eller vanskelig. 

hva tenker du? Sikkert mange som synes det er for lite protein, men jeg er fornøyd med en slank, men sterk kropp

Anonymkode: a671f...ce7

Dette blir meningsløst når du ikke sier høyden din.

Anonymkode: f74e8...e70

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lite mat spør du meg, og veldig kjedelig. Jeg spiser 2 skiver (halvgrovt til grovt kjøpebrød, kuttet på brødskjæremaskin) til frokost og 2-3 skiver til lunsj. Er 42, har bmi på 19,2 og hatt samme vekt siden jeg var i 20-årene. Sykler til jobb og er aktiv med barna, men burde være flinkere til å trene, og kunne godt hatt litt muskler på kroppen. Burde spist mer grønnsaker også, det blir sjelden mer enn 3 for dagen.

Hvis jeg hadde gått ned til en skive med egg / en fiskekake pr måltid, så ville jeg ha gått ned til undervekt. Men hvis det funker for deg, og du trives, så har det jo ikke noe å si om jeg ville ha overlevd på det. 

Anonymkode: 8d7d5...5f0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 40 år og har bmi 20. Jeg trener aldri, men går en del turer og gjør litt yoga. Drikker aldri kalorier. Spiser godteri hver helg, men spiser litt lite i hverdagen. Kan absolutt ikke spise hva jeg vil. 

Typisk hverdag:

Spiser ikke frokost, første måltid på jobb kl 12. Da spiser jeg et frøknekkebrød med kokt egg og ca 600g grønnsaker (noe av dette fordelt utover jobb dagen). Ca 14.30 spiser jeg ca 25g varierte nøtter (mandler, valnøtter, hasselnøtter, paranøtter). Vanlig middag med familien, en porsjon (alt fra laks/potet, pasta, biff osv). Spiser som regel noe mer på kvelden, f.eks. en halv boks Mere suppe, en skål frokostblanding eller en brødskive. 

Spiser som sagt litt mer i helgene, men jeg må være nøye for å holde denne vekten, og veier meg ukentlig. Hvis jeg har økt i vekt, og skal gå det ned igjen må jeg ligge svært lavt i kaloriinntak. Det jeg beskriver over er vedlikehold. 

Anonymkode: 44b13...3e9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette blir meningsløst når du ikke sier høyden din.

Anonymkode: f74e8...e70

173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er 40 år og har bmi 20. Jeg trener aldri, men går en del turer og gjør litt yoga. Drikker aldri kalorier. Spiser godteri hver helg, men spiser litt lite i hverdagen. Kan absolutt ikke spise hva jeg vil. 

Typisk hverdag:

Spiser ikke frokost, første måltid på jobb kl 12. Da spiser jeg et frøknekkebrød med kokt egg og ca 600g grønnsaker (noe av dette fordelt utover jobb dagen). Ca 14.30 spiser jeg ca 25g varierte nøtter (mandler, valnøtter, hasselnøtter, paranøtter). Vanlig middag med familien, en porsjon (alt fra laks/potet, pasta, biff osv). Spiser som regel noe mer på kvelden, f.eks. en halv boks Mere suppe, en skål frokostblanding eller en brødskive. 

Spiser som sagt litt mer i helgene, men jeg må være nøye for å holde denne vekten, og veier meg ukentlig. Hvis jeg har økt i vekt, og skal gå det ned igjen må jeg ligge svært lavt i kaloriinntak. Det jeg beskriver over er vedlikehold. 

Dette er jo bare eksempel, jeg spiser jo ikke fiskekaker hver lunsj, noen ganger hjemmelaget falafel, noen ganger burrito. Poenget er helt vanlig middag (også til lunsj 😎)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er jo bare eksempel, jeg spiser jo ikke fiskekaker hver lunsj, noen ganger hjemmelaget falafel, noen ganger burrito. Poenget er helt vanlig middag (også til lunsj 😎)

Hvorfor svarer du meg? Jeg ga jo også et eksempel på min hverdag. Poenget mitt var at jeg ikke trener noe særlig, slik at ikke folk tror at man må trene masse for å holde seg slank😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor svarer du meg? Jeg ga jo også et eksempel på min hverdag. Poenget mitt var at jeg ikke trener noe særlig, slik at ikke folk tror at man må trene masse for å holde seg slank😊

Sorry siterte feil. Støtter ditt kosthold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sorry siterte feil. Støtter ditt kosthold!

var sikkert meg du mente å sitere. Siden jeg skrev det virker kjedelig. Men skjønner jo nå at det er eksempler, og at du ikke er som mine foreldre, som har spist nøyaktig det samme til frokost, lunsj og kvelds i 70 år :)

Anonymkode: 8d7d5...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

trening: løper ca 1,5- 2mil i uken litt fordelt, styrketrening 2 ggr i uken plus noen raske gåturer

Mat en vanlig hverdag: 

lunch: 1 fiskekake, hollandaisesaus og ca 1 dl hjemmelaget potetstappe plus grønnsaker typ broccoli 

snacks: 1-2 appelsiner, litt yoghurt, noen biter godteri, noen hjemmebakte frøknekkebrød, litt te med melk, noen valnøtter. 

når jeg sier noen er det 2-34stk jeg mener og litt yoghurt er 1 dl slik at ingen tolker feil

hva tenker du? Sikkert mange som synes det er for lite protein, men jeg er fornøyd med en slank, men sterk kropp

Hvis man må spise såpass lite og strengt, pluss løpe opp til to mil i uka, så tror jeg glatt at jeg står over. Selv som ung og slank hadde jeg en BMI på 24, så at jeg skulle begynne å jobbe mot BMI på 21 nå i godt voksen alder (med overgangsalder og stoffskiftesykdom) er lite aktuelt! 😅

You do you, og lykke til på din vei! Jeg har nok med å holde meg på en BMI under 30.

Anonymkode: 70655...880

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bmi 22. spiser ofte kaker, elsker sjokolade og er glad i store porsjoner! Men spiser og masse grønnsaker, fisk, kjøtt, egg osv. ris/pasta/potet til alle måltider, ikke redd for fett, spiser meg skikkelig mett minst 3 ganger/dag. Trener styrke 2 dager i uka og går minst 10.000 skritt/ dag. 
Ordentlig mat, ordentlige måltider (aldri mellommåltider, skjeldent snacks), 

og viktigst av alt, bekymrer meg lite for min egen eller andres bmi.

jeg hadde sultet ihjel med din kur. Spiser minst 2500-3000 kalorier/ dag. Kvinne

Anonymkode: 8ee1a...9cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Wow, da hadde jeg lagt kraftig på meg.

Drikke ikke alkohol, spiser snop i bursdager og til høytider (maks ti ganger i året, trolig ca halvparten), sauser er absolutt no go..

For meg hørtes det ut som oppskriften på vektoppgang, men det er flott at du tydeligvis er velsignet med høy forbrenning og har funnet et kosthold du trives med 😊

Men "en plan for kvinner" bør du unngå å kalle det der, for det er nok for de få heldige 😂

Anonymkode: 9b0ac...5b3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne (44) 1) er ufør med nokså begrenset treningskapasiet, 2) liker både å spise og å ha et avslappet forhold til god mat, 3) ville neppe hverken sett ut eller hatt det særlig bra med bmi på 21, 4) er gammel nok til å vite at både sunnhet og livsglede kommer i mange former og varianter, som stort sett har svært lite å gjøre med BMI.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

38 år og bmi på 21.6 her.

Løper 1-2 mil i uka, pluss 1-2 timer styrketrening. Spiser stort sett det jeg vil når jeg vil, uten å måtte telle hvor mange biter godteri jeg spiser, eller veie middagen. Men jeg funker absolutt ikke med å spise middagsmat til både lunsj og middag. Jeg blir tung og daff om jeg spiser middagsmat til lunsj. Så mange måltider funker heller ikke for meg, det øker sultfølelse ekstremt, og gir masse cravings.

Vi er alle forskjellige.

Anonymkode: baaa1...b3f

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Drikke ikke alkohol, spiser snop i bursdager og til høytider (maks ti ganger i året, trolig ca halvparten), sauser er absolutt no go..

For meg hørtes det ut som oppskriften på vektoppgang, men det er flott at du tydeligvis er velsignet med høy forbrenning og har funnet et kosthold du trives med 😊

Men "en plan for kvinner" bør du unngå å kalle det der, for det er nok for de få heldige 😂

Eller så er du en av de få uheldige? Syns ikke det hørtes ut som oppskrift på vektoppgang, heller det motsatte...

Anonymkode: 34523...ffa

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Mulig du ikke løper 2 mil heller da 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mat en vanlig hverdag: 

Er ikke rart du må spise så lite når du bare løper 1,5-2 mil i uka, det blir vel bare 2 timer med kondisjonstrening.

Anonymkode: dd134...3e9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men dette er jo det du spiser i dag for å HOLDE vekten (hvis jeg forstår deg rett), ikke en dramatisk slankekur.

BMI på 21 vil jeg forøvrig ikke ha, synes ikke det er fint på voksne kvinner.

Anonymkode: c2b6b...6c5

Hvorfor burde voksne kvinner være lubne? Hvorfor vil du bodyshame slanke kvinner? Hvis du overbeviser deg selv at å være slank er stygt, følere du deg bedre i din lubne kropp da?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor burde voksne kvinner være lubne? Hvorfor vil du bodyshame slanke kvinner? Hvis du overbeviser deg selv at å være slank er stygt, følere du deg bedre i din lubne kropp da?

Ser mer og mer av dette, dessverre. Bodyshaming av slanke/tynne. Også her på KG.

Anonymkode: ddb96...dc2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har BMI på 20, så gidder ikke gå opp nei, ellers takk. 

Anonymkode: 2d081...678

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde blitt altfor tynn med det kostholdet. Har også BMI 21, trener en del styrke og løper maks 10 km i uken, pluss en halvtime gange per dag. Spiser mye godteri, klarer ikke å styre meg. Men er heldig med forbrenningen.

Anonymkode: d29ab...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...