AnonymBruker Skrevet 28. mars #1 Del Skrevet 28. mars Jeg snakker ikke om inntakssamtalen. Jeg fikk plass hos dps i mars 2024. Hadde 5 samtaler, så fikk jeg vite at behandlingen skulle skje 6. uka, men 6. uka får jeg beskjed om at den daverende psykologen skulle slutte, så vi kom aldri i gang med behandling, så jeg ble satt på venteliste til ny. Dette var i mai tror jeg, så kom høsten og og oktober kom. Jeg var dårlig, så gikk til legen for å purre på dps. I november fikk jeg komme inn, og vi har enda ikke startet behandlingen. Nå er jeg i akkurat samme situasjon. Siste timen jeg hadde hos dps er over en måned siden. Da sa behandler vi skal starte med samtaleterapi neste time, og spurte om det er en ok tilnærming for meg noe jeg godtok. Så får jeg en telefon av dps om at behandler er permittert så timen må avlyses. Så jeg spør om jeg kan få en annen behandler fordi jeg trenger dps nå, fordi jeg sliter med stress, hallusinerer, og har minner fra overgrep og ting fra barndommen kommer opp. Dps sier da at jeg må finne måter å roe ned på så vil det roe seg, men at de ser for seg å avslutte min behandling. Jeg fikk inntrykk av at dette må jeg fikse opp i selv, noe jeg er enig i. Men jeg har ikke fått noe teknikker og jeg vet ikke hva som skjer med meg egentlig. Noen av mine nærmeste mener jeg har symptomer på ptsd. Men etter en lengre telefonsamtale med dps, fikk jeg bare inntrykk av at det ikke er så mye de får gjort nå, så de tenker å avslutte. Og at jeg må ta tiden til hjelp. Er dette vanlig før behandlingen starter? Anonymkode: 0e197...082 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #2 Del Skrevet 28. mars Jeg mener at du må klage på dette. Du må fortelle historien slik du forteller den her. At du har opplevd at to behandlere slutter eller blir permittert rett før behandling skal starte og at du har ventet i ett år nå på å komme i gang med behandling. Du har rett til behandling! Det bekrefter DPS selv ved å ta deg inn til behandling to ganger! Anonymkode: 5f9a9...894 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 28. mars #3 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg mener at du må klage på dette. Du må fortelle historien slik du forteller den her. At du har opplevd at to behandlere slutter eller blir permittert rett før behandling skal starte og at du har ventet i ett år nå på å komme i gang med behandling. Du har rett til behandling! Det bekrefter DPS selv ved å ta deg inn til behandling to ganger! Anonymkode: 5f9a9...894 Enig! Sender deg klem trådstarter. Utrolig trist at du har det sånn og at du ikke får bedre behandling av DPS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #4 Del Skrevet 28. mars Eh, dette hadde jeg klaget på. Anonymkode: 44503...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #5 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg snakker ikke om inntakssamtalen. Jeg fikk plass hos dps i mars 2024. Hadde 5 samtaler, så fikk jeg vite at behandlingen skulle skje 6. uka, men 6. uka får jeg beskjed om at den daverende psykologen skulle slutte, så vi kom aldri i gang med behandling, så jeg ble satt på venteliste til ny. Dette var i mai tror jeg, så kom høsten og og oktober kom. Jeg var dårlig, så gikk til legen for å purre på dps. I november fikk jeg komme inn, og vi har enda ikke startet behandlingen. Nå er jeg i akkurat samme situasjon. Siste timen jeg hadde hos dps er over en måned siden. Da sa behandler vi skal starte med samtaleterapi neste time, og spurte om det er en ok tilnærming for meg noe jeg godtok. Så får jeg en telefon av dps om at behandler er permittert så timen må avlyses. Så jeg spør om jeg kan få en annen behandler fordi jeg trenger dps nå, fordi jeg sliter med stress, hallusinerer, og har minner fra overgrep og ting fra barndommen kommer opp. Dps sier da at jeg må finne måter å roe ned på så vil det roe seg, men at de ser for seg å avslutte min behandling. Jeg fikk inntrykk av at dette må jeg fikse opp i selv, noe jeg er enig i. Men jeg har ikke fått noe teknikker og jeg vet ikke hva som skjer med meg egentlig. Noen av mine nærmeste mener jeg har symptomer på ptsd. Men etter en lengre telefonsamtale med dps, fikk jeg bare inntrykk av at det ikke er så mye de får gjort nå, så de tenker å avslutte. Og at jeg må ta tiden til hjelp. Er dette vanlig før behandlingen starter? Anonymkode: 0e197...082 Vanlig vet jeg ikke, men definitivt uholdbart. Dette hadde jeg meldt til Statsforvalteren. Anonymkode: 44831...1de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #6 Del Skrevet 28. mars Enig med de andre her ang klage. Kontakt pasientombudet for støtte og råd! Vil også anbefale at du ber om en psykiater eller at fastlege konfererer med psykiater slik at du kan starte med antipsykotika siden du har hallusinasjoner. Anonymkode: de53a...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #7 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg snakker ikke om inntakssamtalen. Jeg fikk plass hos dps i mars 2024. Hadde 5 samtaler, så fikk jeg vite at behandlingen skulle skje 6. uka, men 6. uka får jeg beskjed om at den daverende psykologen skulle slutte, så vi kom aldri i gang med behandling, så jeg ble satt på venteliste til ny. Dette var i mai tror jeg, så kom høsten og og oktober kom. Jeg var dårlig, så gikk til legen for å purre på dps. I november fikk jeg komme inn, og vi har enda ikke startet behandlingen. Nå er jeg i akkurat samme situasjon. Siste timen jeg hadde hos dps er over en måned siden. Da sa behandler vi skal starte med samtaleterapi neste time, og spurte om det er en ok tilnærming for meg noe jeg godtok. Så får jeg en telefon av dps om at behandler er permittert så timen må avlyses. Så jeg spør om jeg kan få en annen behandler fordi jeg trenger dps nå, fordi jeg sliter med stress, hallusinerer, og har minner fra overgrep og ting fra barndommen kommer opp. Dps sier da at jeg må finne måter å roe ned på så vil det roe seg, men at de ser for seg å avslutte min behandling. Jeg fikk inntrykk av at dette må jeg fikse opp i selv, noe jeg er enig i. Men jeg har ikke fått noe teknikker og jeg vet ikke hva som skjer med meg egentlig. Noen av mine nærmeste mener jeg har symptomer på ptsd. Men etter en lengre telefonsamtale med dps, fikk jeg bare inntrykk av at det ikke er så mye de får gjort nå, så de tenker å avslutte. Og at jeg må ta tiden til hjelp. Er dette vanlig før behandlingen starter? Anonymkode: 0e197...082 Typisk dps, de slutter over en lav sko. Anonymkode: 604b5...34e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå