AnonymBruker Skrevet 28. mars #161 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det skrives så mye om at menn er ensomme, men når man leser svarene fra menn i tråder som dette så.. menn kan bare klandre seg selv. Er du ufordragelig å være med, så ja, da kan du sitte alene i kjelleren din, dag inn og dag ut Anonymkode: 3051c...aad Hva har dette med hva du siterte å gjøre? Anonymkode: e62ec...6a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #162 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du svaret jeg siterte? Du husker vel at du skrev at menn skal ta DNA testen i hemmelighet. Det er et tilittsbrudd, det er et bevis på at forholdet ikke eksisterer lenger for tilitten er ikke der. Det irrasjonelle kontrollbehovet har ødelagt forholdet. Man har valg selv om en sliter, man jobber med det irrasjonelle, man mater det ikke. Selv når testen er tatt og svaret er at mannen er barnas far så er ikke det irrasjonelle løst. Anonymkode: 7f9f9...da6 Så i praksis så er det ikke lov for en mann å føle noe rundt sine egne barn, selv ikke irrasjonelle kontrolltanker opp mot seg selv? Det er ikke et tillitsbrudd å teste egne barn hvis det ikke har noe med kvinnen å gjøre. Heldigvis får ikke dere kvinner innblikk i slik testing. Det skal menn være veldig glad for. En håpløs debatt. Ting skal altså kun sees på fra kvinners perspektiv. Hadde bare håpt dere kunne viet mannen èn tanke mens dere debatterte. Anonymkode: 6ba66...309 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #163 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må vært vondt for halvbroren din at far sånn❤️ Anonymkode: a07f7...fb7 Vet det hadde vært mye tull i ekteskapet 5 barn, far min fikk ansvar for 4 eldste 5 gikk ekskona gravid med da de ble skilt, så tror det var utroskap i bilde som var årsak. Vet eldste broren min og sa han var usikker på om de hadde samme far. Jeg er nå 4 år yngre en yngste fra første ekteskap og jeg syns alt var så rart hele oppveksten, for jeg så jo de få gangene vi så ham at han lignet far min. I dag i voksen alder er de som støpt i samme form. Men merker jo at den spliden min og eks kona har gjort at ingen søsken har noe særlig kontakt . Anonymkode: 60f45...93e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #164 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Forhistorien er følgende: vi har en dame i omgangskretsen, som er gift og har to barn, der det ene er nyfødt (3 uker gammelt). Hun tok ut separasjon i går. Grunnen til separasjonen var at mannen hennes forlangte DNA-test på den nyfødte (og insinuerte at det også hadde vært greit å ta en test av treåringen i samme slengen). Hun sa ja til test. Hun ønsker ikke lenger leve med en mann som insinuerer at hun har vært utro mot ham uten prevensjon, ikke bare en gang, men flere ganger over flere år (siden han også ønsket å teste treåringen). Mannen hadde snakket med sine kompiser som sikkert har lest litt for mye om red pill-pisset til Tate og Co. Dama drikker ikke alkohol, fester ikke, har ingen nære mannlige venner, kler seg ikke utfordrende, flørter ikke og har ingen andre ting hun gjør som kunne ha rettferdiggjort mistenksomheten hans. Han på sin side flørtet og sextet på nett med andre damer mens kona var gravid med nummer to. Mannen forstår ingenting og mener at kona er urimelig, og at hvis hun ikke har noen "svin på skogen", så burde hun ikke ha vært sur for hans krav om test. Jeg mener mannen er en dust. Dama spurte ham faktisk hva det var konkret hun gjorde for å gi ham grunn til å mistenke utroskap, men han klarer ikke å komme på noe. Det er splid i vennekretsen over hele greia, der flere (for det meste menn) synes at kona er urimelig, mens flere andre (menn og kvinner) synes at mannen er en dust. Hva synes dere? Og hva hadde dere gjort? Anonymkode: 969cd...0f9 Dama har ryggrad, mannen er en idiot og halve vennekretsen er ubrukelige. Anonymkode: f8f27...088 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #165 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så i praksis så er det ikke lov for en mann å føle noe rundt sine egne barn, selv ikke irrasjonelle kontrolltanker opp mot seg selv? Det er ikke et tillitsbrudd å teste egne barn hvis det ikke har noe med kvinnen å gjøre. Heldigvis får ikke dere kvinner innblikk i slik testing. Det skal menn være veldig glad for. En håpløs debatt. Ting skal altså kun sees på fra kvinners perspektiv. Hadde bare håpt dere kunne viet mannen èn tanke mens dere debatterte. Anonymkode: 6ba66...309 Du lirer av deg det ene dummer enn det andre. Anonymkode: 3051c...aad 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #166 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du lirer av deg det ene dummere enn det andre. Anonymkode: 3051c...aad 😆 Sånn går det når man skriver på mobilen Anonymkode: 3051c...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #167 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva har dette med hva du siterte å gjøre? Anonymkode: e62ec...6a2 At du er ufordragelig. Anonymkode: 3051c...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #168 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): At du er ufordragelig. Anonymkode: 3051c...aad Hva sa jeg som var ufordragelig? Anonymkode: e62ec...6a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 28. mars #169 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Et krav om DNA-test er jo en anklage om utroskap, og manglende tillit i forholdet. Du synes det hadde vært helt greit å leve med videre, at mannen din var så sikker på at du hadde vært utro at du til og med hadde fått barn med en annen mann? Anonymkode: c7e09...f90 Det handler ikke nødvendigvis om at mannen er helt sikkert på at jeg er utro som du skriver. Men at mannen trenger den lille bekreftelsen for å slå seg helt til ro med at det faktisk er hans eget avkom han oppdrar. Jeg leste i en artikkel en gang i forbindelse med hendelsene i min vennegjeng at så mye som 1 av 10 barn muligens vokser opp med feil far. Altså at mor har vært utro. Det er et ganske høyt tall. Det er også rundt 28% av befolkningen som på ett eller annet tidspunkt er utro. Jeg har også vært borte i 3 tilfeller av feil far i omgangskretsen. Jeg forstår veldig godt at menn kanskje ønsker denne lille sikkerheten. Jeg vet at jeg ikke har noe som helst å skjule så hvorfor i alle dager kan jeg ikke bare ta en test om han ønsker det? Det finnes værre ting å bli beskyldt for. Heldigvis går det ann å være litt raus med partneren sin uten å stemple han som drittsekk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #170 Del Skrevet 28. mars En mann kan jo aldri være sikker på om barna er hans. Det er mange mennesker som ikke er monogame. Vi vet alle om barn som har vokst opp med "feil far". Det er også enkelt for menn å spre genene sine, og la andre menn bruke ressursene sine på å ta seg av avkommet deres, som gjøken. Vi er ikke noe bedre enn dyrene. Anonymkode: ffd28...797 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #171 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At du er ufordragelig. Anonymkode: 3051c...aad Jeg kom med realistiske teorier. Det var du som kom med ufordrageligheter rettet mot meg som person. Anonymkode: e62ec...6a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #172 Del Skrevet 28. mars Dump han, han er søppel! Anonymkode: c9417...7a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #173 Del Skrevet 28. mars Sirah skrev (1 minutt siden): Det handler ikke nødvendigvis om at mannen er helt sikkert på at jeg er utro som du skriver. Men at mannen trenger den lille bekreftelsen for å slå seg helt til ro med at det faktisk er hans eget avkom han oppdrar. Jeg leste i en artikkel en gang i forbindelse med hendelsene i min vennegjeng at så mye som 1 av 10 barn muligens vokser opp med feil far. Altså at mor har vært utro. Det er et ganske høyt tall. Det er også rundt 28% av befolkningen som på ett eller annet tidspunkt er utro. Jeg har også vært borte i 3 tilfeller av feil far i omgangskretsen. Jeg forstår veldig godt at menn kanskje ønsker denne lille sikkerheten. Jeg vet at jeg ikke har noe som helst å skjule så hvorfor i alle dager kan jeg ikke bare ta en test om han ønsker det? Det finnes værre ting å bli beskyldt for. Heldigvis går det ann å være litt raus med partneren sin uten å stemple han som drittsekk. Takk, Sirah. Takk for at du forstår det med bekreftelse som jeg også har skrevet så mye om. 😊 Anonymkode: 6ba66...309 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #174 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så i praksis så er det ikke lov for en mann å føle noe rundt sine egne barn, selv ikke irrasjonelle kontrolltanker opp mot seg selv? Det er ikke et tillitsbrudd å teste egne barn hvis det ikke har noe med kvinnen å gjøre. Heldigvis får ikke dere kvinner innblikk i slik testing. Det skal menn være veldig glad for. En håpløs debatt. Ting skal altså kun sees på fra kvinners perspektiv. Hadde bare håpt dere kunne viet mannen èn tanke mens dere debatterte. Anonymkode: 6ba66...309 Det å be menn om å jobbe med seg selv og sine irrasjonelle kontrollbehov er å ikke se det fra menns perspektiv? Den må du gjerne utdype. Du må også utdype hvordan det ikke er et tilittsbrudd å anta at barnas mor har vært utro over flere år. Hvordan det ikke er et tilittsbrudd å utføre testing av felles barn i hemmelighet? Jeg er ikke motstander av DNA testing som standard del av en fødsel, jeg har ingenting å skjule selv og kunne gjerne testa barna 1000 ganger som bevis. Men om mannen krevde det så ville han også fått skillsmissepapirer med svaret på testen. Testenville ikke ført til noenting i form av å trygge mannens irrasjonelle frykt for utrosskap. Det må det andre ting til enn en test. Terapi for eksempel. Når man anbefaler å gå bak ryggen til partner så er det desverre bare en ting som funker og det er å avslutte forholdet for det er allerede dødt. Anonymkode: 7f9f9...da6 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 28. mars #175 Del Skrevet 28. mars (endret) . Endret 28. mars av askjiir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #176 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det å be menn om å jobbe med seg selv og sine irrasjonelle kontrollbehov er å ikke se det fra menns perspektiv? Den må du gjerne utdype. Du må også utdype hvordan det ikke er et tilittsbrudd å anta at barnas mor har vært utro over flere år. Hvordan det ikke er et tilittsbrudd å utføre testing av felles barn i hemmelighet? Jeg er ikke motstander av DNA testing som standard del av en fødsel, jeg har ingenting å skjule selv og kunne gjerne testa barna 1000 ganger som bevis. Men om mannen krevde det så ville han også fått skillsmissepapirer med svaret på testen. Testenville ikke ført til noenting i form av å trygge mannens irrasjonelle frykt for utrosskap. Det må det andre ting til enn en test. Terapi for eksempel. Når man anbefaler å gå bak ryggen til partner så er det desverre bare en ting som funker og det er å avslutte forholdet for det er allerede dødt. Anonymkode: 7f9f9...da6 Hvorfor er det viktigere for deg at menn må jobbe med seg selv for å få bort irrasjonelt kontrollbehov rundt farskap, enn å bare ta den DNA-en og få alt avsegstyrt først som sist? Det jeg skriver om har ingenting med utroskap å gjøre. Det har ikke noe med kvinnen å gjøre. Det har med at mannen trenger å få den 100% sikre bekreftelsen svart på hvitt for å finne sjelero i livet. På samme måte som kvinner får sjelero av at barnet kommer ut av kvinnene fordi dem VET 100% sikkert at det barnet er deres. Det er ikke mye å forlange. Derfor mener jeg at alle fødsler i Norge burde ha lovpålagt DNA-testing opp mot far, så hadde vi sluppet usikkerhet og hele debatten i seg selv. Anonymkode: 6ba66...309 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #177 Del Skrevet 28. mars Det er tre barn oppi dette… Anonymkode: 58e6e...665 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 28. mars #178 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk, Sirah. Takk for at du forstår det med bekreftelse som jeg også har skrevet så mye om. 😊 Anonymkode: 6ba66...309 Vi lever i et samfunn hvor folk helt har sluttet å være rause med hverandre og la tvilen komme hverandre til gode. I dag er alt fullstendig svart/hvitt. Jeg vet med meg selv at jeg er langt fra perfekt, det er ikke mannen min heller. Regner med at ikke du er det, eller noen andre her i tråden heller for den saks skyld. Det er ikke rart at skillsmissestatistikken er høy og at mange barn bor i bag mellom to hjem når noe slikt skal være skilsmissegrunn. Det er så klart sårt og indirekte bli beskyldt for utroskap, men det er en lav pris og betale for å gi mannen denne bekreftelsen tenker jeg. Kvinner bærer barnet i 9 måneder og er derfor aldri i tvil om at det er hennes barn. Menn gjør ikke dette og jeg kan godt forstå at noen kanskje ønsker denne bekreftelsen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 28. mars #179 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du ville virkelig holdt sammen med noen som tenker så dårlig om deg? Når man forlanger DNA test, så sier man ikke bare rett ut at man mistenker at kona har vært utro. Man sier også at man tror kona er i stand til å bedra mannen, barnet, og den biologiske faren ved å la mannen oppdra et barn som ikke er hans, frarøvet barnet sin rett til å kjenne sin biologiske far, og frarøve den biologiske faren et barn. Man må ha ganske alvorlig karaktersvikt for å gjøre noe sånt, og derfor: Om mannen min genuint trodde jeg var kapabel til dette, ville jeg selvfølgelig ikke ønsket å holde sammen med ham. Og, jeg hadde forventet at han absolutt ikke ønsker å være sammen med noen han føler er i stand til å bedra han og barnet på verst tenkelige måte og over mange år. Anonymkode: 5b494...b1a 3% av menn oppdrar et barn som ikke er hans eget uten at han vet det, så jo det finnes damer med slik karaktersvikt, eller at damen selv ikke vet at barnet tilhører affære partneren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #180 Del Skrevet 28. mars Sirah skrev (2 minutter siden): Vi lever i et samfunn hvor folk helt har sluttet å være rause med hverandre og la tvilen komme hverandre til gode. I dag er alt fullstendig svart/hvitt. Jeg vet med meg selv at jeg er langt fra perfekt, det er ikke mannen min heller. Regner med at ikke du er det, eller noen andre her i tråden heller for den saks skyld. Det er ikke rart at skillsmissestatistikken er høy og at mange barn bor i bag mellom to hjem når noe slikt skal være skilsmissegrunn. Det er så klart sårt og indirekte bli beskyldt for utroskap, men det er en lav pris og betale for å gi mannen denne bekreftelsen tenker jeg. Kvinner bærer barnet i 9 måneder og er derfor aldri i tvil om at det er hennes barn. Menn gjør ikke dette og jeg kan godt forstå at noen kanskje ønsker denne bekreftelsen. Dette tenker jeg også. Er selvsagt kjipt å bli indirekte beskyldt for utroskap, men å bryte opp en familie med flere barn av den grunn er helt sinnsykt. Her er det garantert mye vi ikke vet. Det kan ikke være bare dette som var grunnen. Anonymkode: e62ec...6a2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå